Toon posts:

Wolfenstein Enemy Territory Probleem(en)

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakende ET verslaafden.

Ik speel al sinds een klein jaar ET, het is een geweldig spel maar sinds een week of 2 lukt het me niet meer om een fatsoenlijk potje te spelen

het is nu zo dat elke keer als ik speel me comp vastloopt en de melding van windows te voorschijn komt (die standaard verzend zooi)

Ik dacht het zal vast liggen aan mijn systeem dat al een tijdje draait en heel erg veel mee gekloot is (vanwege afstudeerproject).

Dus ik heb een nieuwe windows installatie gedaan en daarna alle drivers geinstalleerd windowsupdate gedraaid en mijn virus scanner alle updates laten downloaden

vervolgens weer enemy territory geinstalleerd en daarna patch 1.02 eroverheen gegooid.

en tot mijn verbazing heb ik nog steeds problemen tijdens het spelen.
het beeld freezed en het geluid blijft ook hangen. soms komt de windows melding en soms moet ik gewoon resetten om verder te kunnen.

mijn specs:

AMD XP 3000 + @ 3200+ (11x200) (1,7v)
Asus A7N8X deluxe
1024 mb twinmos PC-3200 @2,8 V (2x512 mb)
Hercules 9800 Pro @ standaard waarden + Zalman HP-C80 koeler
Maxtor 160 GB schijf 8mb cache
1x DVD Rom
1x DVD Writer Nec 1300A
Chieftec Dragon Server tower 360 W + 3 Casefans + 1 casefan "geknutseld" op de videokaart
Windows Xp Professional Service pack 1 + alle updates
Muis toetsenbord etc.

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan om probleem op te lossen:

Punkbuster handmatig geupdate via progje
diverse driver geprobeerd.
gespeeld met instellingen in ET
.BAT filetje gemaakt dat het ouwe profiel verwijderd en zorgt dat de resolutie niet steeds veranderd.

Ik ben er nu al een aantal dagen mee bezig en heb rondgezocht op GOT en internet maar vond elke keer niet de antwoorden.

Dus wie heeft er nog tips voor mij of een oplossing want ik word er een beetje wanhopig van wil gewoon weer lekker fraggen zoals vroegah

ohw ja dit zijn de temps van me systeem

proc idle 42 C (is wel 25 graden in me kamer)
proc stressed 58 C
mb 28 C

En de voltages :

+12 = 12,544
+ 5 = 4,865
+3,3 = 3,36
vcore is 1,71

Verwijderd

Ik heb _grotendeels_ hetzelfde probleem nog wel eens gehad. Starte prima op, maar een keer was het echt een tijdje zo erg dat ik niet eens meer een server kon joinen...bij het laden liep hij al vast.

Soms ook bij het binnenhalen van de servers maar dat was meer een probleem als de masterserver maar dan 4k hits binnenhaalde begreep ik later.

Defraggen loste weinig op, herinstall ET ook niet. Ik heb het tot nu toe vooral onder XP meegemaakt, win2k niet lang genoeg up gehad om uitvoerig te testen.

Uiteindelijk steeds een format/reinstall, dan deed alles het weer goed voor like een half jaartje.

Was overigens met mijn oude configuratie:
amd xp 1800+
msi kt3 ultra
512 mb ddr266 mem
9800se -> pro softmod
maxtor 2x 40 gb hdd

Nooit verder echt uitgezocht waar het aan lag, ik ben meer een man van paardemiddelen droverheen :). Zou ook niet weten of we hetzelfde probleem hebben/hadden maar ik wilde mijn ervaring met ET wel even delen :)

edit: overigens alles nu zo stabiel als een huis...wellicht toch stukje brakke hw maar ik zie geen grote overeenkomsten dus ja :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 20:29 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Maakt het verschil of je op et-pro servers speelt? Je zou even kunnen uitzoeken of je ET de logs kunt laten opslaan in een file, zodat je daar misschien wijzer van wordt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 09 juni 2004 @ 20:31:
Maakt het verschil of je op et-pro servers speelt? Je zou even kunnen uitzoeken of je ET de logs kunt laten opslaan in een file, zodat je daar misschien wijzer van wordt :)
Nee het maakt weinig uit of ik ET pro speel.
Ik had daarstraks een game die op ET- pro 3.01 ofzo liep en die crashte ook na enkele min.

Ik zal straks nog even kijken of ik log files kan vinden dan post ik deze later op de avond

thnx voor de reply's

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Fuelke

Forza Ferrari

Je had eigenlijk een topic moeten openen in Spielerij - Problemen & Vragen maar ik heb zelf de foute link gegeven in het ET topic. Warvoor mijn excuses, ik verplaats dit topic wel even.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog het een en ander geprobeerd :

Nieuwe nforce drivers geinstalleerd voor mijn moederbord
en de nieuwe catalyst 4.6 drivers

beide geen effect gehad nog steeds het probleem dat het spel na 5 tot 10 min spelen helemaal crashed het geluid loopt helemaal vast en het beeld freezed.

Soms komt er zo een melding of je een rapport wil verzenden naar ET en andere keren is er een reset nodig om verder te kunnen.

iemand misschien ervaring met de problemen of iemand die weet hoe ze opgelost kunnen worden? ik zou er erg blij mee zijn.

p.s

In alle andere spellen heb ik geen problemen

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

rare vraag maar hoeveel harde schijf ruimte heb je over??? Ik had een keer zwaar kut lopende ET, had ik nog maar paar honderd meg over.. tja.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op 10 juni 2004 @ 15:14:
rare vraag maar hoeveel harde schijf ruimte heb je over??? Ik had een keer zwaar kut lopende ET, had ik nog maar paar honderd meg over.. tja.
ET staat op me C schijf geinstalleerd en daar is nog meer als 50 gieg vrij dus denk niet dat dit het zal zijn.

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
heb je nog progs in de achtergrond draaien?

ET schijnt probs op te kunnen leveren met sommige antivirus software.

verder kan ik alleen bedenken dat het Punkbuster is... heb je al eens na een schone installatie van ET alles geupdate (ET en punkbuster handmatig), en daarna pas spel opgestart?

[ Voor 17% gewijzigd door RealCato op 11-06-2004 12:07 ]

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Topicstarter
RealCato schreef op 11 juni 2004 @ 12:04:
heb je nog progs in de achtergrond draaien?

ET schijnt probs op te kunnen leveren met sommige antivirus software.

verder kan ik alleen bedenken dat het Punkbuster is... heb je al eens na een schone installatie van ET alles geupdate (ET en punkbuster handmatig), en daarna pas spel opgestart?

Ik heb alleen norton antivirus draaien en of je dat disabled of niet maakt niets uit.
Ik ben wel achter de bron van de problemen gekomen het zit als volgt.

Luister en huiver dit is de oplossing om het weer te laten werken:

- Et uninstallen en op de plek waar de game geinstalled stond de rest van de files
weggooien die zijn blijven staan (profiles custom maps etc.)
- Vervolgens computer effe opnieuw opstarten.
- Daarna ET weer opnieuw installeren
- Patch 1.02 erover heen gooien.

Dan moet je het programmatje All Seeing Eye downloaden dit is een progje dat alle servers van diverse spellen kan zoeken je gebruikt dan niet meer de server lijst die ingame tevoorschijn komt als je play online drukt,

de reden dat dit zo moet is dat de master server van ET meer dan 4000 server naar jouw pc stuurt en dit vind ET niet leuk ....> ET crashed

Ook gebruik ik All Seeing Eye om de gevonden servers te filteren, ik ben er namelijk achter gekomen dat ET bij mij freezes geeft en het geluid laat vastlopen als ik een mod-game speel zoals ET-Pro.

Het is namelijk zo dat als je een mod game wilt spelen er van de server een .pak file naar je word gestuurd. maar er zijn veel servers die et-pro draaien maar met verschillende versies hier gaat ET door over zn nek en laad de verkeerde .pak files
en bij mij heeft dit het gevolg dat alles freezed en ik moet resetten.

In Het progje All Seeing Eye kun je er dus voor kiezen om bij het filter mod te kiezen voor "none" je zal dan nooit een server te zien krijgen die mods draaien en zo gespaard blijven van errors etc. je speelt dan alleen nog maar de Etmain maps en custom maps op normale servers die geen ET-Mod draaien

Het is alleen Nodig om Punkbuster handmatig te updaten als je PB errors hebt anders hoeft het niet.

Het progje All Seeing Eye is hier te downloaden : http://www.udpsoft.com/eye2/

Ik kan nu gelukkig weer normaal spelen, als er meer vragen zijn let me know
in dit topic of via mail.

cdman112 at hotmail dot com

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
ja of je speelt gewoon alleen nieuwste versie van een mod. meestal staat in de naam van de server wel iets in de trand van "ETPRO3.0.1"

....ik heb zelf trouwens nooit last gehad van de problemen die jij noemt. Ik gebruik wel ASE, maar speel zowel ETmain als ETPRO....Misschien werkt het beter als je ETPRO apart download i.p.v. via een server

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik gebruik Enemy Territory overigens prima zonder the All Seeing Eye (heb dat wel, maar niet nodig). Met die filters voorkom je dat je al te veel server-info moet verwerken. Het spel kent zelf ook filters, en kan bijvoorbeeld ook filteren op wel/niet ET-Pro.

Verder denk ik dat je echt wat mist als je alleen etmain speelt. ET-Pro is in een aantal opzichten zo veel beter, kijk daarvoor maar even op de officiele website :)
Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met verschillende .pk3 files (want dat zijn het), dus dat zal een probleem van jouw pc specifiek zijn.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1