Toon posts:

3e HDD, past alleen nog in 3,5-inch slot, hoe vastzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 3 HDD's in mijn systeem hangen. De eerste twee hebben hun eigen "sloten" in de kast, hier passen er twee in. Ik wil de derde dus in mijn 3,5-inch slot stoppen, zo'n slot waar ook de floppydrive in zit. Maar hij past niet, zoals te verwachten ;) Zijn hier beugels of hoe je het ook noemt voor te koop zodat het wel past? De klemmetjes die bij mijn ZIP drive zitten passen niet op mijn HDD, de afstand tussen de pinnetjes is kapot.

De vraag is eigenlijk, hoe heet zoiets? Ik heb geen flauw idee namelijk :)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41
Maar hij past niet, zoals te verwachten
Zoals te verwachten? Nog nooit meegemaakt dat het niet paste...

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, hij past wel :p Het rammelt alleen als ik de kast beweeg..

Verwijderd

rubberen ringetjes tussen doen

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-03 14:11
Dan schroef je hem vast

*Zucht, komt iedereen hier uit het klik en klaar tijdperk*

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Dan schroef je hem toch aan beide kanten vast :?

Meh ...

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:11
of je gebruikt ringetjes...

laat me raden je bent ook nog niet zinnelijk?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 19:37:
Jaja, hij past wel :p Het rammelt alleen als ik de kast beweeg..
Nou wat een oplossing . En je hardeschijf geplaatst en een ramelaar wat wil je nou nog meer.

En wie zegt dat pc's niet multi functioneel zijn >=)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit lijkt mij toch makkelijk op te lossen als tweaker zijnde :)

schroeven, rubbere ringen, elastiekjes, schuimrubber om maar ff wat te noemen

Verwijderd

Topicstarter
Is dit de huiskamer? (tegen sommige reacties..)

Zeg deze a-technische figuur nou gewoon of het bestaat, en zo ja: hoe het heet, en ga dan je postcout opkrikken in SG of de HK ofzo.

Ik ben geen tweaker, ik programmeer spul. Hardware is de duivel. Ik wil klemmetjes voor mijn HDD :Y) Geen technisce handleiding hoe ik die zelf maak.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 19:47 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 16:04
HDD's zitten standaard in 3,5" rekjes, net als FDD's. Dus: het moet wel passen.

Of verwar je het met een 5,25" bay? Dan moet je er beugeltjes bij gebruiken.
En voor een FDD worden vaak andere schroefgaatjes gebruikt, dat is waar... die hoort een cm verder naar voren te zitten (want je moet er van buitenaf bij kunnen). Maar in haast iedere kast zitten beide series schroefgaten.

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 09-06-2004 19:49 ]

Punctuality is the politeness of kings

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 17:07

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 19:46:
Is dit de huiskamer? (tegen sommige reacties..)

Zeg deze a-technische figuur nou gewoon of het bestaat, en zo ja: hoe het heet, en ga dan je postcout opkrikken in SG of de HK ofzo.

Ik ben geen tweaker, ik programmeer spul. Hardware is de duivel. Ik wil klemmetjes voor mijn HDD :Y) Geen technisce handleiding hoe ik die zelf maak.
Je bedoel een bracket die zijn er in verschillende maten en uitvoeringen.

111106 5,25" Bracket voor 3,5" Harddisk (metaal) - € 4,00
111108 3,5" Mounting frame naar 5.25 - € 4,00
555400 3,5" Bracket voor 2,5" Harddisk + verloop (metaal) - € 15,00
511095 Serial ATA Power Adapter, 4pin Molex -> 15pin SATA 1 € 4,50

Prijzen zijn van informatique.nl

Een hd is meestal 3,5" een floppy ook dus dit moet passen. Ik denk dat je een 3,5" HD in een 5,25" (waar je cd of dvd speler/writer invast zit) wilt bouwen gebruik hier voor de 111108 voor dan kan je hem gewoon vast zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door we_are_borg op 09-06-2004 19:54 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zie maar twee mogelijkheden:
• je gebruikt schroeven met grof schroefdraad (als je die doordraait totdat de HD vast zit moet je vanaf nu die altijd gebruiken :) )
• je hebt een 2,5" hd in een 3,5" bay, dan heb je idd wat ruimte over en hebt je een bracket nodig

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
Apart dat het niet past aangezien een floppydrive net als een harde schijf in een 3,5" slot past.

Maar je zou de schijf met behulp van een bracket ook kunnen plaatsen in een 5.25" slot.

Die kan je o.a. bestellen bij Informatique (Home / Componenten / Harddisks / Harddisk Accessoires / 5,25'' Bracket voor 3,5'' Harddisk (metaal))

http://www.tweakers.net/pricewatch/32325?Landfilter=Benelux

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 09 juni 2004 @ 19:48:
HDD's zitten standaard in 3,5" rekjes, net als FDD's. Dus: het moet wel passen.

Of verwar je het met een 5,25" bay? Dan moet je er beugeltjes bij gebruiken.
En voor een FDD worden vaak andere schroefgaatjes gebruikt, dat is waar... die hoort een cm verder naar voren te zitten (want je moet er van buitenaf bij kunnen). Maar in haast iedere kast zitten beide series schroefgaten.
Mijn tease-reactie was meer gericht op die figuur die iets liep te roepen met "zinnelijk" of hoe het ook geschreven werd.

Ik kan het het beste zo uitleggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobdb.com/got/hdd.jpg

Zoals je ziet zitten daar geen schroefgaatjes. Mijn standaard klemmetjes werken niet omdat de afstand van de pinnetjes niet in de schroefgaten van de HDD passen.

Behalve klemmen met materiaal wat ik liever niet gebruik (rubber e.d.) - hoe kan ik dit het beste vast zetten?

Edit: I see, the answer has been given _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 20:04 ]

Verwijderd

Wil niet vervelend doen,maar je hebt toch wel een boormachine
en ja dat is wat werk maar dan heb je ook wat :X

• WEBsel
  • Laatst online: 13-03 16:25
Dat lijkt wel zo'n "handig-klik-systeem" kast. Zijn de zijgeleidertjes voor 3.5" apparatuur uitverkocht?
Welk merk en type is het eigenlijk?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:43
Btw, ik heb nog ff een vraagje

toen ik mn maxtor 80gb erin wou doen paste het echt maar net. Heb een half uur zitten schuiven en drukken.

Af en toe moest ik hem ff terughalen omdat ie vastzat en de hele zijkant was al bekrast en afgeschaaft.

Is dat normaal dat het zo fcking krap is?

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 09 juni 2004 @ 20:34:
als het een beetje merk kast is niet... bij koraanse troep e.d. wil het wel eens voorkomen..

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dit is echt budgetrommel..

ik heb die kast ook gehad
Je kan echt niets doen zonder je handen open te halen en schammen en die onzin.

En die klikzut kun je meestal niet los aankopen dus ik vrees dat je met ringetjes e.d. moet gaan werken.
Want ik denk dat een andere kast niet in echt in jouw bedoeling ligt he?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zo op het eerste oog is je hardware wel van een goed niveau, ik zie een zalman cpucooler, een hoogwaardige ati kaart,
doe daar een mooie kast omheen joh, ook voor het behoud van je hardeschijven ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op 09 juni 2004 @ 20:34:

toen ik mn maxtor 80gb erin wou doen paste het echt maar net. Heb een half uur zitten schuiven en drukken.

Af en toe moest ik hem ff terughalen omdat ie vastzat en de hele zijkant was al bekrast en afgeschaaft.

Uit ervaring weet ik dat die Maxtor schijven maar juist passen. Degene die ik heb geinstalleerd zijn ook allemaal bekrast aan de zijkanten. Kan geen kwaad :P

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Wat een kinderachtige reacties weer zeg.
Ik ga met MGM mee, gaatjes in het rackje boren, wel even de stofzuiger erbij houden zodat er geen metaal op je mobo o.id. komt.

• et36s
  • Laatst online: 11-03 19:05
Ja dat is normaal. Die ervaring heb ik ook met al mijn schijven.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
amour021 schreef op 09 juni 2004 @ 21:44:
[...]

Uit ervaring weet ik dat die Maxtor schijven maar juist passen. Degene die ik heb geinstalleerd zijn ook allemaal bekrast aan de zijkanten. Kan geen kwaad :P
Is wellicht een beetje offtopic, maar het ligt op zich niet aan de maxtorschijven, maar aan zoals al werd aangedragen, aan de kast. Heb er vanmiddag nog 4 in een Chieftec geschroefd, zonder problemen. Let wel, als je er een HDD bij in plaats, terwijl er al een HDD en FDD in de PC zitten, is het aan te raden die allebei (voor zover van toepassing) even een beetje los te draaien. Om de kast extra stijfheid te geven, zit er vaak iets speling op dergelijke brackets ( in ieder geval wanneer het een kast betreft waar de HDD's vast in de kast zitten, dus niet in een removable bracket) die bij het vastschroeven wordt weggenomen. De kast wordt hierdoor stijver/steviger.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm.... hoe koel je in DIE kast in hemelsnaam je harde schijfen... mijn harde schijven blijven koel door de handig fan die je in Chieftec kasten kan inbouwen! Plaats voor 2 harde schijven bij de fan en dan blijfen ze koel en werkend...

Echt, een goede kast, met goed voeding is de basis voor een pc. En als je een pc gaat kopen..en kwaliteit is belangrijk voor je...koop dan een goede kast!

Als je een router-pc'tje bouwt..tja...dan is zo'n Q-tec kast wel net voldoende!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van de reacties hier ga ik toch maar een nieuwe kast kopen. Zoals je misschien kunt zien zitten de kabels ook niet helemaal lekker ;( En inderdaad haal je je handen er mee open :(

En het koelen van mijn HDD? Ze worden wel warm maar is het echt noodzakelijk dat deze een goede koeling krijgen? Zo ja, welke kast kan 3 HDD's huisvesten èn daar een koeler op plaatsen?

Edit:
Achter het voorste "rooster" zit ook een kleine fan, da's wel extra koeling dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 13:38 ]

Pagina: 1