Crematoria weigeren

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
"OP CD OF CASSETTE
Geluidsinstallatie - De meeste begraafplaatsen en crematoria beschikken over een geluidsinstallatie in de aula. De nabestaanden kunnen ervoor zorgen dat de muziekstukken van uw keuze op een cassettebandje of CD worden aangeleverd, zelfgebrande cd's kunnen door sommige crematoria worden geweigerd. Vraag vooraf of dit het geval is. De uitvaartondernemer kan vervolgens uw lievelingsmuziek in de uitvaartplechtigheid integreren."
(http://www.uitvaartkompas...live/SubHome.jsp?kindid=6)

En ik dacht nu juist dat het maken van een thuiskopie toegestaan was. Zelfs dat je een kopie van een cd mag bezitten zonder het origineel te hebben. (http://www.euro-copyrights.org/) Waarom zouden ze dit dan weigeren te spelen?
:/

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-08 12:53
Waar maak je je druk om? Binnenkort van plan heen te gaan? -.-*

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 10:57

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja, inderdaad.. het slaat nergens op.. op zulke gelegenheden moeten ze niet moeilijk gaan doen.. het is al moeilijk genoeg.

Twitter

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien zijn ze wel bang dat er errors in de muziek zitten. :/

Of dat BREIN een inval doet in de zaal....

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

naja, het mag ook niet voor boorplatformen, gevangenissen, kantines enzo geloof ik...

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er was hier vanochtend op het journaal iets over inderdaad. Ze zeiden daar al dat de BUMA misschien roet in het eten aan het gooien was. Verder werden er van die rotexcuses gebruikt als dat het schadelijk voor de installaties zou zijn etc. Ondertussen kun je wel een CDR'tje krijgen na afloop, waarop diezelfde muziek ook weer te horen is. Beetje schijnheilig, CDR's van nabestaanden weigeren, om vervolgens de muziek die op originele CD's is aangeleverd, na afloop gewoon op CDR weer mee te geven met de nabestaanden.

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Als ik ga wil ik wel graag me eigen mp3tjes kunnen draaien.

Vroeg het me gewoon af :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 19:43
commerciele instellingen mogen geen muziek laten horen waar ze de rechten niet op hebben.
je mag zelf wel een "prive-copie" hebben.

TheS4ndm4n#1919

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:11

johnwoo

3S-GTE

Voor zover ik weet was een uitvaart een van de uitzonderingen, waarbij je wel muziek mag draaien die normaal illegaal zou zijn. Dat werd dan gedoogd (dus mag het niet, okee, maar er werd expres niet op gecontroleerd).

Het lijkt mij dat het meegeven van zo'n CDR, waar BredeP het over heeft, juist veel strafbaarder is (men gaat er dan later vaker naar luisteren) dan het draaien van een CDR op de begrafenis zelf (dat is eenmalig, en bovendien een uitzonderingssituatie).

[ Voor 9% gewijzigd door johnwoo op 09-06-2004 17:42 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

En ik dacht nu juist dat het maken van een thuiskopie toegestaan was.
Ik denk niet dat een crematorium onder 'thuis'kopie valt, daar je het gewoon openbaar ten gehore brengt.

Overigens deden ze bij de begrafenis waar ik de muziek moest verzorgen niet zo moeilijk. Zowel CD (markeer het nummer) als op CDR was mogelijk. Voor cassette vonden ze het handig als er een bandteller bij stond, zodat diegene wist wanneer hij op pauze moest drukken ;)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Toen mijn opa laatst stierf en gecremeerd werd moesten we inderdaad ook alle muziek op de originele cd's aanleveren, volgens hen omdat hun cd-speler geen gekopieerde cd's las, maar dat lijkt me een beetje onzin.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Volgens het nieuws was het niet vanwege de illigaliteit, maar vanwege dat er problemen zouden kunnen ontstaan tijdens het afspelen. Dus errors ofzo, dat de CD overslaat en die pijnlijke momenten willen ze voorkomen.

[This is what you get when you mess with us]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

googhum schreef op 09 juni 2004 @ 17:38:
Als ik ga wil ik wel graag me eigen mp3tjes kunnen draaien.

Vroeg het me gewoon af :)
als die muziek dan zoveel voor je betekent, waarom koop je die dan niet gewoon... sorry, maar dit klinkt wel erg cheap-ass :/

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Ruzor schreef op 09 juni 2004 @ 17:44:
Volgens het nieuws was het niet vanwege de illigaliteit, maar vanwege dat er problemen zouden kunnen ontstaan tijdens het afspelen. Dus errors ofzo, dat de CD overslaat en die pijnlijke momenten willen ze voorkomen.
Jep, zo heb ik heb ook gehoord en vind ik ook een logische verklaring.
Maar als je de "mogelijke erros" voor lief neemt vind ik dat je ZELF mag weten wat er gedraaid word, hoe het gedraaid word en waneer het gedraaid word.

Verwijderd

ucchan schreef op 09 juni 2004 @ 17:47:
[...]

als die muziek dan zoveel voor je betekent, waarom koop je die dan niet gewoon... sorry, maar dit klinkt wel erg cheap-ass :/
Omdat je dan misschien voor 1 nummer een heel album moet kopen en een begrafenis is al duur genoeg.
Somigge mensen zijn niet zo rijk remember.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Bij ons was het geen probleem, maar ze wilden toen wel dat je eerst even met de CD-R langs kwam, zodat ze even konden luisteren of er geen gekke dingen (overslien, klikgeluiden etc) gebeurden. Ze vertelden dat het eens is voorgekomen dat mensen twee uur voor de begrafenis pas met de CD-R aan kwamen zetten, die het vervolgens niet bleek te doen. :X
Nummers in de juiste volgorde met tijden waardeerden ze ook, dan hoeven ze alleen maar op play/pause te drukken en is de kans op (pijnlijke) fouten zo klein mogelijk.

Eigenlijk is dit meer een onderwerp voor Stuffis Generalis, maar omdat je daar (nog) niet in kan, doe ik dit topic dicht. Ik denk dat dit alle info is die je nodig hebt. Anders gewoon even bellen, doen ze over het algemeen helemaal niet moeilijk over. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.