[Iiyama A201HT] Reparatie - Weerstandswaarde R506?

Pagina: 1
Acties:

• Trubbel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:49
Een aantal weken terug heeft de monitor van een maat van mij het begeven. Het gaat om de A201HT (Vision Master Pro 510) van Iiyama. Nou zijn er verschillende pogingen ondernomen om het ding te repareren, en nu blijven we steken bij een ontploft/verdwenen/verkoold weerstandje op de printplaat. Het betreft R506 In de richting van de lijntrafo. Dus vroeg ik mij af of er iemand heldhaftig genoeg is om even in zijn A201HT te kijken om te checken of het weerstandje een kleurcode heeft, of op andere wijze kan achterhalen wat de waarde was.

Het is een longshot natuurlijk, maar omdat het een ouder model is, kost het laten repareren door Iiyama zo veel, dat het wel de moeite waard is.
Het gaat dus om weerstand R506.

Ik was er niet zeker van of dit nu in V&B of in C&E thuis hoorde. Heb maar hier gepost omdat de kans waarschijnlijk groter is dat iemand hier zon (ouwe?) high-end monitor in huis heeft.

Velen malen dank!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Je kunt het beste effe contact opnemen met iiyama zelf.
De monitor valt uiteraad niet meer binnen de garantie ?

And The Only One

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

Nicap

Tsssk....

Wat waren de problemen precies, want mijn iiyama heeft het een maand terug ooik begeven. Symptomen waren: geen beeld meer, maar ledjes reageerden nog wel normaal. Heb nog geen inspectie gedaan op de printplaat, maar als de symptomen overeenkomen, scheelt dat misschien veel zoekwerk.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Grote kans dat gewoon de lijntrafo de geest heeft gegeven. Ga dat eerst eens na zou ik zeggen, want als dat het geval is hoef je er eigenlijk geen tijd meer in te steken...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Je krijgt geen beeld meer, maar hoor je nog wel een boinggg als je de monitor aanzet (dit geluid is van de degause).
De lijntrafo zelf kan defect zijn, maar het kan net zo goed de aansturing zijn.

And The Only One

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Het vreemde is dat ik dezelfde monitor heb, met sinds vandaag hetzelfde probleem.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

Nicap

Tsssk....

Er zijn best veel mensen met een A201HT die deze defecten hebben.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Hoorde je ook een geluid aan de linkerkant van de monitor?

*heeft ook een gesneuvelde 510*
Pagina: 1