[QMAIL] Alle verstuurde mail opvangen?

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Na een hoop gezoek ben ik er nog niet achter gekomen..

Ik heb de volgende vraag gekregen:
'Is het mogelijk om met qmail/vpopmail alle verstuurde mail door te sturen?'

Situatie is als volgt. We hebben een mailserver met qmail/vpopmail en alle bijbehorende handige tooltjes :P. Mensen kunnen gebruik maken van de SMTP van die betreffende server door er op in te loggen (Login before using SMTP).. Je snapt het idee..

Nou willen wij van alle items die via SMTP worden verstuud, een kopie van het bericht hebben. Dus stel meneer X stuurt zijn mail naar meneer Y via onze server. Meneer Y ontvangt het, maar wij ontvangen het dus ook ZONDER dat er een (B)CC is verstuurd. Server side CC-en zeg maar.

Google, Gentoo forums en zowel GOT heeft me niet verder geholpen in mijn zoektocht. Het lijkt me wel dat het mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe dat moeten opgelost.

Iemand een idee voor een goede richting :?

[ Voor 3% gewijzigd door WHiZZi op 09-06-2004 17:29 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Als qmail ook met de /var/spool/mail directory werkt zou je elk nieuw item dat daar in verschijnt kunnen copieeren.

maar das niet echt een "mooie" oplossing ofzo.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 17:31:
Als qmail ook met de /var/spool/mail directory werkt zou je elk nieuw item dat daar in verschijnt kunnen copieeren.

maar das niet echt een "mooie" oplossing ofzo.
Dan moeten we iedere seconde een script uitvoeren die de spool kopieerd :+
Dat werkt dus niet echt goed :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 22:42
Qmail-scanner kan dat, zo op het eerste gezicht (heb er geen ervaring mee...)

Wat jij wilt, wordt vaak Archiving genoemd. Googlen leverde bovenstaande link.

[ Voor 24% gewijzigd door Bartjo op 09-06-2004 17:37 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
qmail-scanner kan dat idd, kan je er evt ook spamassassin inhangen. Moet je waarschijnlijk je pop-before-smtp scripting zooi van vpopmail dusdanig aanpassen dat ie de QMAILQUEUE variabele set op het moment dat iemand via POP3 binnenkomt.

Let wel dat het archiveren van qmail-scanner je hele disk op kan vreten, ik weet wat het is om met "rm *" in de virus quarantine dir er na een maand sparen erachter te komen dat ik
"find . -exec rm {} \;" mag gaan gebruiken omdat de "Argument list too long" is :P enkele honderden megabytes aan kleine losse kutbestandjes in je /var :X

Verwijderd

WHiZZi schreef op 09 juni 2004 @ 17:27:
Nou willen wij van alle items die via SMTP worden verstuud, een kopie van het bericht hebben. Dus stel meneer X stuurt zijn mail naar meneer Y via onze server. Meneer Y ontvangt het, maar wij ontvangen het dus ook ZONDER dat er een (B)CC is verstuurd. Server side CC-en zeg maar.
Geldt dit voor alle mail? Riekt naar erg veel controle.... *
Je zou ook voor de relevant berichten kunnen stellen dat er een BCC naar het archief@server.daaro.nl moet sturen....
* Terecht als er misbruik gemaakt wordt.... dit lijkt veel verder te gaan of licht anders een toe.
Pagina: 1