Toon posts:

[Hauppauge WinTV PVR PCI] Geen geluid, wel beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb windows 2000 opnieuw geinstalleerd, maar nou krijg ik geen geluid meer uit bovenstaande TV-kaart. De volgende drivers zijn geinstalleerd:

Hauppauge Win/TV 878/9 VFW Aux Driver
Versie: 3.11.19205.0

Hauppauge Win/TV 878/9 WDM Video Driver
Versie: 3.35.21125.0

Ik kan me nog herinneren dat ik eerst een WDM Audio Driver heb, maar die krijg ik nu niet meer terug. Ik heb verschillende drivers geprobeerd n.a.v. adviezen op GoT, op de site van Showshifter en op de Hauppauge site zelf, maar er komt geen geluid uit.

In ShowShifter kan ik wel een audio-source kiezen, maar het vakje 'Stereo' is disabled, wat raar is, omdat ik er altijd stereo geluid uit kreeg. Anyway, ik hoor nog steeds helemaal niets :)

Heb ook hwclear.exe gerund en andere drivers geinstalleerd (van cd, van internet, wdm drivers, etc), ook heb ik met audiosel.exe gespeeld om source te veranderen, niets werkt.

Wie kan me helpen? :)

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:34
heb je norton ?
zo ja dan moet je scannen van messenger uit zetten.
het klinkt raar maar bij mij werkt dat en bij meerdere heb ik gelezen

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt inderdaad een beetje raar ja :P Maar dat is niet het geval, geen norton geinstalleerd.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Hauppage WinTV PVR PCI.

Vaak worden de drivers niet juist geinstalleerd doordat deze of verouderd zijn of de digitale handtekening voor windows ontbreekt.
Zo worden bepaalde drivers ook vaak overschreven door andere drivers zoals die van je videokaart of je soundkaart. (worden overschreven of conflicteren)

Het beste wat je kunt doen is: download alle drivers van hauppage.com
Let op installeer deze wel in juiste volgorde dus herbenoem de files naar 1xxxx.. 2xxxx etc.

Vervolgens dien je deze drivers (3 stuks exe files) ALS EERSTE te installeren.
D.w.z.: Eerst win 2000 installeren en vervolgens deze drivers in juiste volgorde.

Dus niet: de videokaart en soundkaart drivers installeren (dit pas na de hauppage drivers) In het geval dat de digitale handttekening ontbreekt (wordt door windows aangegeven) gewoon doorgaan met installeren!!

Uit ervaring is gebleken dat dit de juiste en meest veilige optie voor installatie is.

In principe zou alles dan naar behoren moeten werken.

Laat ff weten of het werkt

Verwijderd

Topicstarter
Nou krijg ik de volgende foutmelding in ShowShifter als ik de TVkaart selecteer:
Cannot find VCapture::IAMStreamConfig
Wat is hier aan te doen?

Het heeft volgens mij iets met DirectX te maken, maar die heb ik geinstalleerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:09:
Nou krijg ik de volgende foutmelding in ShowShifter als ik de TVkaart selecteer:

[...]

Wat is hier aan te doen?

Het heeft volgens mij iets met DirectX te maken, maar die heb ik geinstalleerd.
Kijk ook eens even in Configuratiescherm/systeem/hardware/apparaatbeheer of alle hardware is geinstalleerd en er geen "gele" uitroeptekentjes staan.
Is dat het geval dan dien je met behulp van de driver cd van of je videokaart of je soundkaart deze even te vernieuwen. (windows op de cd laten zoeken)

Zoals reeds in mijn eerdere post vermeld dien je win2000 opnieuw te installeren. (formatteren geen herstelinstallatie)
Dit aangezien er altijd drivers in windows blijven staan ondanks "Uninstall" (windows directory wordt altijd afgezocht naar drivers, ondanks dat je dit niet aangeeft, dit heeft tot gevolg dat ie de verkeerde drivers vindt)

Na installatie dus als eerste de Hauppage drivers installeren. Dit zijn vrij oude drivers, waarvan enkele ook door je videokaart en soundkaart gebruikt worden
Deze drivers zijn vaak niet compatible met deze kaarten. Door deze eerst te installeren worden ze later overschreven door de nieuwere drivers van je video -en soundkaart

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:46

K-Jay

Klaas Jan

Ik gebruik altijd deze driver voor mijn Hauppauge TV kaart, werkt perfect.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nu goed, alleen heb ik het probleem dat hij het geluid niet opneemt, maar dat is misschien een ander probleem. In elk geval bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1