Toon posts:

CDrom drive niet herkend bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc opstart met Windows XP dan is in de verkenner alleen mijn Dvd brander zichbaar, tijdens het opstarten is mijn cdrom drive wel herkent door het BIOS.
Ga ik naar "mijn computer; hardware; apparaatbeheer; cd rom drives" dan is daar ook alleen mijn dvd brander zichtbaar, kies ik dan voor zoeken naar gewijzigde apparaten, dan vindt hij ineens wel mijn cd-rom drive, en kan ik hem verder gewoon gebruiken tot ik de volgende keer opstart.
Dit is erg omslachtig dus als iemend een oplossing weet?
Windows Xp heb ik al opnieuw geinstalleerd, dit hielp niets.

Bert

Verwijderd

Al eens de apparaten verwijderd in Windows (al dan niet in veilige modus) en opnieuw geboot?

Chipsetdrivers al opnieuw geinstalleerd?

Hoe staan de drives ingesteld (master/slave - primairy/secundairy etc) en op welke positie van de kabel zitten ze? (sommige mobo's laten een master gejumperde drive op een slave connector toe - terwijl dan bijv. Windows daar een zeikpunt van maakt nl.)

Sinds wanneer is het probleem begonnen?

In drivemanager al eens de juiste driveletters ingesteld?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 18:56 ]

Verwijderd

domme vraag messchien maar heb je de jumpers goed staan en de aansluiting van de ide kabel goed ( de laatse is de master de middelste de slave)aangesloten?
dan kun je de installatie van de cd rom ongedaan maken en opnieuw opstarten.
wil ook wel eens helpen of kijk eens of de cdrom speler in een andere pc het wel doet. B)

• Snowjunk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2022

Snowjunk

2x Seagate 1Tb, Raid 0

(jarig!)
Vooral de intel chipset support software is een aanrader om even te proberen.
Is bij een vriend met een identiek probleem ook de oplossing gebleken.

Je kunt deze downloaden van de Intelsite en anders zitten ze sowieso op de drivers/utility CD-Rom die bij je moederbord is geleverd.

Succes!

Core i5 2500k, Asus Sabertooth P67, Corsair H70

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat het even duurde maar de PC was niet beschikbaar wegens drukte.
Even wat meer info: de Cd drive zit op de secundaire Bus als slave ( aangesloten aan het midden van de kabel). Jumper is goed ingesteld.
Mijn Pc heeft een Athlon processor, en een via kt 133a chipset.

Ik zal de drive in een ander pc bouwen en kijken hoe deze daar reageert.

Bedankt tot zover voor de tips.