[2003] Remote image creatie en restore

Pagina: 1
Acties:

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik heb een test/demoserver in een collocatie ruimte hangen. Nu wil ik hier verschillende windows installaties op kunnen testen/demonstreren. Als een klant een bepaalde install nodig heeft wil ik die middels een image op de server kunnen zetten, kunnen wijzigen en de wijzigingen in een nieuwe image zetten.

Ik begin dus met een 'kale' Windows2003 Server install, en maak daar een image van. Vervolgens installeer ik een aantal games, en maak daar een image van. Vervolgens restore ik de standaard image weer en installeer nu IIS/SQL Server, maak daar ook weer een image. Zelfde truukje voor bijv. een JBoss/MySQL server.

Daarna wil ik op een gegeven moment demonstreren dat onze collocatie aan een snelle lijn hangt en dat er prima een gameserver te draaien is. Ik wil dan via Terminal Service de "game" image kunnen restoren.

Iemand enig idee of dit mogelijk is? Ik ben al een beetje aan het rondkijken bij Symantec (Ghost) maar heb nog niet echt uitsluitsel gevonden of dit remote goed te doen is. Als de server hier op kantoor zou staan zou het niet zo'n probleem zijn, daarover heb ik al meerdere zaken gevonden. Maar om voor elke image wissel helemaal naar de colo te gaan is met echt te vervelend.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ben je niet beter af met een VMware achtig systeem?

Je systeem 'imagen' via een omgeving waar je niet aan kan lijkt me vragen om problemen. Een optie die ik zou kunnen bedenken is als volgt:
* Je installeert op je C: een Windows waar je altijd vanaf blijft.
* Op je D: installeer je de diverse configs zoals je hier aangeeft en maakt een image, formatteert die D: en installeert je volgende config.
* Je hoeft nu alleen nog je D: te restoren (mits goed gedaan), en je boot.ini aan te passen om terug naar je demo / master te gaan :)

Verwijderd

Misschien dat het werkt met Wake on Lan dat je daar iets mee kunt daar staat in ieder geval wel wat info op de site van symantec over die heb ik weleens gezien maar niet alles gelezen.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
elevator schreef op 09 juni 2004 @ 18:47:
Ben je niet beter af met een VMware achtig systeem?

Je systeem 'imagen' via een omgeving waar je niet aan kan lijkt me vragen om problemen. Een optie die ik zou kunnen bedenken is als volgt:
* Je installeert op je C: een Windows waar je altijd vanaf blijft.
* Op je D: installeer je de diverse configs zoals je hier aangeeft en maakt een image, formatteert die D: en installeert je volgende config.
* Je hoeft nu alleen nog je D: te restoren (mits goed gedaan), en je boot.ini aan te passen om terug naar je demo / master te gaan :)
Dat is wel een goed idee. Server is snel genoeg (p4-3Ghz HT, 1Gb ram). Ik duik daar eens ff in.

Verder zag ik dat DriveImagePro ook zoiets ondersteunt, vanuit Windows een restore van een andere image in gang zetten. Rebooten, en je andere omgeving is er. Lijkt me wel een goede oplossing, behalve dat als het mis gaat je toch naar de colo moet. Met die VMWare oplossing heb je dat dus niet.

[ Voor 18% gewijzigd door zneek op 09-06-2004 20:06 ]