DJ Gear?

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-08 21:51

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit topic hier thuis hoort, maar goed :)

Ik ben op zoek naar betaalbare DJ Gear, vooral verlichting. Nu weet ik dat ze zelfs bij kijkshop :D spul verkopen, maar dat bedoel ik dus niet.

Nu heb ik op www.feedback.nl wat leuke lampen gezien (voor relatief weinig geld), maar kan iemand mij misschien wat aanbevelingen doen of mogelijk goedkopere winkels adviseren dan feedback, want ik merk dat de prijzen vergeleken met de lokale electronicaboeren en feedback.nl enorm verschillen.

Ik ben zelf gek op verschillende lichteffecten en andere DJ Gear, en wil mij gewoon een beetje orrienteren. Ik gebruik het spul voor thuis :D (ja ik hou van gadgets e.d.) maar ook voor kleine feestjes. Waar ik niet naar op zoek ben (naja wil het wel hebben ;) zijn lampen van een paar 100 Euro.

En ja ik weet dat mooie lampen met mooie effecten veel geld kosten. Maar het is gewoon een beetje hobby van mij en wil gewoon ergens beginnen... kan later altijd weer wat groters en duurders kopen :)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens op http://www.skytronic.com hebben leuk spul tegen een redelijk prijs. Op de site kan je ook naar een dealer kijken bij jouw in de buurt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik vind ze behoorlijk duur ;) heb het 1 en ander vergeleken met zelfde specs. Enige wat wel grappig is voor het geld... is http://www.skytronic.com/nl/prod/search.php?s=150.318
tenminste als het enigszins lijkt op de Martin Raptor.

Overigens heb ik per toeval een goedkope site gevonden http://www.dj-products.nl/
maar misschien dat iemand nog wat ideeen heeft. Maar voornamelijk ook over de soort lichteffect lampen... (plaatjes zeggen namelijk zo weinig ;) )

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
(jarig!)
Een goede website die je al had is inderdaad feedbak. Voor de rest, www.dj-gear.nl. Of http://dj.pagina.nl .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 20:37

nzyme

terror

kan je dit beter vragen in "how2 become a dj" topic :?
How to become a Dj... deel IX

[ Voor 41% gewijzigd door nzyme op 09-06-2004 21:24 ]

| Hardcore - Terror |

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hellraizer schreef op 09 juni 2004 @ 21:23:
kan je dit beter vragen in "how2 become a dj" topic :?
How to become a Dj... deel IX
ja maar het gaat meer om verlichting :)
en in dat topic voel ik mij nou niet echt thuis :p
mixing doe ik al

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Als je het ook voor feestjes wilt gaan gebruiken is een set basisverlichten zoals de naam al zegt onmisbaar. Je kunt hierbij volstaan met 4, of eventueel 8 par 56 lampen, 2 statieven en eventueel een stuk truss en een controller.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

DJ Gear en daarmee ook verlichting is niet Gadget Talk ;) Move naar Audio / Video / HiFi in dit geval, daar past het nog het beste thuis èn daar zitten meer pro's dan in GT :)

LinkedIn
Instagram

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
Ik zou als ik jou was eens rustig beginnen... Een stuk of 8 Parretjes, bijbehorende dimpacks en een lichttafel, daar kan je al veel meer mee (ook mooier) dan met die Intertoys-prut :r (NOFI)
Zorg dat alles wat je koopt in ieder geval DMX aangestuurd kan worden, want dat muziek-reagerend spul ben je zó op uitgekeken... Da's IMHO meer iets voor de kamer van een 10 jarig jongentje :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 07:43
Tjah, beetje lastig natuurlijk altijd. Mag niets kosten, moet verschrikkelijk mooi zijn. Ik denk dat je met Feedback al een mooie winkel gevonden hebt, al hebben zij waarschijnlijk wel spul dat misschien al iets te professioneel is voor het doel. Daar staat wel weer tegenover dat SkyTec dealers vaak goed aan de prijs zijn dus het voordeel van het 'goedkope' SkyTec is daarmee ook weer weg.

Als ik jou was zou ik eens kijken naar spul van JB Systems / Showlight etc. Deze vind je gedeeltelijk op feedback.nl, kijk anders eens op newline.nl of licht.nl. Veel standaard effecten zoals de mushroom of moonflower kosten daar vaak ook niet veel. Eventueel kan je nog even op inkoopacties.net kijken, daar is (was?) een inkoopactie voor American DJ Lightings bezig, kost ook niet veel.

Edit: Uiteraard is dit spul 'troep' als je het later groot uit wil breiden, maar omdat ik opmaak dat het voornamelijk voor thuis is en misschien 1x in het jaar bij iemand in een schuur voor een feest hangt, is het lichtelijk overdone om gelijk met 2 fourbarretjes parren aan te komen zetten... vind ik dan ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Rickbv op 09-06-2004 22:00 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ik mis www.new-line.nl in het rijtje; kijk daar eens.

Wise enough to play the fool

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

zie de post boven je (wel met typo maar toch)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41
www.musik-produktiv.de

Ik heb me DJM-600 daar gekocht.

Adviesprijs NL : 1400 euro

Prijs daar: 900 euro!

Dus de keus was snel gemaakt voor mij _/-\o_

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Was vandaag ff bij feedback gaan kijken, mooie spullen in het algemeen. Maar vond de verlichting (effecten) van Showtec wel behoorlijk tegenvallen. Heb wel een 500W strobe gehaald en een rookmachine (had ik nog nodig voor mijn 532nM laser)

Verwijderd

De grootste site blijft toch www.licht-geluid.nl. Staat boordevol materiaal, en regelmatig kleine setjes. De prijzen zijn zeker goed, maar in België kan ik geen materiaal krijgen (of de verzendkosten zijn te hoog)

Het makkelijkste is een kleine brug (3m) boven de DJ. Daaraan wat effecten (strobe, mooneffectjes en spiegelbol O+ ) En dan 2 Tbars met par 56 short. Een simpele 4kanaals modulator en een schakelpaneel en je bent vertrokken.

En het klinkt als oudemensentaal, maar wacht beter iets langer en koop direct iets van goede kwaliteit (Zeker de Lamp zelf, armaturen iets minder). 2keer iets goedkoop is vaak duurder als 1 keer iets goed.
Pagina: 1