[groupwise migratie] adresboek niet meegemigreerd

Pagina: 1
Acties:

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
We komen van groupwise 5.2 op netware 4.1
huidige situatie: groupwise 6.5 op netware 6.5
De migratie is door een externe persoon gedaan, ik heb daarbij ge-assisteerd (meegevolgd)

De persoon in kwestie is helaas in verlof de komende dagen, en heb ik nog niet kunnen bereiken, het probleem is hem gemeld, ik post mn vraag hier ook, meer denkers geven immers meer oplossingen?

alle mailboxen + domain + Postoffice zijn correct gemigreerd naar een nieuwe tree, de oude tree is behouden in het netwerk. Users loggen neit in op de tree waarin de nieuwe froupwise zich bevind. Er is nog geen melding dat een gebruiker email kwijt is, echter de adresboeken zijn bewaard gebleven in de oude (gw5.2) vorm. dwz dat een email adres van een persoon op internet in een adresboek er als volgt uitziet:

"user@domain.tld"@GW_DOMAIN.OUDE_GATEWAY

de niewe versie van groupwise vind een dergelijke benaming alvast niet leuk en wil niet extern versturen. Oude clients hebben hier geen moeite mee. Er zijn adressingrules aangemaak zodat de oude client verder kan werken, maar ondertussen kan de nieuwe client er neit mee werken. Aangezien we geen zen hebben is het niet mogelijk om de client zomaar te distribueren, zen aanschaffen zit er niet in dus moetten alle clients geleidelijk geinstalleerd worden.

wat heb ik al gedaan:

Me rot gezocht op het net: google.com novell.com, got..

Novell support gebeld, helaas hebben we geen service contract en dus krijgen we geen support (die contracten zijn ERG duur heb ik toen ook vernomen)

gevonden:
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1423.html
helaas moet ik dan alle adresboeken manueel gaan aanpassen, iets wat ik eerlijk gezegd NIET zie zitten. een handleiding schrijven voor users is hetzelfde als alles zelf doen, want de helft belt toch op om te zeggen dat ze het niet snappen

Op novell.com weet men ook dat je het oude addressboek kan exporteren en importeren in een nieuwe client, dit lukt mij in de helft van de gevallen, deze post is dan ook bedoeld om die andere helft recht te krijgen, de reden is waarschijnlijk omdat we reeds op een andere server draaien :?

geprobeerd/gedaan
met notepad het .NAB bestand wat aangepast zodat de gateways en domains er uit zijn, echter waneer ik dan het addressbook importeer dan krijg ik een adres in de vorm:

"user@domain.tld"

helaas wil groupwise ook dit adres niet accepteren de enige mogelijkheid is momenteel om manueel de adressen in te tikken, zodat ze niet uit het addressbook gevist worden.

mogelijkheden:

ik heb nog toegang tot de installatie op de oude server, dus indien nodig kan ik de oude adresboeken nog ophalen uit die PO.

Ik kan tijdelijk een nieuwe server opzetten om zo de conversie in een andere omgeving opnieuw te doen, er van uitgaande dat ik een tool heb om de adresboekken te extracten uit de userdb, en vervolgens deze te converteren, kent iemand een dergelijke tool??

Morgen zal ik alvast de oude server weer opstarten en met een oude client proberen om manueel iederen zijn adresboekken te exporteren, deze verspreiden en laten importeren in een nieuwe client op hoop van zegen....

wie mij ondertussen wat goeie tips kan geven.... hartelijk dank :)

You don't need eyes to see, you need vision

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Ik hoop dat je die externe persoon al hebt kunnen bereiken. Lijkt me erg sterk, anders belt je zijn bedrijf op en eis je een oplossing. Daarnaast zitten de support contacten niet helemaal zo zwart / wit in elkaar zoals jij ze hier schetst.

Je zei nl.:
Novell support gebeld, helaas hebben we geen service contract en dus krijgen we geen support (die contracten zijn ERG duur heb ik toen ook vernomen)

Premium Support contracten kosten idd. redelijk wat geld. Deze contracten gelden voor een jaar en daarin zijn een aantal call inbegrepen. Afhankelijk van het soort contact kun je ook s'nachts en in het weekend bellen.

Daarnaast kun je ook losse call's aanschaffen bij Novell. Ik weet niet zeker of je dit rechtstreeks bij Novell kunt aanschaffen of dat dat via een partneer moet. Ik denk echter het eerste. Lossen call zijn in de orde van een paar honderd euro.

Wat betreft de Gw migratie kan ik je zo niet verder helpen.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Wat werkt er niet goed. Zijn dit de persoonlijke adresboeken van gebruikers of het system adres boek?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Het gaat om de frequent contacts, nogal wat gebruikers hebben deze jarenlang gebruikt als adresboek. Gewone adresboeken zijn wel goed gegaan.

ondertussen heb ik de persoon aan de lijn gehad en hij heeft me weer verder geholpen. ik kan nu manueel de adreboeken aanpassen. Ga er verder niet al teveel tijd in steken, er zijn niet echt veel gebruikers die er om malen.. Frequent contacts naar een ander adresboek verplaatst ter referentie, en in de frequent contacts komen nu de juiste adresen terecht. tijdens een training het gebruik van adresboeken eens uitleggen en het is vorrbij :)

De suport waar ik van sprak was bij novell .nl (ben zelf van .be) 1 Premium call (8h responstime) koste +1000 eur een jaarcontract rond de 8000, en voor dat bedrag kon je dan 10 calls inleggen..

de manier waarop de NAB is opgebouwd is compleet anders, er zijn nogal wat velden bijgekomen (27 -> 48) Ik zie echter geen verschil tussen frequent contacts en een ander adresboek...

[ Voor 11% gewijzigd door Yalopa op 12-06-2004 16:11 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Wij gaan binnenkort ook migreren van 5.2 naar 6.5, en ik ga dit specifieke probleempje nog even aan degene voorleggen die de migratie doet. :)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!