Problemen met XP

Pagina: 1
Acties:

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 21:06
Hoi
Ik zal maar met de deur in huis vallen :P ik heb een HUGE probleem met XP.
3 weken geleden ofzo starte ik mijn pc op en bij het Windows XP laad scherm hoorde ik klik en starte de pc opnieuw op.
Heel vreemd maar na nogf is proberen deed i het weer, niks aan de hand dacht ik.
Maar het werd steeds erger, moest steeds vanalles doen om hem aan tekrijgen.
Na een tijd starte de pc zelfs gewoon in windows zomaar ineens opnieuw op :S
Toen werd het me tegek en heb ik m`n pc geformateerd, want dan zal het probleem wel opgelost zijn?
niet dus, toen ben ik gaan kijken wat het was, vrienden zeiden van het kan je voeding zijn.
Ik alles eruit getrokken behalve de videokaart en nog steeds deed hij hetzelfde.
Nu als ik windows XP wil instaleren dan krijg je eerst dat stuk in dos
dat doet i gewoon goed, en dan start i opnieuw op en gaat i het windows xp instal gebeuren laden en dan hoor ik klik en reboot i.
Nou heb ik de schijf van m`n broertje waar al windows 98 opstond, en daa rheb ik geen problemen mee.
Terwijl XP het altijd gewoon gedaan heeft bij me.
Weet iemand wat dit kan zijn?
M`n harde schijf is het niet, ik heb vanmiddag een nieuwe gehaald en die heeft hetzelfde.
En het is een beetje te toevoellig dat die ook stuk zou zijn :P
Khoop van jullie tehoren
Groeten
Tijn

iRacing Profiel

Verwijderd

Test je geheugen even met Memtest , www.memtest.org

• DarkPino
niks mee aan de hand
Maar ik heb er nu een schijf inzitten waar al 98 op stond en die doet het wel gewoon?

iRacing Profiel

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ergens over heen gelezen...

Zijn de temperaturen goed???

Al eens geprobeert met zo weinig mogelijk op te starten...

[ Voor 69% gewijzigd door Vorkie op 10-06-2004 09:07 ]

• DarkPino
je bedoelt et 98 zo weinig mogelijk?
naja 98 doet het gewoon, en de tempereturen zijn denk ik ook wel goed want 98 kan ik rustig de hele dag aan laten staan.
en bij XP gaat hij nu al bij het setup gedeelte fout, zeg maar waar de muis kan gebruiken daaro reboot i

iRacing Profiel

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

irq problemen?

je start met de schijf van je broer op? hebben jullie precies dezelfde computer dan? want als je met een win98 schijf opstart terwijl je niet alle hardware geïnstalleerd hebt vind ik niet echt vergelijkbaar

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:07
DarkPino schreef op 10 juni 2004 @ 09:01:
niks mee aan de hand
Maar ik heb er nu een schijf inzitten waar al 98 op stond en die doet het wel gewoon?
heb je hem ook getest, of zeg je nu dat nu omdat windows 98 wel draait.
Win 98 gaat heel anders om met zijn geheugen dan win XP, en kan daardoor dus gewoon crashen. (Is niet de eerste keer dat ik dat zie)

[ Voor 34% gewijzigd door mhoogendam op 10-06-2004 09:16 ]

Verwijderd

DarkPino schreef op 10 juni 2004 @ 09:10:
je bedoelt et 98 zo weinig mogelijk?
naja 98 doet het gewoon, en de tempereturen zijn denk ik ook wel goed want 98 kan ik rustig de hele dag aan laten staan.
en bij XP gaat hij nu al bij het setup gedeelte fout, zeg maar waar de muis kan gebruiken daaro reboot i
Sry... maar ik meen me te herinneren dat win98 iets minder gevoelig is voor dat soort dingen... ut is van zichzelf al bagger genoeg dus ut zou em nie opvallen. Wel de laatste 2 dagen meerdere PC's gezien met kuren door te hoge temp. ;)

• DarkPino
ik heb de memory getest, naja ik weet niet wanneer de klaar is of je dan een berichtje krijgt maar ik heb em 11 uur laten scannen dus :P en geen errors..

iRacing Profiel

Verwijderd

• Computer: Temps goed? :? (speedfan/ mbm5/bios)
• Voeding: Voltages goed? :? (speedfan/mbm5/bios)

• Gescant is op Spyware? :? (adaware/search and destroy)
• Gescant op virussen? :? (online virusscanner/ eigen virusscanner)

*Eerste ingeving is toch die van je tempraturen aangezien het de afgelopen dagen aardig warmer is... :7

suc6 ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 12:07 ]

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 20:20
tja ik zie nog steeds nergens staan dat je de voeding hebt gewisseld met een ander exemplaar. Ikzelf heb namelijk ook ooit zoiets meegemaakt, en bij mij was het de voeding. Is wel enigzins te zien als je de metertjes van je stoorm toevoer volgt, maar het echte bewijs krijg je toch pas na een wissel met een goede werkende andere voeding...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen? Dit is dus kennelijk geen software maar een hardwareprobleem. Wellicht ook handig als je ons even vertelt wat je specs van je PC zijn...we zijn helaas niet helderziend ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

mogelijkheid is je voeding maar als je er niets extras aan hebt gehangen de laatste tijd kan het wel eens je HD zijn, die kuren vertoont of te heet word ;)

• DarkPino
Okay let op wat ik allemala heb gedaan okay?
98 werkt er WEL goed op, tenminste
M`n broertje heeft een pc
zijn HD heb ik uit z`n pc gehaald en in mijne gezet
Op die HD stond 98 en ik zette die in mijn pc en die deed het gewoon okay?
Tempereturen zijn het niet want het begon 2 weken geleden al en daartussen heeft et nog geregend enz en 98 nogmaals werkt wel gewoon
Voeding is het ook niet want ik heb er nu 1 HD inzitten (die met 98) maar ikheb ook 2 HD`s erin gehad (98 en de kapotte) en toen deed 98 het nog steeds gewoon.
Ik heb 2 HD`s en het kan NIET zo zijn dat ze allebei stuk zijn
Misschien wel maar dan geven ze niet beiden DEZELFDE fout!
Nou komt het meest vage:
Als ik die met 98 en de "kapotte" eraan hang dan kan ik op die "kapotte" gewoon spellen en programma`s zetten en die gewoon draaien :S
WAT IS HIER AAN DE HAND?!
dit kan toch niet?

iRacing Profiel

Pagina: 1