Toon posts:

[ADSL] Migratie KPN--> BBNed/Tiscali nu binnen enkele uren!

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, eindelijk is het zover :*)
Overstappen van het ene netwerk naar het andere in slechts enkele uren.

Het nieuws staat ook op de Frontpage :)

Ik denk dat KPN nu heel veel abbonees gaat verliezen. Waarom? Simpel, bij bv. Dutchweb heb je voor 52,50 per maand een 2-8Mbit/1Mbit verbinding. Ik betaal op dit moment 55,00 voor mijn 2Mbit verbinding bij Planet Internet via KPN :o
Van de zomer wordt het dus overstappen, goedkoper en tot 4x zo snel :*)

Andere ADSL ISP's die een 'wide-open' verbinding aanbieden:
Demon voor 65,- per maand.
TweakDSL voor 69,95 per maand.
Concepts ICT voor 64,95 per maand.
Surfnet voor 54,- per maand.
SurfsnelADSL voor 59,95 per maand.
SpeedXS voor 58,50 per maand.
Telebyte voor 54,95 per maand.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:29
en de service 4x zo slecht :P

Hopelijk gaat KPN de snelheden hierom nu weer verhogen, zodat ze niet al teveel klanten verliezen. :z (volgende slag in de breedbandoorlog O-) B) )
maar wel mooi dat het migreren nu binnen een paar uur gebeurd en dat KPN niet meer dwarsligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
P.K. schreef op 09 juni 2004 @ 18:26:
en de service 4x zo slecht :P

Hopelijk gaat KPN de snelheden hierom nu weer verhogen, zodat ze niet al teveel klanten verliezen. :z (volgende slag in de breedbandoorlog O-) B) )
maar wel mooi dat het migreren nu binnen een paar uur gebeurd en dat KPN niet meer dwarsligt.
4x zo slechte service :? Tot nu toe alleen nog maar goeie verhalen gehoord :P
Trouwens, Demon is met 65 euro ook niet duur, en die heeft wel een goede gevestigde reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dutchweb wil je vooral ook, na het feest van SpeedXS. :X

Ik denk zelf niet dat er hierdoor veel klanten weggaan. Als er massaal mensen over willen stappen, waarom is er dan uberhaupt voor KPN gekozen?

Maargoed, deze aanpassing lijkt mij niet meer dan normaal. Nu nog de bundelverkoop (KPN-telefoon + ADSL) weg zien te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 09-06-2004 18:37 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 09 juni 2004 @ 18:37:

Ik denk zelf niet dat er hierdoor veel klanten weggaan. Als er massaal mensen over willen stappen, waarom is er dan uberhaupt voor KPN gekozen?

Maargoed, deze aanpassing lijkt mij niet meer dan normaal. Nu nog de bundelverkoop (KPN-telefoon + ADSL) weg zien te krijgen.
Waarom KPN is voor mij goed te beantwoorden :) Lang, lang geleden (3 jaar) kwam er in mijn straat eindelijk ADSL beschikbaar. Kabelinternet was er niet en van BBNed had nog niemand ooit gehoord, of het was te duur of niet beschikbaar.

Je had dus ADSL van KPN, en je had 2 abbonementen: Standaard en Fast. Standaard was 100 gulden per maand, Fast 150 of 160. De snelheid was 512 resp. 1024kbit/s.
Nu heb ik al 3 jaar KPN, en het enige wat mij al lange tijd ervan weerhoudt over te stappen is het vooruitzicht 2 maanden zonder internet (of iig: ADSL) te zitten.
Ik denk dat dit zeker wel voor meer mensen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

aKra

Intentionally left blank.

Ik denk dat KPN dit gaat voelen, aangezien er zoveel Tweakers zijn die nog op KPN ADSL surfen en zo graag willen leechen op de volle 8 Mbit (of 2 Mbit voor lagere prijs ;)) en lekker hard delen met vriendjes :)

Als TweakDSL/Cambrium slim is maken ze een actie en plaatsen ze die op de FP met wat informatie over het snelle overstappen, zullen veel klantjes gebruik van maken hoop ik voor ze (misschien ik ook wel als de aanbieding interessant genoeg is!) :+

Well done KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56

slaay

Natuurbeleven.com

Als bbned/tiscali/versatel eens gaat uitbreiden, dan kunnen er indien gewenst meer mensen overstappen.

Altijd zeuren op KPN, maar wie is hier in Sevenum ADSL komen aanleggen? Juist, KPN, geen bbned of Tiscali of Versatel te bekennen!
Dus overstappen gaat niet!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens 8 Mbit abbo's zijn leuk, maar een enkele garantie dat je die snelheid haalt is er niet. Zelfde verhaal voor de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

aKra

PolarBear schreef op 09 juni 2004 @ 19:01:
Overigens 8 Mbit abbo's zijn leuk, maar een enkele garantie dat je die snelheid haalt is er niet. Zelfde verhaal voor de upload.
Upload overigens wel dacht ik, 2048 wordt gegarandeerd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
aKra schreef op 09 juni 2004 @ 19:03:
Upload overigens wel dacht ik, 2048 wordt gegarandeerd... :)
8 Mbit abonnementen bestaan eigelijk niet. Het is 2-8 Mbit download en max 1Mbit upload.

Bij veel providers (oa Demon) wordt de helft gegarandeerd (dus de helft van 2Mbit download en 1Mbit upload). De upload wordt extra gelimiteerd door je modem, deze kan meestal de 1Mbit helemaal niet aan (maar slechts 864kbit of 960kbit).

Tip voor de mensen die overstappen naar BBned/BabyXL: Er is meer in het leven dan alleen de prijs. Stel je wilt overstappen naar Demon, lees dan even het grote Demon topic door. Of alleen de laatste 3 pagina's. Tel alle problemen bij elkaar op en maak opnieuw een keuze.

Waarom denk je dat sommige providers goedkoper zijn? En dan vooral de kleinere providers met meer kosten per klant? Juist, die bezuinigen ergens op. Mag jij raden waarop. De keuze is:
a) Service
b) Apparatuur
c) News & mail servers
Juist ja, op alledrie.
* Willem heeft gister z'n BBned verbinding opgezegd

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 09-06-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op 09 juni 2004 @ 19:01:
Dat klopt, maar dat is er nu ook niet met de Fast abbo's van KPN (4Mbit max) van 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op 09 juni 2004 @ 19:31:
[...]

8 Mbit abonnementen bestaan eigelijk niet. Het is 2-8 Mbit download en max 1Mbit upload.
Onzin, 8Mbit is je theoretische upload, ik heb nu een 2,2Mbit abbo en ik haal 240kb/s wat nog geen 2,0Mbit is, dus ik heb ook eigenlijk geen 2,2Mbit abbo :?
Bij veel providers (oa Demon) wordt de helft gegarandeerd (dus de helft van 2Mbit download en 1Mbit upload). De upload wordt extra gelimiteerd door je modem, deze kan meestal de 1Mbit helemaal niet aan (maar slechts 864kbit of 960kbit).
Gegarandeerd wordt minimaal 2Mbit, als demon maar 1Mbit garandeerd zijn het uitzuigers (IMHO), want zelfs op de langst mogelijke afstand van een centrale dat een ADSL verbinding nog tot stand kan komen, is theoretisch de 2Mbit haalbaar.
Ook zijn alleen de oude modems gelimiteerd op de 864/960kb/s upload, mijn (welliswaar net nieuwe) modem doet gewoon lekker 1Mbit.
Tip voor de mensen die overstappen naar BBned/BabyXL: Er is meer in het leven dan alleen de prijs. Stel je wilt overstappen naar Demon, lees dan even het grote Demon topic door. Of alleen de laatste 3 pagina's. Tel alle problemen bij elkaar op en maak opnieuw een keuze.
Hm ja :/ Demon heeft ze inderdaad niet allemaal op een rijtje zo te lezen 8)7
Waarom denk je dat sommige providers goedkoper zijn? En dan vooral de kleinere providers met meer kosten per klant? Juist, die bezuinigen ergens op. Mag jij raden waarop. De keuze is:
a) Service
b) Apparatuur
c) News & mail servers
Juist ja, op alledrie.
* Willem heeft gister z'n BBned verbinding opgezegd
Sowieso interesseren news/mail servers me geen ruk, maar dat terzijde. Dit kan best kloppen, maar voorzover ik weet is TweakDSL nog altijd zo stabiel als de frontpage zelf :) Kost iets meer dan Demon, maar dan heb je ook echt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wwillem schreef op 09 juni 2004 @ 19:31:
[...]

Dat geeft natuurlijk een verkeerd beeld, merendeel van de Demon abonnees is tevreden en heeft geen problemen maar daar lees je weinig van.
Elke provider heeft soms problemen, ik heb ook een fast adsl lijntje bij xs4all en heb regelmatig problemen met mail, news, en als ik xs4all.adsl lees ben ik niet de enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:23
a) Service --> Duur
b) Apparatuur --> Vrij goedkoop
c) News & mail servers --> Ook vrij goedkoop
Als je het deelt over veel gebruikers(ja, ook de kleintjes komen wel in die categorie) dan vallen de kosten van apparatuur zat mee, je hebt alleen een klote service. Zonnet waar ik nu bij zit heeft ook niet bepaald een goeie service qua email/telefoon support, op het gebied van kennis dan. Vond ik in het begin irritant omdat ik een rekening een halve week te vroeg binnenkreeg, nog voor ik verbinding had, voor de rest nooit nodig gehad dus service zal mij en volgens mij vele tweakers vrij weinig interreseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48
Ik heb nu 2 maanden Cistron via bbNed (wel 1 van de duurdere) maar ik ben ZEER te spreken over mijn verbinding en de geleverde service. Als ik ze bel antwoorden ze binnen zeer korte termijn en het technisch niveau is hoog. ;)

Vanwege de lange afstand (3880) en mijn lijntype (ISDN) wilden ze eerst niet sneller dan 512/256 leveren. Maar na enig gehannes heb ik het voor elkaar gekregen dat ze via bbNed een nieuwe snelheid hebben ingeklopt in m'n DSLAM. Sindsdien heb ik 1024/512 en ik zit continu aan de max van deze verbinding. :)

Tevens heb ik extreem lage pings (veel lager dan mijn vorige XS4ALL/KPN 2mbit lijn).
Ping 8-9 in de command line, circa 11 op Nederlandse battlefield servers, 16 in Duitsland, 20 in Engeland en 90 in de VS. Best wel ziek laag. :+

Ik denk dat deze verschillen voornamelijk komen doordat Cistron zijn eigen NRP heeft die dus het verkeer van de wijkcentrales naar de backbone routeert. Hierdoor heb je niet het gehannes dat andere bbNed klanten door hun grote bandwithgebruik de lijn vol maken en en dus de ping zal stijgen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 23:35

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik lees hier een heleboel over dat dsl niet altidj een pretjje is, en die reactie van die sevenummer is een heel ander verhaal, hier in bliterswijck (van die actie van mwbreedband) heeft de kpn in de gaten gekregen van o. nu kunnen we als grote speler de kaas van het brood van anderen eten, ik weet ZEKER dat in mijn gemeente (2 centrales) GEEN 650 (minium van ookadsl.nl) aanmeldingen waren, en toch kon er ondakns jaren leuren/zeuren ineens wel adsl aangelegdt worden omdat de actie zgn succes was.

nu zit ik bij bb4you, betaal ik 50 de maand voro 512kbit/521kbit (ja lag me maar uit)

service ? : ze komen nog bij he thuis en dat GRATIS voor problemen.
Iets dat niet werkt ? : adsl & bt bijvoorbeeldt, verbinding voltrekken en niet meer kunnen surfen ? ook net.

ping : 10-20 ms door de hele wereld

* HanG-BuiK-ZwijN heeft niets te klagen, en vindt het allemaal wel bestjes met allemaal die adsl dingen

ik kan toch geen enkele van diesnelle heir krijgen dus wat heb ik er dan aan ?

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

DataBeest schreef op 09 juni 2004 @ 18:37:

Feest van SpeedXS? Feest van Fast-XS zul je bedoelen!
Heb tot nu toe niets dan lof over SpeedXS te vermelden. :) Vind eigenlijk wel dat de TS die ook wel in de startpost mag opnemen.
Ik ben in de kerstvakantie ook overgestapt van KPN ADSL (Zonnet) naar BBned ADSL (SpeedXS dus) en dat heeft bijna 2 maanden geduurd, onder andere omdat KPN het leuk vond mijn lijn nog anderhalve maand bezet te houden als klant van hen! :(

Mooi dat dit nu verleden tijd is dus. :) (Hopen we... ;) )

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 19:40:
[...]
Onzin, 8Mbit is je theoretische upload, ik heb nu een 2,2Mbit abbo en ik haal 240kb/s wat nog geen 2,0Mbit is, dus ik heb ook eigenlijk geen 2,2Mbit abbo :?
8Mbit is inderdaad je theoretische download, in het meest ideale geval wel te verstaan. Je krijgt gewoon het maximaal beschikbare wat dan tussen de 2 en 8 Mbit ligt. Tjsah, sommige providers noemen het gewoon 2-8Mbit zodat je geen valse verwachtingen hoeft te hebben. Die 2,2MBit van jou is gegarandeerd 2,2 Mbit (min de overhead natuurlijk, waardoor jij niet precies op 2,2 uitkomt).
Hm ja :/ Demon heeft ze inderdaad niet allemaal op een rijtje zo te lezen 8)7

Sowieso interesseren news/mail servers me geen ruk, maar dat terzijde. Dit kan best kloppen, maar voorzover ik weet is TweakDSL nog altijd zo stabiel als de frontpage zelf :) Kost iets meer dan Demon, maar dan heb je ook echt wat.
Het lijstje was meer om aan te geven waar je nog meer op moet letten. De ene vindt een lage ping belangrijk, de ander vindt het wel prettig als hij geen disconnects heeft of een goede mailserver. Moet jij eens kijken hoe blij je bent als een belangrijke mail niet aankomt :D. Iedereen heeft zo zijn eigen prioriteiten, maar veel mensen stellen geld voorop. Ik deed dit ook, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 09 juni 2004 @ 20:56:
[...]

Feest van SpeedXS? Feest van Fast-XS zul je bedoelen!
Heb tot nu toe niets dan lof over SpeedXS te vermelden. :) Vind eigenlijk wel dat de TS die ook wel in de startpost mag opnemen.
done :) Op speedtest staat dat het 58 euro kost, op hun site dat het 49,95 kost, is dat tijdelijk of vaste lage prijs :? Ah wacht, die 58 euro is natuurlijk inclusief jaarlijkse administratiekosten van 99 euro :)
wwillem schreef op 09 juni 2004 @ 20:59:
[...]

8Mbit is inderdaad je theoretische download, in het meest ideale geval wel te verstaan. Je krijgt gewoon het maximaal beschikbare wat dan tussen de 2 en 8 Mbit ligt. Tjsah, sommige providers noemen het gewoon 2-8Mbit zodat je geen valse verwachtingen hoeft te hebben. Die 2,2MBit van jou is gegarandeerd 2,2 Mbit (min de overhead natuurlijk, waardoor jij niet precies op 2,2 uitkomt).
Als ze die 2,2Mbit kunnen garanderen, kunnen ze dat natuurlijk ook voor het 8Mbit abbo, dus dan zou het 2,2Mbit-8Mbit worden 8)7
Ik snap wel waar je op doelt, maar feit blijft dat slechts tot 2Mbit gegarandeerd kan worden, en ik ben nog geen enkel 4Mbit abbo tegengekomen dat 2-4Mbit heet.
Er wordt gewoon altijd de theoretische max opgegeven, dat die in het geval van een 8Mbit lijn niet altijd (nooit) gehaald wordt, is een ander verhaal. Ik woon gelukkig vrij dicht bij de centrale, zo'n 1950-2000 meter, dus ik gok erop dat ik de 550kb/s toch wel moet halen ;)
[...]

Het lijstje was meer om aan te geven waar je nog meer op moet letten. De ene vindt een lage ping belangrijk, de ander vindt het wel prettig als hij geen disconnects heeft of een goede mailserver. Moet jij eens kijken hoe blij je bent als een belangrijke mail niet aankomt :D. Iedereen heeft zo zijn eigen prioriteiten, maar veel mensen stellen geld voorop. Ik deed dit ook, jammer...
Gelukkig is er Hotmail en m'n eigen mailserver :Y) Maar dat heeft natuurlijk lang niet iedereen tot z'n beschikking, daar heb je gelijk in.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48
HanG-BuiK-ZwijN schreef op 09 juni 2004 @ 20:52:
ping : 10-20 ms door de hele wereld
Dit is technisch onmogelijk. Je hebt het namelijk over een signaal dat een bepaalde afstand aflegt binnen zoveel miliseconden.
Naar de VS zit je altijd op een delay van 90/100 en naar Australië zit dat rond de 300. Dat kán niet sneller.

Vergeleken met die afstanden heeft je ISP er weinig mee te maken want dat is net als een leiding van de stoep naar de voordeur trekken. Oninteressant. Het is wel dat sommige ISP's hogere pings hebben naar buitenlandse adressen maar dat komt dan eerder doordat het signaal in het netwerk van de ISP vertraagd wordt dan aan de internationale lijnen. Daarom ben ik dus ook zo blij met Cistron :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:51
moet zeggen dat ik alles behalve blij ben met de overstap van kpn naar babyxl...

ok een dvd-r heb ik in anderhalf uur binnen maar daar staat tegenover dat ik soms 10 disconnects op een dag heb terwijl ik er in 3 jaar tijd 2 bij kpn heb gehad.

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

-ScuL- schreef op 09 juni 2004 @ 21:10:
[...]

Dit is technisch onmogelijk. Je hebt het namelijk over een signaal dat een bepaalde afstand aflegt binnen zoveel miliseconden.
Naar de VS zit je altijd op een delay van 90/100 en naar Australië zit dat rond de 300. Dat kán niet sneller.

Vergeleken met die afstanden heeft je ISP er weinig mee te maken want dat is net als een leiding van de stoep naar de voordeur trekken. Oninteressant. Het is wel dat sommige ISP's hogere pings hebben naar buitenlandse adressen maar dat komt dan eerder doordat het signaal in het netwerk van de ISP vertraagd wordt dan aan de internationale lijnen. Daarom ben ik dus ook zo blij met Cistron :)
:X :X dat klopt eigenlijk ook nog beste wel, en dat terwijl ik dat gewoon op school gehad heb :X :X

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BasBzrk schreef op 09 juni 2004 @ 21:11:
moet zeggen dat ik alles behalve blij ben met de overstap van kpn naar babyxl...

ok een dvd-r heb ik in anderhalf uur binnen maar daar staat tegenover dat ik soms 10 disconnects op een dag heb terwijl ik er in 3 jaar tijd 2 bij kpn heb gehad.

:r
Welke provider heb je nu? 2 disconnects in 3 jaar bij KPN lijkt me sterk, omdat ze in 3 jaar tijd 4 updates hebben gedaan, en elke update per definitie een disconnect tot gevolg heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 09 juni 2004 @ 18:45:
Ik denk dat KPN dit gaat voelen, aangezien er zoveel Tweakers zijn die nog op KPN ADSL surfen en zo graag willen leechen op de volle 8 Mbit (of 2 Mbit voor lagere prijs ;)) en lekker hard delen met vriendjes :)

Als TweakDSL/Cambrium slim is maken ze een actie en plaatsen ze die op de FP met wat informatie over het snelle overstappen, zullen veel klantjes gebruik van maken hoop ik voor ze (misschien ik ook wel als de aanbieding interessant genoeg is!) :+

Well done KPN.
Misschien is KPN wel heel erg blij dat ze die paar tweakers kwijt zijn die een substantieel deel van hun bandbreedte gebruikt door honderden GB's per maand te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 21:44:
[...]

Welke provider heb je nu? 2 disconnects in 3 jaar bij KPN lijkt me sterk, omdat ze in 3 jaar tijd 4 updates hebben gedaan, en elke update per definitie een disconnect tot gevolg heeft ;)
ok laten het totaal 10 disconnects zijn geweest bij kpn.. iig in geen verhouding als de elende die ik nu bij demon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 21:47:
[...]

Misschien is KPN wel heel erg blij dat ze die paar tweakers kwijt zijn die een substantieel deel van hun bandbreedte gebruikt door honderden GB's per maand te downloaden.
Generaliseren, generaliseren...
Ik ken trouwens ook wel een paar niet-die-hard tweakers die graag sneller willen downloaden en die de 10GB per maand nog niet halen.
En als KPN zo graag van de grootverbruikers af wil, dan zet ze toch per ommegaande een datalimiet van *GB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar vanaf wanneer is die nieuwe regeling tussen de OPTA en KPN actief? (kwestie van overschakeling tussen de ISP's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar wanneer dit ingaat, want dan ga ik gelijk overstappen op Xs4all, klote BBned

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jay-K schreef op 10 juni 2004 @ 16:08:
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar wanneer dit ingaat, want dan ga ik gelijk overstappen op Xs4all, klote BBned
:? Ligt het aan mij, ik snap het niet :z
Dit geldt voor de migratie KPN--> BBNed, niet KPN <--> BBNed, en je wilt overstappen op Xs4all, een BBNed provider want BBNed is klote :?
edit:
Ahh Je zit nu waarschijnlijk bij een BBNed only provider, en stapt over naar Xs4all met een KPN aansluiting :) Blijft het feit dat dit maar één kant op gaat waarschijnlijk ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, hoe zit het idd daarmee ? van bbned naar kpn ? dat zal vast ook niet lekker vlot gaan!
Persoonlijk als ik over zou gaan is het vanwege de prijs, en niet vanwege de kwaliteit (meestal slechtere helpdesk, bijna altijd een slechtere ping en de meeste bbned providers hebben een downloadlimiet).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:48:
hehe, hoe zit het idd daarmee ? van bbned naar kpn ? dat zal vast ook niet lekker vlot gaan!
Persoonlijk als ik over zou gaan is het vanwege de prijs, en niet vanwege de kwaliteit (meestal slechtere helpdesk, bijna altijd een slechtere ping en de meeste bbned providers hebben een downloadlimiet).
De meeste KPN providers hebben ook een limiet. Sterker nog, alle providers hebben een limiet, een FUP is namelijk ook een limiet. Trouwens, 100GB per maand is IMHO toch wel genoeg, ik denk niet dat er een provider is die niet gaat zeiken als je 24/7 je lijntje doodleecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:30:
[...]

De meeste KPN providers hebben ook een limiet. Sterker nog, alle providers hebben een limiet, een FUP is namelijk ook een limiet. Trouwens, 100GB per maand is IMHO toch wel genoeg, ik denk niet dat er een provider is die niet gaat zeiken als je 24/7 je lijntje doodleecht.
die van mij niet :Y)

maar daar komt bij klijken dat een lokaal draadloos bedrijfje echt nie uitmaakt hoeveel gig dataverkeer ik per dag heb, hij zegt het zelf zelfas "wij doen niet aan downloadlimiet" :P (MAW : als er teveel mensen zo denken dan fluit ie ze wel terug dus zo is het meestal wel)

ik zou trouwens wel eens willen zien dat slechte providers gewoon GEEN klaanten meer hadden en dat mensen ens gewoon massaal eisen geingen stellen, als ik zo lees hoe n00bich sommige helpdesk zijn .... (dan heb ik het zo slecht nog niet)

de mensen trappen er gewoon in omdat het KPN is (wat nog langer uiteindelijk heef tge duurt als mijn provider) en dus wel snel en goed zal zijn (min surfsnelheid is 3 keer zo hoog als op mijn werk : adsl 384 :S ) en 2 keer als bij baas thuis (1mbit!) adsl :P (naamsbekendheid dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn nu een maandje verder maar er lijkt nog weinig veranderd. Wanneer denkt KPN de snellere migratie aan te kunnen ? Wil toch wel overstappen binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Jah, dit is wel een nuttige kick :). Zijn er al mensen die hierover meer info hebben?

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
Door mijn verhuising heb ik dat direct aangegrepen om over te stappen op BBNED. Nu heb ik een MyGiga abonement 2-8Mbit, 1Mbit en haal altijd tussen de 800 en 900 KB/s download :D

Ik vind het geweldig voor maar 59,95 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Lekker, ik kijk er ook wel naar uit, maar waar ik nu echt benieuwd naar ben is hoelang het duurt als je op hetzelfde adres overschakeld van kpn naar bv bbned.
En hoe mensen dat geregeld hebben.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Laatst online: 30-06 15:56
Ik kan je uit eerstehand vertellen dat duurt niet lang (monteur haalt de kruisdraden van je kpn lijn eraf en ploft de nieuwe van de andere provider erop, al met al 10 minuten werk max, als de nieuwe provider dan al gereed is kan je meteen erop). Helaas zijn dat alleen pilot's, de providers moeten de systemen eerst stroomlijnen met de KPN voordat een massale overstap mogelijk is. Ik verwacht zelf dat het niet al te lang duurt. Let wel op je betaald de KPN door tot het einde van de maand (1 jaar zit je sowieso aan de kpn vast, daarna opzeggen per maand), en je huidige provider tot het einde van het contract (dat zijn over het algemeen jaarcontracten) en je moet je oude provider er wel zelf nog expliciet een opzegbrief over sturen anders betaal je nog langer, zij ontvangen niet automatisch bericht dat jij er ineens niet meer via hun internet tevens hebben ze je handtekening nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
Hm, dat klinkt inderdaad erg goed. Ik heb nu helaas dus als provider planet, die telkens automatisch het contract met 1 jaar verlengd, en dus niet steeds met 1 maand. Maar als het contract afgelopen is, ga ik zeker jouw manier volgen. Het klinkt veelbelovend ;)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen KPN maar BBned (Demon)

Vorige week gemigreerd naar Tiscali (Speedlinq) 7minuten geen link gehad daarna link.
Alleen activeren ging wat fout, maar hun server was gecrashed.

Paar uurtjes wachten en had weer internet, maar normaal gesproken is het 10 minuten. Dus een kwartier is te halen.

Echt top geregeld dit.

PS dit was een Telco-Telco migratie geregeld door Speedlinq.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 09 juni 2004 @ 18:52:
Als bbned/tiscali/versatel eens gaat uitbreiden, dan kunnen er indien gewenst meer mensen overstappen.

Altijd zeuren op KPN, maar wie is hier in Sevenum ADSL komen aanleggen? Juist, KPN, geen bbned of Tiscali of Versatel te bekennen!
BabyXL gaat deze maand en volgende maand uitbreiden met 53 centrales

Bron:
http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/BabyXL.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 26-09 08:11

IEF

Why so serious?

slaay schreef op 09 juni 2004 @ 18:52:

ja vind je het vreemd. al hun wijkcentrales zijn in eigen beheer.

Voor netwerkuitbreiding van de andere aanbieders geldt dat ze een hele procedure moeten doorlopen om BIJ de kpn wijkcentrale wat neer te kunnen zetten.

om nog maar niet te spreken over het feit dat ze vervolgens KPN opdracht moeten geven om XTL te trekken (kruisdraden tussen hun centrale + KPN wijkcentrale),
wat om de haverklap fout gaat en ook nog eens ellenlang duurt elke keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:53
Tja, ik ben nu toch eigenlijk benieuwt of d'r uberhaupt al mensen zijn die *snel* zijn overgestapt van KPN --> BBNed... Heb ik nog niet veel over gelezen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
ja vind je het vreemd. al hun wijkcentrales zijn in eigen beheer.

Voor netwerkuitbreiding van de andere aanbieders geldt dat ze een hele procedure moeten doorlopen om BIJ de kpn wijkcentrale wat neer te kunnen zetten.

om nog maar niet te spreken over het feit dat ze vervolgens KPN opdracht moeten geven om XTL te trekken (kruisdraden tussen hun centrale + KPN wijkcentrale),
wat om de haverklap fout gaat en ook nog eens ellenlang duurt elke keer..
FF ter jouwer info, KPN heeft in al haar centrales ruimte MOETTEN reserveren voor andere aanbiedders. Of die andere aanbiedders er nou gebruik van willen maken of niet is niet interessant, de ruimte MOET er zijn. En geloof me maar, die ruimtes zijn er. Ook in de kleine centrales heeft KPN zowat de helft van de gebouwen leeg staan, alleen maar voor jullie andere aanbiedders die jullie zo graag willen zien.
Het is misschien een news flash voor jou, maar die andere aanbiedders gaan geen centrales of Dlams of andere apparatuur naar die kleine centrales brengen omdat ze dus hun kosten er nooit uit krijgen. Ze willen dus niet !!!

En het trekken van draden gaat dus echt niet om de haverklap fout. Het is eerder de apparatuur van de derden wat de storing veroorzaakt, en wie mag dat weer opknappen???.... juist ja !!

Iedereen loopt maar te vitten op KPN maar eens BBned of versatel tegen de schenen schoppen dat ze zelf niets doen is er niet bij. Ik zie BBned nog geen DSLAM bouwen in een kleine centrale terwijl het technisch en economisch best haalbaar is. Neeeeee BBned wil alleen bedrijven, gewone mensen zijn meegenomen maar alleen maar de mensen en geen bedrijven??? nope dan kun je het schudden. Kleinere cenrales onder de 5000 aansluitingen zal je alleen maar bitstream met maximaal 4mbit van bbned kunnen hebben, dat zijn dus huurlijnen van bbned bij kpn, maar waar echte dslam's staan van bbned zitten ze vanaf de centrale op hun eigen glasvezel. En daar blijkt ook uit de praktijk dat als er een storing is, en KPN overbrugt de verbinding van BBned of anderen, dan kunnen de mensen weer bellen. KPN moet dan de storing melden bij een centraal punt waar alle DSL providers hun storingen kunnen aangeven of krijgen. Dan moet de betreffende DSL provider maar zelf kijken dat ze de storing zo snel mogelijk opgelost krijgt. Dus als je zit te wachten is het echt niet op KPN. KPN moet de storing binnen 1 uur na melding gecontroleerd hebben. en dat gebeurt ook !!

Niet op de verkeerde slakken het zout leggen kerel!!
Pagina: 1