[WiFi] Bereik wifi router vergroten mbv AP

Pagina: 1
Acties:

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb een Linksys WRT54G Wifi router(IP: 192.168.0.250). Simpel gezegt een 4poorts hub, router, en AP in een. Hiermee wordt het internet gedeelt naar het (W)LAN, waaraan een normale computer met kabeltje zit(192.168.0.2), en via Wifi mijn laptop met een Linksys WPC54G PCMCIA kaartje(IP: 192.168.0.3).
Nou merkte ik dat de ontvangst beneden zeer goed is(40+ Mbit), maar zodra ik naar boven ga valt het naar zo'n 18, en vaak zelfs onder de 5Mbit. Router kan helaas niet verplaatst worden naar een optimalere plek.

Nou dacht ik, als ik nou een AP halverwege het huis neerzet, dan kan deze als een soort hub fungeren tussen mijn laptop en de router beneden.
Mijn theorie was, als ik de SSID en de WEP keys hetzelfde zet, dan zouden ze als een netwerk moeten fungeren, en zouden ze dus moeiteloos samenwerken. Het AP zal immers mijn signaal `doorsturen` naar alles binnen zijn bereik, waaronder dus ook de router beneden. :)

Ik heb wel een Linksys WAP54G AP(IP: 192.168.0.249) geleend, ertussen-in gehangen, maar het lijkt wel dat elke keer dat ik op internet wil, het signaal veel zwakker wordt, en hij dus toch weer op de router beneden locked, ipv het via het AP te routeren :(

Klopt wat ik zeg nou een beetje en zou het met een AP ertussenin echt beter gaan werken, of zullen ze toch automatisch op de router beneden locken, aangezien die het IP van mijn gateway heeft...

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Verwijderd

Beste Cipri,

Wij hebben voor het bedrijfsnetwerk precies de zelfde router/switch + AP ons bedrijf zit in een woonhuis en de router staat op de bovenste etage maar als je dan met je laptop naar beneden gaat dan zie je echt dat je signaalsterkte omlaag springt en soms heb ik dan een verbinding van 1 Mbit wat ik voor oplossing heb dat is een externe antene die je op de pootjes van de antene op de router aansluit nu heb ik een singaalsterkte van 100% en ik heb nu een berijk van 4 kilometer (met een snelheid van 54 mbit) dus misschien is dat ook een optie voor jou

Met vriendelijke groet,

Stephan van Delft

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 17:17:
Wat ik voor oplossing heb dat is een externe antene die je op de pootjes van de antene op de router aansluit nu heb ik een singaalsterkte van 100%.
Klinkt goed :) Wat voor soort Antenne heb je het over? Klinkt namelijk als een nog handigere oplossing dan een extra AP ergens neerzetten :)

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Verwijderd

Beste Cipri,

Ik weet zelf niet welke antenne het is omdat ik het door een bedrijf heb laten installeren ik zal even kijken of ik misschien even iets van informatie voor je kan vinden ik hou je op de hoogte

Met vriendelijke groet,

Stephan van Delft

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 12:17
een 12 dBi versterkings antenne, kun je bestellen bij http://www.zx-yagi.nl/

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 15:27
voordat je geld gaat uitgeven, kijk eerst eens op www.sveasoft.com naar de gehackte firmware. Met de firmware kun je je zendvermogen iets vergroten, wat misschien al genoeg is!!

let op dat je je zendvermogen niet naar de max zet die de firmware je bied, maar gewoon een beetje omhoog is nooit weg :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Beste Cipri,

Ik heb het bedrijf zojuist even opgebeld en deze vertelde mij dat ik een 24 dbi antenne heb en dat ik bij 4 km een verbinding van 11 Mbit zou moeten hebben ze konden me jammer genoeg geen merk zeggen ze vertelde me wel dat als je een antenne plaatst moet deze zo hoog mogelijk staan met een zo kort mogelijke coax kabel en er mocht geen RG-58 kabel tussen het Ap en de antenne aldus dat bedrijf

Met vriendelijke groet,

Stephan van Delft

Ps. heb wel een vermogen aan dat bedrijf betaald :(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 17:45 . Reden: spellings fout ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Die Ap die je in het midden zet moet kunnen bridge.

Ap is om meerdere clients aan elkaar te koppelen, niet om een wireless signaal van je wireless router op te pikken en verder te versturen.

Wat je nodig heb is een bridge, of een Ap die in bridge modus kan fungereren, die kan een wireless signaal van de router oppikken, en verder versturen.

Een Ap is simpel weg een apparaat wat een netwerkje tussen meerdere computers kan maken, (draadloos), die je vervolgens met een kabeltje aan je router hangt.

Lees anders [rml][ WLAN] Probleem Wireless Router -> AccessPoint[/rml] eens door :)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:17
Welkom op het forum Stephan55,
Op dit forum wordt normaal gesproken niet constant beleefdheden uitgewisseld, maar gewoon direct geantwoord.

On-topic:
Zelf een antenne bouwen is misschien een optie?
D-Link routers kunne trouwens dienen als bridge zo ver ik weet zijn er op de consumenten markt geen anderden op dit moment.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
h.edink schreef op 09 juni 2004 @ 18:08:
Zelf een antenne bouwen is misschien een optie?
D-Link routers kunne trouwens dienen als bridge zo ver ik weet zijn er op de consumenten markt geen anderden op dit moment.
Sommige Linksys types kunnen het, vaak enkel alleen in combinatie met andere linksys types :)
Pagina: 1