Na een hoop gezoek ben ik er nog niet achter gekomen..
Ik heb de volgende vraag gekregen:
'Is het mogelijk om met qmail/vpopmail alle verstuurde mail door te sturen?'
Situatie is als volgt. We hebben een mailserver met qmail/vpopmail en alle bijbehorende handige tooltjes
. Mensen kunnen gebruik maken van de SMTP van die betreffende server door er op in te loggen (Login before using SMTP).. Je snapt het idee..
Nou willen wij van alle items die via SMTP worden verstuud, een kopie van het bericht hebben. Dus stel meneer X stuurt zijn mail naar meneer Y via onze server. Meneer Y ontvangt het, maar wij ontvangen het dus ook ZONDER dat er een (B)CC is verstuurd. Server side CC-en zeg maar.
Google, Gentoo forums en zowel GOT heeft me niet verder geholpen in mijn zoektocht. Het lijkt me wel dat het mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe dat moeten opgelost.
Iemand een idee voor een goede richting
Ik heb de volgende vraag gekregen:
'Is het mogelijk om met qmail/vpopmail alle verstuurde mail door te sturen?'
Situatie is als volgt. We hebben een mailserver met qmail/vpopmail en alle bijbehorende handige tooltjes
Nou willen wij van alle items die via SMTP worden verstuud, een kopie van het bericht hebben. Dus stel meneer X stuurt zijn mail naar meneer Y via onze server. Meneer Y ontvangt het, maar wij ontvangen het dus ook ZONDER dat er een (B)CC is verstuurd. Server side CC-en zeg maar.
Google, Gentoo forums en zowel GOT heeft me niet verder geholpen in mijn zoektocht. Het lijkt me wel dat het mogelijk is, maar ik heb geen idee hoe dat moeten opgelost.
Iemand een idee voor een goede richting
[ Voor 3% gewijzigd door WHiZZi op 09-06-2004 17:29 ]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.