[RTCW:Enemy Territory]Punkbuster veroorzaakt blauw scherm?

Pagina: 1
Acties:

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Topicstarter
(used the search, en heb vragen gesteld in centraal RTCW-ET topic)

K.
ik draai al maanden RTCW:Enemy Territory zonder problemen.
maar sinds vorige week kan ik niet meer op Punkbuster-enable-de servers spelen.. (o.a. de Nexus servers)
dan krijg ik na enkele seconden een blauw scherm, en kraakt/piept mijn soundcard (nieuwste drivers).

het gekke is, als ik een server join, die Punkbuster uit heeft,
dan kan ik de hele avond gamen.
en als ik RTCW (de "oude"/originele versie) speel, dan kan ik wel met PB enable-de servers spelen, en in Battlefield 1942 heb ik ook geen probs met PB.

wat ik heb geprobeerd:
1) Pbweb.exe draaien in de /PB folder
2) ik ben als administrator aangemeld
3) firewall (tijdelijk) uitgezet
4) drivers zijn up-to-date, temps zijn prima, mijn Radeon softmod is geen veroorzaker v/h probleem.
5) nogmaals met Punkbuster uit, geen problemen!
en ook geen driver problemen o.i.d.

wie kent dit probleem, en nog mooier, weet een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door BadMotha op 09-06-2004 17:47 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Zou je mischien ook de code willen neerzetten van je BSOD? uit die code ken je meestal wel uithalen wat het probleem veroorzaakt.

Verwijderd

Heb ook wel eens problemen gehad met PB. Heb BF1942 opnieuw geinstaleerd, toen was het over. (had overigens geen BSOD's) Misschien het proberen waard om eens opnieuw te instaleren? Misschien PB even handmatig updaten?

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 18:34:
Zou je mischien ook de code willen neerzetten van je BSOD? uit die code ken je meestal wel uithalen wat het probleem veroorzaakt.
het scherm is compleet blauw, zonder teksten.
als ik connected ben, met een punkbuster-enablede server,
en ik druk op de `(tilde) staat er iets in het lichtblauw wat met punkbuster te maken heeft, maar voordat ik dat kan lezen is de PC al gecrashed.
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 19:35:
Heb ook wel eens problemen gehad met PB. Heb BF1942 opnieuw geinstaleerd, toen was het over. (had overigens geen BSOD's) Misschien het proberen waard om eens opnieuw te instaleren? Misschien PB even handmatig updaten?
ik heb al handmatig ge-update (Pbweb.exe in de PB directory)
en heb 2 installaties van ET op m'n PC staan. beide hebben hetzelfde probleem..

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Topicstarter
probleem is ondertussen opgelost.
Dankzij WindowsUpdate heb ik (ongemerkt) een update voor S-ATA disks/controllers binnengekregen,
probleem lag dus bij MS + Punkbuster, en is opgelost door MS!!

Mod, dit topic kan gelukkig dicht. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Fuelke op 12-06-2004 10:44 ]