[Word] sjabloon 1x om geg. laten vragen

Pagina: 1
Acties:

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een Brief en Fax sjabloon in Word, dit sjabloon word aangeroepen vanuit Outlook en zet de gegevens van de op dat moment geselecteerde contactpersoon op de juiste plaats. Dit werkt prima.

Nu wil ik dit sjabloon binnen ons bedrijf verspreiden, nu moet in dit sjabloon dus van iedere werknemer hun eigen gegevens komen te staan (naam/tel/afdeling etc.).
Nu heb ik dat gedaan dmv een LINK veld in m'n document welke iedere keer als het sjabloon geopent word deze gegevens ophaald uit een excel bestand dat iedere user lokaal heeft staan en deze eenmalig in vult.
Dit werkt niet echt goed (traag), aangezien Word telkens die velden gaat updaten als het sjabloon word geopend.

Hoe kan ik dit nu slim oplossen? dus dat de user éénmalig word gevraag om z'n gegevens en dat die vast worden gezet in het sjabloon.

De sjablonen komen bij iedere user lokaal te staan (ivm snelheid)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Hmm kan niemand me een beetje opweg helpen?

Ik zit nu met het volgende te klooien,

Ik heb nu een soort installatie sjabloon gemaakt, als je dit sjabloon opent krijg je een UserForm, hier kun je dan je persoonsgegevens in vullen, deze worden dan in het sjabloon ingevuld als je op OK klikt, vervolgens slaat het sjabloon zichzelf weer op (met de reeds ingevulde informatie) op de goeie locatie en sluit zelf af.

Nu werkt dit goed want het nieuwe sjabloon bevat inderdaad de ingevulde informatie, echter zijn al m'n (andere) macro's die het sjabloon bevatte ook weg? Hoe kan dit? en hoe zorg ik ervoor dat het sjabloon alleen de AutoNew macro weglaat bij het nieuw op te slaan sjabloon? Ik heb nu niets ingesteld en toch is deze weg, net als de rest van m'n macro's.

[ Voor 4% gewijzigd door DyStiC op 10-06-2004 17:19 ]

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Weet je toevallig ook of het mogelijk is een wordt sjabloon te koppelen aan een excel bestand met adresgegevens. Dus:
ik laad in word een sjabloon, tik daar de eerste letters van een naam in, en in het sjabloon worden automatisch de adresgegevens ingevuld.

Hoe kan ik dit regelen?

Earth is nice, heaven is better...

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Niemand?

Earth is nice, heaven is better...