Toon posts:

Mobo Probs

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik heb een nieuwe CPU gekocht (AMD XP 2400+) , de voorgaande was een (AMD XP 1800+) nu heb ik een moederbord (8K3A/+) . Nu is mijn probleem dat alles werkt (dus krijgt stroom) alleen hij boot niet :( hij zegt geen PIEP :( ik kan niets zien op men monitor , hij draait wel maar verder niets , kan iemand mij helpen ?

Alvast Bedankt

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

wel gekeken of je mobo het ondersteunt? Kan zijn dat ie max 1900+ pakt. Bekijk dat even en anders zet het er even bij in je startpost.

Verwijderd

Topicstarter
t!mP schreef op 09 juni 2004 @ 20:47:
wel gekeken of je mobo het ondersteunt? Kan zijn dat ie max 1900+ pakt. Bekijk dat even en anders zet het er even bij in je startpost.
Hij ondersteund het zeker .

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geef je BIOS eens een reset, controleer of de CPU goed is gemonteerd en dubbel-dubbelcheck of je core supported wordt door je mobo. Als je je CPU kunt testen in een andere PC moet je dat ook vooral doen. Bij sommige mobo's zit er een jumper waarmee je je PC in 'safe-mode' kunt booten, probeer dat ook eens.

Zijn de uitslagen van als deze testen negatief kan ik me niks anders voorstellen dan een kapotte CPU, aangezien de rest van je hardware het gewoon doet (/deed).

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 09-06-2004 20:53 . Reden: typos ]

🌞🍃

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

DataBeest schreef op 09 juni 2004 @ 20:52:
Geef je BIOS eens een reset, controleer of de CPU goed is gemonteerd en dubbel-dubbelcheck of je core supported wordt door je mobo. Als je je CPU kunt testen in een andere PC moet je dat ook vooral doen. Bij sommige mobo's zit er een jumper waarmee je je PC in 'safe-mode' kunt booten, probeer dat ook eens.

Zijn de uitslagen van als deze testen negatief kan ik me niks anders voorstellen dan een kapotte CPU, aangezien de rest van je hardware het gewoon doet (/deed).
Zoals hij al zegt. Mocht een bios reset (batterij/jumper) allemaal niet helpen. En je krijgt helemaal geen beeld.
Test je cpu even in een andere pc, voordat je dat doet kan je natuurlijk ook even kijken of de core etc nog heel is, als de cooler er toch af ligt.

Verwijderd

hij krijgt wel stroom,

betekent dat dat hij wel aangaat?

zo ja:
- blijft hij aan
- haal alles eruit ook mem en gpu

boot dan, geen piep = mobo groot probleem
wel piep = alles 1 voor 1 terug erin

ongeveer, je HAD ook hier kunnen kijken Hangen en opstartproblemen troubleshooter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik lees helemaal niets terug over wat je allemaal geprobeerd hebt, begin daar maar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.