[XP] Tiberian Sun - Online

Pagina: 1
Acties:

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Ik heb dit spelletje weer eens geinstalleerd, met als doel; online spelen met wat vrienden.

Dus ik heb:

- Tiberian Sun
- Tiberian Sun - Firestorm
- Update 2.03
- Update Bij het kiezen de "internet" optie.
- [XP] IPX protocol

geïnstalleerd. Maar Westwood Online bestaat niet meer, en dus kan ik helemaal niet meer online spelen. Totdat ik laatst hoorde dat het kan via een programma genaamd Kahn.

Ik ben meteen opzoek gegaan naar dat programmaatje. Ik kwam op http://www.kahncentral.net uit. Maar al snel las ik dat het programma geen XP ondersteuning bied.

Erg vervelend sinds XP zo een beetje het standaard OS is geworden bij mn vrienden en ik.

Als laatst heb ik de hoop gegeven aan Kali (http://www.kali.net). Dit is een soort van All Seeing Eye / Gamespy. Hierbij kan ik geen Gamerooms aanmaken met de trialversie, en er per persoon 20$ voor neer te tellen is een beetje te veel van het goede. Erg jammer aangezien ik juist wel een room wil aanmaken om zo alleen met vrienden te kunnen spelen.

Dus weet iemand hoe ik Tiberian Sun op de dag van vandaag als nog kan spelen op het internet waarbij ik een room kan aanmaken zodat vrienden kunnen joinen?

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* Dutchmega is geinteresseerd....
Ik zal nu ook eens Tiberian Sun installeren en kijken of het kan ;)
Trouwens, kan je niet servers joinen via All Seeying Eye of Gamespy?

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Met All Seeing Eye werkt het niet aangezien het spel niet ondersteund wordt, hetzelfde bij Gamespy. Ze zien gewoon heel Tiberian Sun niet :'(

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22
Ik heb nog ergens de Free Standard Game Server liggen. Kan je zelf een server hosten voor tiberian sun en red alert etc.
Ik zal de cd even opzoeken en de zooi online gooien.

• Kwistnix
De server: http://people.zeelandnet.nl/jelleklap/fsgs0721.zip

Ik heb ook nog twee verschillende clients liggen, maar ik weet niet zeker of je die nodig hebt...
Het draaiend krijgen van de FSGS server is even een geklooi trouwens, maar het kan zeker wel! :)

• Kwistnix
Je moet dus ook nog een client hebben om Tiberian Sun mee te launchen (of je moet de standaard serverlist setting in je registersleutel veranderen).

Hier heb je de client: http://people.zeelandnet.nl/jelleklap/NGConnect41.exe

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Ik heb je files gedownload, en de server gedraait. Veel nuttige instellingen kan je niet doen. (Zoals server port / ip en dat soort dingen)

Ook als ik users toevoeg gaat het fout. Hij onthoud wel dat ie is aangemaakt, maar de file Players/<playernaam> ontbreekt en dus kan ik die gebruiker niet meer verwijderen en of editten.

Als ik de client op kies ik voor custom game en kies een ip, connecten lukt. Inloggen niet, mede door dat waarschijnlijk die file niet wordt aangemaakt.

Heb je nog hints / tips om het goed in te stellen. Want de readme is ook best wel wazig.

• Kwistnix
TheGuest schreef op 10 juni 2004 @ 01:06:
Ik heb je files gedownload, en de server gedraait. Veel nuttige instellingen kan je niet doen. (Zoals server port / ip en dat soort dingen)

Ook als ik users toevoeg gaat het fout. Hij onthoud wel dat ie is aangemaakt, maar de file Players/<playernaam> ontbreekt en dus kan ik die gebruiker niet meer verwijderen en of editten.

Als ik de client op kies ik voor custom game en kies een ip, connecten lukt. Inloggen niet, mede door dat waarschijnlijk die file niet wordt aangemaakt.

Heb je nog hints / tips om het goed in te stellen. Want de readme is ook best wel wazig.
Als de server draait ("ready to accept incoming connections" ofzoiets..) hoe je daar niet handmatig players aan te maken.

Start vervolgens de client op, selecteer custom, selecteer tiberian sun, vul in de box daar onder je WAN ip in, klik op configuration, voeg daar de naam van de server + ip toe. Dan start je Tiberian Sun door op launch te klikken en dan moet ie bij de Internet optie de FSGS server zien.

Verwijderd

Hmm al een poos niet meer gedan, gaaf spel! :9
Maar Westwood Online bestaat niet meer
Huh? sinds wannneer dan? jammer :'(

Verwijderd

Ga naar www.strike.net deze site heeft eigen server voor de cnc spellen.

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
1) Ik heb mn server opgestart
2) Ik start de client op.
3) Ik kies Custom
4) Ik vul mijn Local IP in, niet mijn WAN IP omdat dat niet werkt vanwege een router. Maar ik wil em eerst local aan de praat krijgen. Daarna zien we wel verder :P
5) Ik druk op Launch.

Het spel start op, en in het spel kies ik "Internet". Nu zie ik een FSGS Server, maar niet onder de naam die ik heb opgegeven. Verder kan ik dus niet registreren of iets dergelijks. Ik kan niet inloggen dus, probleem!

==========================================================

Westwood is een jaar geleden ofzo overgenomen door EA.

==========================================================

http://www.strike.net

Geeft een foutmelding: "Forbidden".

:'(

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
HAHA!

Na wat onzinnig kloten is het me gelukt!

Het grote wat-TheGuest-gedaan-heeft-om-zijn-server-aan-de-praat-te-krijgen-stappenplan:

1) Download de FSGS Server en Client.
2) Pak de server ergens uit en run de exe!
3) Ga naar "Server" -> "Configuration" -> "Options". Dit schermpie krijg je ook als je de eerste keer de server start als het goed is.
4) Ga naar het tabblad: "Settings" en vink "Connect to FSGS Interserver" en "Publish server on WWW-pages" uit.
5) [Optioneel] Als je onder een router zit moet je poort 4005 forwarden naar je servertje.
6) Installeer de client.
7) Run de client en kies "Custom" vul daarna je WAN IP (http://www.ipchicken.com) in.
8) Launch!

Eenmaal in het spel:

9) Kies "Internet" in het hoofdscherm.
10) Registreer een nieuwe account en log ermee in!

Ik kan nu op mijn eigen server komen, kan niet wachten om te testen met andere mensjes! :9~

• Kwistnix
TheGuest schreef op 10 juni 2004 @ 18:44:
HAHA!

Na wat onzinnig kloten is het me gelukt!

Het grote wat-TheGuest-gedaan-heeft-om-zijn-server-aan-de-praat-te-krijgen-stappenplan:

1) Download de FSGS Server en Client.
2) Pak de server ergens uit en run de exe!
3) Ga naar "Server" -> "Configuration" -> "Options". Dit schermpie krijg je ook als je de eerste keer de server start als het goed is.
4) Ga naar het tabblad: "Settings" en vink "Connect to FSGS Interserver" en "Publish server on WWW-pages" uit.
5) [Optioneel] Als je onder een router zit moet je poort 4005 forwarden naar je servertje.
6) Installeer de client.
7) Run de client en kies "Custom" vul daarna je WAN IP (http://www.ipchicken.com) in.
8) Launch!

Eenmaal in het spel:

9) Kies "Internet" in het hoofdscherm.
10) Registreer een nieuwe account en log ermee in!

Ik kan nu op mijn eigen server komen, kan niet wachten om te testen met andere mensjes! :9~
Ja, dat zeg ik, Gamma :P
Die FSGS server werkt echt goed joh, ook voor C&C: Red Alert mocht je daar behoefte aan hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 10-06-2004 19:26 ]

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 22:35

mbooij

De Mosselman

Red Alert 2 wel te verstaan (Yuri's revenge echter niet)
Ik krijg firestorm ook niet aan de praat, terwijl deze vaak online gespeel wordt.
De uitbreiding voor Tiberian Sun, TBS Retro werkt echter wel weer, terwijl deze online nergens ondersteund word.

Het Router gedeelte bij mij wil ook voor geen meter. Men kan alleen aanloggen via het interne ip adres. Moet ik nog meer poorten forwarden? Ik kan deze niet vinden. De site waar in de tekst file naar verwezen wordt bestaat niet meer en andere (duitste en chinese) sites zijn erg vaag hierover (komt ook omdat ik geen Chinees en slecht duits kan)
Wie heeft dit aan de praat en hoe? Poort 4005 naar de server doorverwijzen is volgens mij niet genoeg.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Schop onder zijn dikke kont.

Verwijderd

Je zegt dat "Westwood Online" niet meer bestaat...

Geld dit ook voor C&C gold/tibirian dawn. Aangezien ik verplan was om weer een keertje dat oude C&C Tibirian Dawn online te spelen

Ciao

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 01:40 ]

• Kwistnix
mbooij schreef op 29 juni 2004 @ 22:12:
Red Alert 2 wel te verstaan
De orginele Red Alert ook hoor.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 23:51
Is het niet makkelijker om een VPN verbinding op te zetten en dan over een virtueel LAN te spelen? Dan kan je C&C gold ook wel aan de praat krijgen denk ik.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

waarom niet een VPN opzetten, dit deed ik vaak met TS (ik heb veel mods gebouwt hiervoor), wat via lan games toch altijd goed werkte.

Maar dat was ook in de tijd dat westwood online nog bestond.. wist niet eens dat het niet meer bestond.. beetje jammer van die gasten (dacht zelfs dat warcraft 1 nog online kon spelen).

edit : mous, niet zelfde idee gebruiken :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2004 01:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Westwood Online bestaat nog hoor... het valt nu alleen onder EA. De servers zijn nog gewoon te benaderen al kom je minder makkelijk aan de software / informatie omdat de website van Westwood door EA vern**kt is.

Westwood online is te downloaden op ftp.westwood.com net als alle patches van westwood games.

Even over Red Alert 1 via FSGS. Ik heb Red Alert 1 volledig geinstalleerd met alle nieuwste patches. Ik kan deze via westwood ook online spelen. In de loader van FSGS kan ik echter alleen Red Alert 2 en Tiberain Sun kiezen.

Maar even terug naar mijn vraag. Wat moet ik doe om FSGS online te kunnen benaderen? Ik heb een poort (4005) geforward. Ik kan mijn server echter neit benaderen via het externe ip. Het interne werkt zonder problemen.

P.S. C&C gold werkt niet onder XP. Alleen met uitgeschakelde IPX ondersteuning krijg je hem aan de praat. Echter werkt internet dan ook niet meer.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Wederom een schop... komop mensen. Wie heeft FSGS via internet aan de praat / kan mij vertellen wat ik hiervoor moet doen... poort 4005 forwarden blijkt dus niet voldoende.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Nog een maal dan geeft ik het op (en ga ik maar normale games met mijn vrienden spelen (UT, HL enz.)). Wie weet hoe je FSGS via internet kunt gebruiken om bv met je vrienden te games???

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Hey... geweldig bedankt voor de fantastische informatie!!! NOT.

• Kwistnix
Je motiveert ons zo ook echt om je te helpen :/

Anders start je FSGS en check je met netstat welke pporten die lokaal gebruikt om op te luisteren (netstat -a -o). Moet je alleen even in taskmanager kijken welke PID aan FSGS is toegewezen.
Het zijn een stuk of 5 poorten geloof ik.
Pagina: 1