Toon posts:

nix lijkt kapot, maar het is het toch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal een vreemd probleem....

ik kwam thuis, loop naar mn PC, is die aan het rebooten. Hij reboote totdat die in het scherm kwam waar die zei dat windows niet goed was afgesloten ik kon kiezen voor safe mode, last known good config start normaly enz enz.
bij de safe mode laden die een aantal DLLs om vervolgens opnieuw op te starten. bij alle andere keuzen start die meteen opnieuw op. WinXP cd er in gedaan maar zelfs dit loopt vast (na het laden van cdrom drivers enz zeg ie "setup is starting windows" en dan kapt ie) teneinde raad naar een pc shop gegaan en hm afgegeven. werd diezelfde dag nog gebeld dat mijn mobo kapot was, dus ik balen en het ding weer opgehaald nieuw mobo besteld, dr ingezet.... zelfde probleem. mn pa's pc open gemaakt zijn geheugen dr in gezet zelfde probleem, andere HD geprobeerd zelfde probleem.

wat oh wat is er kapot? het ligt dus blijkbaar niet aan het moederbord, niet aan de HD en ook niet aan het geheugen?

specs:
XP2400+
512MB Apacer mem / 512 Kingston
asus a7n8x-e / chaintech 7njs
40 gb 7200rpm maxtor / 80 gb 7200 rpm maxtor
Zalman 400B-APS voeding
Ati Radeon 9700
windows XP (verschillende cds geprobeerd)

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat blijft ur dan nog over... processor, voeding, dvd-speler, muis, toetsenbord of zo. Tja en dan zou ik tog echt na de processor kijke. Als een andere harde schijf (stond daar ook windows op?) ook niet opstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 09-06-2004 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
mjaa.. maar als die cpu nu niet goed zou zijn.. waarom kan ik dan wel in dos enzo?

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
probeer eens een andere dvd/cdrom speler. Dan kun je die teminste al helemaal uitsluiten. En als het die niet is. En ik dan kijk na de onderdelen in de pc zou het toch alleen de processor kunnen zijn.

Edit:
Of/En haal de dvd/cdrom speler er eens uit en kijk of windows dan wel doorstart.

[ Voor 20% gewijzigd door Edmund op 09-06-2004 20:14 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Klinkt vaag... ik had een vergelijkbaar probleem en toen was het opgelost door geheugen uit het laatste bankje weg te laten (misschien was er iets mis met het laatste bankje?) en dan werkte het wel. Daarna het geheugen er gewoon weer bijgestoken en memtest86 gaf toch 0 errors aan :P

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Een aantal weken geleden heb ik hetzelfde probleem gehad, dit bleek uiteindelijk toch aan mijn hardeschijf te liggen. De computer starte wel even op, maar bij het laden van de dll`s herstarte hij (ook in veilige modus). SMART zij dat er niets aan de hand was, uiteindelijk heb ik de hardeschijf in een andere computer gehangen deze wilde ook niet opstarten met de schijf erbij als slave. Uiteindelijk heb ik besloten om de hardeschijf te formatteren, toen windows XP de schijf probeerde te benaderen liep de pc weer vast. Vervolgens heb ik de hardeschijf opgestuurd voor RMA, hij bleek inderdaad defect te zijn. :'(

- 80 Gigabyte Maxtor Diamondmax 9 SATA schijf.
- VIA SATA onboard RAID controller

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een andere voeding en cd drives geprobeerd
en dat is het ook niet

blijft alleen de cpu over? of de videokaart.. maar dat lijkt me niet?

edit: ik heb tussendoor ook nog een x mn schijf geformat dat was ik ff vergeten neer te zetten..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 21:23 ]

Verwijderd

waarom, breng je niet even de cpu naar die winkel, en vraag je even om die te laten nakijken!

Verwijderd

Ja, laat 'm daar eens goed inspecteren.
:)
Pagina: 1