Forum op home server Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb net apache geinstalleerd en php + mysql en hierop een invions powerbord forum geinstalleerd. Het probleem is alleen dat als ik mijn forum zelf moet zien de link naar alle website onderdelen moet ingesteld staan op mij "localhost". Hierdoor worden andere mensen als ze op een link drukken dus verkeerd doorgewenzen naar bv.
http://localhost/index.php?s=93ec25b82af623f229d5caaa8e971635&showforum=1
dus daarom heb ik toen bij de instellingen van het board het zo verandert dat het niet localhost is maar mijn ip wat dus wel werkt voor buitenstaanders. Maar omdat ik via mijn ip niet mijn server kan zien en dat dus alleen kan via localhost kan ik nu het forum niet meer op komen.

Iemand een oplossing waardoor mijn ip direct doorgelinkt word naar localhost?? Althans denk dat dat een oplossing is.

Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is anders zal ik het opnieuw proberen uit te leggen.

(heb de search gebruikt)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Wat voor OS gebruik je?
Waarschijnlijk moet je je externe hostnaam linken aan 127.0.0.1 in je hosts file.

Who is John Galt?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Effe je hosts file aanpassen of DNS gaan draaien.
Gooi in je hostsfile gewoon de naam waarop je van buiten af te bereiken bent (niet het IP dus) en het interne IP van je server.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:18
waarschijnlijk moet je poort 80 forwarden in je router naar je eigen IP

• Micha
  • Niet online
ik gebruik windows xp

kun je het iets duidelijker uitleggen begrijp het nog niet egt wat je bedoelt

(als ik poort 80 niet forward naar intern ip valt er voor buitenstaanders niet zoveel te zien ;) )

en hoe moet dat linken bij forum instellinegn ofzow?

[ Voor 47% gewijzigd door Micha op 09-06-2004 18:27 ]

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

in: C:\WINNT\system32\drivers\etc
heb je een file staan die "hosts" heet.
edit deze file en voeg een regel toe met:
mijn.externe.hostnaam 127.0.0.1

Waar je bij mijn externe hostnaam je hostnaam in moet vullen.

Who is John Galt?

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 07:56

smallboy

N/A

Of je bekijkt je eigen forum via een proxy server :)

• Micha
  • Niet online
Moet het niet omgedraaid zijn :S.
Het werkt niet zo moet ik eerst herstarten?
ik heb nu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen 
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # bronserver
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x clienthost

127.0.0.1       localhost
213.**.***.***  127.0.0.1

[ Voor 3% gewijzigd door Micha op 09-06-2004 18:39 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:18
micdis schreef op 09 juni 2004 @ 18:25:
ik gebruik windows xp

kun je het iets duidelijker uitleggen begrijp het nog niet egt wat je bedoelt

(als ik poort 80 niet forward naar intern ip valt er voor buitenstaanders niet zoveel te zien ;) )

en hoe moet dat linken bij forum instellinegn ofzow?
Ok.. jij kijkt via 127.0.0.1 naar je eigen forum. jouw pc begrijpt dat. maar zodra een buitenstaander dan naar jouw forum gaat, probeert het forum afbeeldingen enzo te halen van 127.0.0.1. Die pc heeft die afbeeldingen enzo natuurlijk niet :)

Dus, als je poort 80 extern naar jouw IP forward (in je router) wordt elke request over poort 80 naar JOUW pc verstuurd. Vervolgens verander je die 127.0.0.1 in je statisch ip/machine name(bijvoorbeeld c-4132.cable.wanadoo.nl ofzo)/domeinnaam

Op die manier is jouw forum zowel beschikbaar van je eigen pc, en vanuit iedere andere pc :)

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

inderdaad omgedraaid 8)7
en hostnaam ipv. IP

Who is John Galt?

• Micha
  • Niet online
Ik heb apache en php en my.. in 1 pakket gedownload dit heete easy php nadat ik dit gedaan had werkt het uberhaupt niet meer als ik http://localhost deet aleen 127.0.0.1 werkte nog. en hostnaam wat is dat? computer naam??

tegen SyS_ErroR : ik moet toch zowiezo bij mijn router port 80 laten forwarden naar mijn interne ip :S anders komt niemand uit bij mijn computer of zie ik dit verkeerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Micha op 06-03-2005 23:44 ]

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37

Oceria

I've been in between....

Overigens kun je in principe als je naar een interne pagina linkt oog gewoon
code:
1
../pagina.php
doen hoor, dan zal de webserver gewoon in de root en alle mappen waar hij mag komen zoeken naar die pagina.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:15

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Pas de instellingen van Invision Board eens aan zodat hij niet meer op localhost; maar op je FQDN (=domeinnaam) staat ingesteld? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Micha
  • Niet online
domeinnaam is me ip toch nu nog :S.

Volgens mij hoord dit niet in software algemeen maar ok. heeft niets te maken met de software van me bord.

[ Voor 65% gewijzigd door Micha op 06-03-2005 23:47 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
micdis schreef op 09 juni 2004 @ 20:20:
domeinnaam is me ip tog nu nog :S.

Volgens mij hoord dit niet in software algemeen maar ok. heeft niets te maken met de software van me bord.
nee gebruik als domeinnaam bijvoorbeeld je DNSnaam...

daarmee kunnen mensen jouw ook vinden :)

Dat forum wat in mijn sig staat draait ook op mijn eigen server thuis... werkt ook goed :)

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 09-06-2004 20:26 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Micha
  • Niet online
mijn dns naam is gewoon de naam van comp maar volgens mij kan niemand er zo in. heb hem nu dus zo ingesteld http://dns naam

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Al het benodigde is al gezegd.

-Zet je instellingen van je board op je FQDN.
-Map je FQDN naar 127.0.0.1 middels je host file.

Who is John Galt?

• Micha
  • Niet online
Jammer genoeg werkt dit dus niet mijn hele host file reageert niet zeg maar.
Bijvoorbeel als ik localhost typ dan linkt deze niet door naar 127.0.0.1. Terwijl dit wel in host file staat ingesteld. Kan dit niet aan de instellingen van apache liggen want als ik mijn dns naam intyp word die wel doorgelinkt naaar 127.0.0.1 terwijl dit niet in de host file staat opgeslangen.

Hopelijk heeft er iemand een oplossing :(

• Micha
  • Niet online
KICK

• smallboy

smallboy

N/A

Zoals ik al zei: via een proxy, het is niet echt een mooie oplossing, maar heb je 't al geprobeerd?

• Micha
  • Niet online
ja :D werkt niet egt handig en alles wat ik doe kan gelogd worden :(. En heb nu een sharware programma weet jij iets gratis?

• smallboy

smallboy

N/A

micdis schreef op 11 juni 2004 @ 14:04:
ja :D werkt niet egt handig en alles wat ik doe kan gelogd worden :(. En heb nu een sharware programma weet jij iets gratis?
Ik gebruikte gewoon de proxy server van mijn provider, demon. www-cache.demon.nl op 8080. Ik weet niet wie jouw provider is, maar je zou ns kunnen kijken of die ook een proxy heeft.

• Micha
  • Niet online
Ze hebben een proxy server :D iemand een goed gratis programma? laat maar kan het zo zonder prog instellen :D.

[ Voor 102% gewijzigd door Micha op 12-06-2004 01:00 ]

• smallboy

smallboy

N/A

micdis schreef op 12 juni 2004 @ 00:46:
Ze hebben een proxy server :D iemand een goed gratis programma? laat maar kan het zo zonder prog instellen :D.
Inderdaad :)
Ik gebruikte gewoon IE met die proxy ingesteld. Voor de rest gebruik ik toch altijd opera of firefox.
Pagina: 1