Ik ben denk ik een bug tegen gekomen, en hoewel ik een vergelijkbaar topic heb kunnen vinden in de search, verschilt deze melding denk ik wel nogal.
Ook in Voor je een bug meldt, lees dit kon ik hierover niets vinden. Wellicht dat er al een topic over gaat, maar dan kon ik het iig niet vinden
Het probleem: Als ik berichten bekijk van een bepaalde user (in dit geval bekeek ik de berichten van André, maar ook andere users (alle) hebben er last van) en ik klik op de pagina navigatie onderaan de pagina, dan springt 'ie niet naar de betreffende pagina, maar naar 'GoT Home'.
De pagina navigatie boven aan de pagina werkt wél.
Dit is getest met IE6, Firefox 0.8, Mozilla 1.7b en Opera 7.51. OS (lijkt me niet belangrijk, maar toch) is XP Pro SP1 (NL).
Ik heb effe in de HTML geneuzeld, en weet iig dat allebei de forms exact hetzelfde zijn.
Dat stuk kom ik (exact) 2 keer tegen in de code. Daar ligt het dus niet aan.
Het enige wat ik me kan voorstellen dat problemen zou kunnen veroorzaken is dat deze 2 forms met de pagina-navigatie genest zitten in een 3e form...
Ik heb geen flauw idee of dit wel mag (forms nesten), maar da's alleen omdat 't bij mij nog nooit aan de orde is geweest. Misschien kan het wel...
Anywee, dit lijkt me een mooi bug-reportje, ik heb m'n plicht gedaan
Ook in Voor je een bug meldt, lees dit kon ik hierover niets vinden. Wellicht dat er al een topic over gaat, maar dan kon ik het iig niet vinden
Het probleem: Als ik berichten bekijk van een bepaalde user (in dit geval bekeek ik de berichten van André, maar ook andere users (alle) hebben er last van) en ik klik op de pagina navigatie onderaan de pagina, dan springt 'ie niet naar de betreffende pagina, maar naar 'GoT Home'.
De pagina navigatie boven aan de pagina werkt wél.
Dit is getest met IE6, Firefox 0.8, Mozilla 1.7b en Opera 7.51. OS (lijkt me niet belangrijk, maar toch) is XP Pro SP1 (NL).
Ik heb effe in de HTML geneuzeld, en weet iig dat allebei de forms exact hetzelfde zijn.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <FORM method="post" action="http://gathering.tweakers.net/forum"> <INPUT type="hidden" name="data[searchtype]" value="poster"> <INPUT type="hidden" name="data[first]" value="44769"> <INPUT type="hidden" name="data[optional]" value="messages"> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="1" class="forumsubmit" style="background-color:white;width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="2" class="forumsubmit" style="width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="3" class="forumsubmit" style="width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="4" class="forumsubmit" style="width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="5" class="forumsubmit" style="width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="6" class="forumsubmit" style="width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="7" class="forumsubmit" style="width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="8" class="forumsubmit" style="width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="9" class="forumsubmit" style="width:24px" /> <INPUT type="submit" name="data[page]" value="10" class="forumsubmit" style="width:24px" /> </FORM> |
Dat stuk kom ik (exact) 2 keer tegen in de code. Daar ligt het dus niet aan.
Het enige wat ik me kan voorstellen dat problemen zou kunnen veroorzaken is dat deze 2 forms met de pagina-navigatie genest zitten in een 3e form...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <FORM action="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster" target="_self" method="get" class="nomargin" id="searchform">
...
<INPUT type="hidden" name="data[searchtype]" value="poster" />...
<FORM method="post" action="http://gathering.tweakers.net/forum">
...
...
</FORM>
<FORM method="post" action="http://gathering.tweakers.net/forum">
...
...
</FORM>
</Form> |
Ik heb geen flauw idee of dit wel mag (forms nesten), maar da's alleen omdat 't bij mij nog nooit aan de orde is geweest. Misschien kan het wel...
edit:
Na wat ge-google en ge-google-groups-ed ben ik erachter dat dit inderdaad niet mag:
Quote:
Forms allow a person to send data to the WWW server. You can use the INPUT, TEXTAREA and SELECT tags to add individual elements, such as checkboxes, input fields or "drop down" lists to your form. A form may contain all markup (both text and body level tags), but it may not have a nested form.
Na wat ge-google en ge-google-groups-ed ben ik erachter dat dit inderdaad niet mag:
Quote:
Forms allow a person to send data to the WWW server. You can use the INPUT, TEXTAREA and SELECT tags to add individual elements, such as checkboxes, input fields or "drop down" lists to your form. A form may contain all markup (both text and body level tags), but it may not have a nested form.
Anywee, dit lijkt me een mooi bug-reportje, ik heb m'n plicht gedaan
[ Voor 93% gewijzigd door RobIII op 09-06-2004 16:31 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij