Toon posts:

harde schijf uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

is er een mogelijkheid om in je bios je harde schijf tijdelijk uit te schakelen?

er is mij verteld dat er een optie is om je harde schijf uit te schakelen als er een verkeerd signaal naar de pc wordt gestuurd

een kennis van mij heeft namelijk een nieuwe modem van essent gekregen en nadat deze aangesloten was, kon de pc de harde schijf niet meer vinden.
De pc winkel had gezegd dat de harde schijf was uitgeschakeld in de bios dmv een beveiliging?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Lijkt me sterk dat een modem een harde schijf uitschakelt in de bios. :?
Wat schijf is het? Wat zijn de specs van je systeem en OS?
En waar het staat in je bios verschilt per bios. :)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 15:54
lijkt me zo'n typische reactie van een verkoper die maar wat uit zijn botten slaat om toch maar iets te kunnen zeggen. Je kan je schijf wel op none zetten, maar ik denk eerder aan een irq conflict ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
amd athlon 1800xp
bios versie weet ik zo niet, ik vond het een vreemd verhaal.
heb nog nooit gehoord dat er via bios een beveiligings optie zit die je harde schijf uitschakelt, en vervolgens met opstarten de melding geven "geen bootrecord gevonden"'? en dan zou je deze optie weer in moeten schakelen om de hd weer "aan te zetten"

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mayco schreef op 09 juni 2004 @ 18:00:
lijkt me zo'n typische reactie van een verkoper die maar wat uit zijn botten slaat om toch maar iets te kunnen zeggen. Je kan je schijf wel op none zetten, maar ik denk eerder aan een irq conflict ofzo.
^^^ with stupid

vertel wat staat er in je device manager daar over .. (screendumpje?)

Iperf

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 13:19
Er is ook niet een NIC in de PC geplaatst toevallig? Waardoor misschien iemand zo handig is geweest om de flatcable van de HD los te rukken?

Verwijderd

Dit is onmogelijk. De aansluiting van een modem helpt de harde schijf niet naar de knoppen. Is er ook iets met de PC gebeurd, zoals omgebouwde netwerkkaart of iets dergelijks?

Dan zou de HD een tik gehad kunnen hebben, of een klap via statische lading, waardoor hij kapot is. Het omhangen van een modem en het opnieuw insteken van het kabeltje kán je harde schijf niet stukmaken.

(Of er moet stroom op de netwerkkabel staan, die de componenten in de PC via de netwerkkaart een tik heeft bezorgd, maar ik weet niet of er stroom op een netwerkkabel staat / kan staan. Dit is een hele vage optie :P )
Pagina: 1