Toon posts:

Philips 824k of Nec ND2500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds lange tijd tobben met de NEC ND1100 brander die ik met mijn Dell Dimension meebesteld had is het tij nu zo ver gekeerd dat er meer dvd's mislukken dan slagen. Tijdens het branden loopt de brander silmpelweg vast. Hij doet niks meer, reageert niet meer. Heel vervelend in ieder geval. Flashen met de firmware update hielp heel even maar het was tevergeefs. Nu een kleine 1 1/2 jaar later neem ik afscheid van mijn Nec om een nieuw brandertje aan te schaffen.

Nu heb ik vele modellen bekeken maar ik kom er maar niet uit. Ik twijfel zo erg tussen de Philips 824k en de Nec ND2500. Op kieskeurig heb ik alle reviews bekeken maar voor allebei zijn ze zeer positief. De philips krijgt wel weer een hoger cijfer. Als je de specs naast elkaar bekijkt http://www.kieskeurig.nl/...39B37728EC1256DD90060FE79
zie je echter wel dat de Nec een hogere snelheid heeft bij het branden van cd-r.
In de winkel staat op de doos dat de Philips zowel + als - kan branden. Via search heb ik dit forum afgezocht maar kwam er achter dat de philips - alleen brand op 2.4x brand. Verder alleen maar topics over dual layer firmwares maar voordat de kinderziektes er uit zijn hoef ik niet per se een dual layer.

Met de ND1100 in de Dell had ik soms dat hij zelfgebrande dvd's niet meer las. Een dag of 2 later las hij ze weer gewoon. Dit vond ik een nogal hinderlijke verschijnsel. Na grofweg het Nec ND2500 ervaringen topic doorgelezen te hebben zag ik als laatst een bericht staan van een gebruiker die dit verschijnsel had met de ND2500.

Je zal nu misschien denken: en wat wil je nu eigenlijk?
Wel, ik wil bij deze vragen of iemand mij kan vertellen wat nu het "grote" verschil is tussen de Nec en de Philips. Welke is beter en/of betrouwbaarder. Qua prijs maakt het niet uit. De grootste reden waardoor ik twijfel is dat de Nec zo onwijs populair is en je buiten kieskeurig niks over de philips vind. Wie helpt?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

NEC 2500A heeft veel betere schrijfkwaliteit! Beter mediasupport, bitsetting en kan in de meeste gevallen ge-upgrade worden naar DL. Lijkt mij een eenvoudige keuze!

webOS all the way!

Verwijderd

De verschijnselen die je opnoemt zie ik veel bij mensen die nogal buggy/budget schijfjes gebruiken (en dan nog, vaak met een andere brander [LiteOn/Plextor bijv.] dan de ND2500 die ik zelf heb), maar vooralsnog zijn die met de ND2500's in mijn omgeving niet waargenomen (en er zijn toch een aanzienlijk aantal vrienden/kennissen met deze brander).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik tot nu toe altijd fujifilm dvd+r(w) schijfjes. Vind het tot nu toe zeer degelijke schijfjes.