Wat mis jij qua game besturing....

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
En dan bedoel ik hoe zou jij je games het liefst spelen als je iets mocht bouwen, alles is haalbaar en overal is geld voor. Wat zou jij nou echt graag hebben om je game ervaring helemaal top te maken?

Ik zou graag iets willen dat rechtstreeks op je hersenen kon worden aangesloten zodat je als het ware het spel vanuit de "realiteit" meemaakt, zo'n soort matrix iets. alleen dat bedenkt iedereen al, dus ik vaag me nou af wat de tweakers de grootste diehards nou echt missen, iets waar je niet iedereen over hoort praten.

Never really found a place that I call home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Een goed motorstuur.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een virtual reality fps die zo echt lijkt, dat het eigenlijk echt is zegmaar. Real Life quake/unreal trnmt, maar dan zonder dood te gaan.

Of misschien nog beter: Een holodeck! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een lopende band, zodat je een beetje conditie krijgt met ut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 16:01:
een lopende band, zodat je een beetje conditie krijgt met ut
lol dat zou voor sommige computergasten niet echt verkeerd zijn idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga duidelijk mee met het holo deck aangezien je daar alles 'realistisch' kunt maken dus ook UT en quake maar ook een mooie berg samen met je vriendin en dan kuddes orken afslachten met je zwaard })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GWD schreef op 09 juni 2004 @ 16:02:
[...]

lol dat zou voor sommige computergasten niet echt verkeerd zijn idd :)
Hey... I'm not fat, I'm bigboned! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56
Sterker nog: Zo'n kantelbare motor die je ook wel eens in de arcadehallen ziet. Dat lijkt mij vet 8)

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:12
Een lopende band voor FPS is niet zo'n gek idee nee 8)

Of een goed wapen voor op de PC waar je zelf mee kan richten (wat je dus wel op consoles hebt) volgens mij is er niets/niet echt iets goeds voor de PC, best wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
diabyte schreef op 09 juni 2004 @ 16:08:

Of een goed wapen voor op de PC waar je zelf mee kan richten (wat je dus wel op consoles hebt) volgens mij is er niets/niet echt iets goeds voor de PC, best wel jammer.
NU je het zegt ja ... dat heb ik ook zelden ooit gezien

wat helemaal leuk zou zijn denk ik, gewoon sensors op je lichaam plakken op de grote spiergroepen die dan de contracties meten en dat je je zo moet voorbewegen in een wereld, kun je ook echt trappen en slagen uitdelen. En natuurlijk een bril die door middel van lasers op je netvlies projecteerd (bestaat al volgens mij als iemand het kan vinden stuur mij aub link dan bestel ik die bril gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 00:11

Standeman

Prutser 1e klasse

Hetzelfde als lasergaming (was 10 jaar geleden nogal populair), maar dan met VR-bril zodat de hele omgeving compleet gerenderd is en er random dus ook monsters en andere dynamische zaken gerended kunnen worden. Terwijl je ook tegen statische objecten (Uiteraard ook gerenderd in VR, anders is het nogal flauw :p) kan aanlopen of achter verstoppen..

Dus een beetje hybride tussen gaming en fysiek Lasergaming/paintballen

[ Voor 26% gewijzigd door Standeman op 09-06-2004 16:14 . Reden: zpelfouten + kleine uitbreiding ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08

Hu9o

Schokkend

Wat ik mis in 3d shooters is een paar knoppie die je me je voeten kan indrukken, altijd handig om hier een paar binds onder te zetten :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
een stoel die g-krachten simuleert zou ook wel vet zijn :)
Hu9o schreef op 09 juni 2004 @ 16:11:
Wat ik mis in 3d shooters is een paar knoppie die je me je voeten kan indrukken, altijd handig om hier een paar binds onder te zetten :)
daar kun je de pedalen voor je stuurtje voor gebruiken :)

[ Voor 73% gewijzigd door ScuL op 09-06-2004 16:12 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een toetsenbord met een hele kleine analoge throttle die terug veert. Waar je die dan zou moeten plaatsen weet ik niet. Misschien naast de pijltjes toetsen?

Zodat je bij racegames kan kiezen hoe hard je gas wil geven
Inzoomen met een sniper rifle in een FPS

Ik denk dat er nog wel meer functies te verzinnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diabyte schreef op 09 juni 2004 @ 16:08:

Mja ik heb toch liever zon holodeck hierboven al genoemd, dan dat ik dat ik daar op me stoel een beetje met zon geweertje op me monitor aant richten ben... :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Standeman schreef op 09 juni 2004 @ 16:11:
Hetzelfde als lasergaming (was 10 jaar geleden nogal populari), maar dan met VR-bril zodat de hele omgeving compleet gerenderd is en er random dus ook monsters en andere dynamische zaken geregeld kunnen worden terwijl ook tegen statische objecten kan aanlopen.
dat zou inderdaad ook uber zin ja ... maar dan moet je een grote vaste ruimte hebben met een hoop statische objecten die eigelijk ook moeten kunnen wisselen wil je veranderende omgevingen hebben ... mar ik zei al ons budget is onbeperkt haha. zou echt uber zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:52

Karel V

Een simpele ziel

Wat ik zou willen is een soort van een cabine (inclusief een lekkere air-cooling +/- 18° C), waarbij je in inklapbare stoel hebt, dus dat je racegames zittend kan spelen (wel relaxte stoel) en FPS staand kan spelen, waarbij in het laatste geval een band gaat rollen waarover je kan lopen, of rennen en je dus niet meer met vooruit en achteruit toetsen zit. Verder moet je in de kabine zowel links rechts, achter je een deels onder je (kan natuurlijk niet helemaal, i.v.m. die loop band) het gameveld zien. Je zit er dus als het ware ook echt in. Verder moet de cabine kunnen bewegen zodat ontploffingen, dalen en opstijgen met vliegtuigen, remmen en versnellen en bochten nemen in race auto's ook echt gevoeld wordt, je voelt als het ware wat je ziet. Verder moet er dan ook nog een geweldig sound suround system inzitten. Alleen je hebt wel een probleem, hoe en wat bij FPS met schietwapens en handgranaat besturing? En hoe willen ze een racestoel met stuur ombouwen in een vliegtuig stoel met joystick enzo? Soort vervangbare stoel mischien? En voor de wapens gewoon nagemaakte maar dan voor spelbesturing. Alleen zo'n one person bioscoop zou gigantisch veel kosten. En ik denk..... Te veel :'( ;) .

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
-ScuL- schreef op 09 juni 2004 @ 16:12:
een stoel die g-krachten simuleert zou ook wel vet zijn :)

[...]

daar kun je de pedalen voor je stuurtje voor gebruiken :)
Lol zwaartekracht generatortje bouwen ghe ghe, moet kunnen wel vet voor in zo'n ruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Karel V schreef op 09 juni 2004 @ 16:14:
Wat ik zou willen is een soort van een cabine (inclusief een lekkere air-cooling +/- 18° C), waarbij je in inklapbare stoel hebt, dus dat je racegames zittend kan spelen (wel relaxte stoel) en FPS staand kan spelen, waarbij in het laatste geval een band gaat rollen waarover je kan lopen, of rennen en je dus niet meer met vooruit en achteruit toetsen zit. Verder moet je in de kabine zowel links rechts, achter je een deels onder je (kan natuurlijk niet helemaal, i.v.m. die loop band) het gameveld zien. Je zit er dus als het ware ook echt in. Verder moet de cabine kunnen bewegen zodat ontploffingen, dalen en opstijgen met vliegtuigen, remmen en versnellen en bochten nemen in race auto's ook echt gevoeld wordt, je voelt als het ware wat je ziet. Verder moet er dan ook nog een geweldig sound suround system inzitten. Alleen je hebt wel een probleem, hoe en wat bij FPS met schietwapens en handgranaat besturing? En hoe willen ze een racestoel met stuur ombouwen in een vliegtuig stoel met joystick enzo? Soort vervangbare stoel mischien? En voor de wapens gewoon nagemaakte maar dan voor spelbesturing. Alleen zo'n one person bioscoop zou gigantisch veel kosten. En ik denk..... Te veel :'( ;) .
Het budget is onbeperkt zei ik al haha, alles moet inderdaad gewoon differentieel worden. Sjah dit neigt weer richting het holodeck, alleen een holodeck moet je dus ook nog in een kleine ruimte meer ruimte kunnen simuleren, dat zou jou probleem ook oplossen, alleen dan zou je dus de holo's ook tastbaar moeten kunnen maken zodat je in principe echt kun racen enzo en overal tegenaan kunt lopen

wordt erg lastig, maar moet vast wel kunnen zodra we iets hebben dat tijdelijke materie kan aanmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

GWD schreef op 09 juni 2004 @ 16:13:
[...]

dat zou inderdaad ook uber zin ja ... maar dan moet je een grote vaste ruimte hebben met een hoop statische objecten die eigelijk ook moeten kunnen wisselen wil je veranderende omgevingen hebben ... mar ik zei al ons budget is onbeperkt haha. zou echt uber zijn.
Of gewoon buiten natuurlijk, in het bos / stad. Alle vaste objecten renderen in VR.

Je hebt een volledige helm nodig met o.a. VR-bril, motion sensors, voice reconition en GPS. Tussen de vaste objecten monsters, enemies, etc renderen (canonfodder). Maar misschien ook wel NPC's (non-player characters). Niet alleen voor FPS, maar bijvoorbeeld ook adventures, etc. Kan je zelfs met characters praten enzo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 09-06-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:12
Tobias schreef op 09 juni 2004 @ 16:05:
[...]

Sterker nog: Zo'n kantelbare motor die je ook wel eens in de arcadehallen ziet. Dat lijkt mij vet 8)
Die werken voor geen meter :( Ooit motor gereden? Dat is echt TOTAAL anders :P

Hmjah, het ziet er leuk uit voor de omstanders, maar er klopt geen hout van :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
alle bovenstaande reply's kunnen in een keer allemaal tegelijk worden nagebootst in een --> holodeck :P (zoals al eerder vermeld..)

damn! je hebt een kleine ruimte (gymzaal) en daarin is alles mogelijk :P (warning, disabling the safety paramaters is not a recommended procedure :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Standeman schreef op 09 juni 2004 @ 16:19:
[...]

Of gewoon buiten natuurlijk, in het bos / stad. Alle vaste objecten renderen in VR.

Je hebt een volledige helm nodig met o.a. VR-bril, motion sensors, voice reconition en GPS. Tussen de vaste objecten monsters, enemies, etc renderen (canonfodder). Maar misschien ook wel NPC's (non-player characters). Niet alleen voor FPS, maar bijvoorbeeld ook adventures, etc. Kan je zelfs met characters praten enzo :)
jaaaaaaaah soort van paintball alleen dan met virtual reality !!!!

briljant !! dat is nog beter dan een ruimte met differiënteel varierende statische objecten.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

GWD schreef op 09 juni 2004 @ 16:26:
[...]

jaaaaaaaah soort van paintball alleen dan met virtual reality !!!!

briljant !! dat is nog beter dan een ruimte met differiënteel varierende statische objecten.

_/-\o_
Doet het ook nog pijn als je graakt wordt >:)

In principe is het nog best wel haalbaar vandaag de dag. Het enige wat je nodig hebt is een goede VR helm met minimaal GPS en motion sensors, een in kaart gebracht stuk land (wel elk hobbeltje), een paar goede developers, wat draadloos spul en een paar proefkonijnen.. (ik bijvoorbeeld :D)

Kan al voor minder dan 100k denk ik..

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 09-06-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:52

Karel V

Een simpele ziel

Nog nooit van een holodeck gehoort, bestaat die al?
Hoe ziet die er dan uit? En vooral, hoe duur? ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Karel V schreef op 09 juni 2004 @ 16:33:
Zie openingspost:
alles is haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Karel V schreef op 09 juni 2004 @ 16:33:
www.startrek.com

Hoe? Een combinatie van forcefields and elektrons :S (Objecten zonder massa dus, maar wel met gewicht 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 15:59:
Een virtual reality fps die zo echt lijkt, dat het eigenlijk echt is zegmaar. Real Life quake/unreal trnmt, maar dan zonder dood te gaan.

Of misschien nog beter: Een holodeck! _/-\o_
Danm zeg, dat lijkt me vet, zo'n holodeck. Trekkie fan? ;) Maar ja, ik ben het daar toch zeker wel mee eens. Ook zou bijvoorbeeld een kamer voorzien van mega grote schermen aan iedere zijde van de kamer en boven en onder je te hebben, waardoor je een soort van 'holodeck' creeert. Goed, een echt holodeck lijkt me vetter, maar ook wel een idee. Lijkt me erg kewl.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Een "advanced" eyetoy voor pc. En dat als je bijvoorbeeld een schiet beweging maakt dat je dan schiet in UT ofzo.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets haalbaarder: een US Airforce-style flightsim en de ultieme racesim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 16:51

Wekkie

Yeah

Een holodeck is toch wel de droom van iedere (gaming) tweaker lijkt het wel :D
Lijkt mij ook echt ideaal, heb ik helemaal een excuus om nooit meer de deur uit te komen :+

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gesimuleerde schakelbak voor auto's dus echt koppellen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 17:02:
Een gesimuleerde schakelbak voor auto's dus echt koppellen enzo
Ja, zoiets dergelijks zoek ik eigenlijk ook. Maar volgens mij zijn er nog geen spellen die het koppellen ondersteunen.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15
Gewoon een grote pin achterin je hoofd :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:20
Geef mij maar iets zo als MP3 spelers die ze nu hebben, maar dan met bril.

Dus je MP3 is je PC en en die bril je Monitor.
Dus thuis even een GAME Uploaden naar je Player.

En dna kan je gewoon UT in de trein spelen of in de pauze's.
Dus zeg maar met een soort van DVDplayer afstandbediening.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Breepee schreef op 09 juni 2004 @ 17:05:
Gewoon een grote pin achterin je hoofd :)
_/-\o_ misschien nog wel realistischer als een holodek..

holodek: jezelf in een computer begeven
pin in je achterhoofd: computer in je hersenen laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Tobias schreef op 09 juni 2004 @ 17:04:
[...]

Ja, zoiets dergelijks zoek ik eigenlijk ook. Maar volgens mij zijn er nog geen spellen die het koppellen ondersteunen.
Ahum, een 'schakelbak' met koppeling bestaat al jaren. (van o.a. Act-Labs en Frex)Sterker nog ik heb het ook :P En vrijwel alle realistische racegames ondersteunen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Standeman schreef op 09 juni 2004 @ 16:31:
[...]

Doet het ook nog pijn als je graakt wordt >:)

In principe is het nog best wel haalbaar vandaag de dag. Het enige wat je nodig hebt is een goede VR helm met minimaal GPS en motion sensors, een in kaart gebracht stuk land (wel elk hobbeltje), een paar goede developers, wat draadloos spul en een paar proefkonijnen.. (ik bijvoorbeeld :D)

Kan al voor minder dan 100k denk ik..
Of je doet het met digitale video die gewoon objecten kan herkennen (diepte ofzo) en een goeie AI engine voor de beesten zodat ze kunnen interacten met de omgeving .. dat zou ook moeten kunnen dnek ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
kNarf schreef op 09 juni 2004 @ 17:35:
[...]
Ahum, een 'schakelbak' met koppeling bestaat al jaren. (van o.a. Act-Labs en Frex)Sterker nog ik heb het ook :P En vrijwel alle realistische racegames ondersteunen het.
Heb net op de site van Frex gekeken en de spullen zien er echt robuust uit. Zoiets moet ik hebben... Maar het zal wel prijzig zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
Tobias schreef op 09 juni 2004 @ 17:04:
[...]

NASCAR kan het
heeft controls voor clutch en ook voor gear.. ik ken alleen geen device wat het kan

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Tobias schreef op 09 juni 2004 @ 17:46:
[...]

Heb net op de site van Frex gekeken en de spullen zien er echt robuust uit. Zoiets moet ik hebben... Maar het zal wel prijzig zijn ;(
valt nog best mee, zo'n shifter kost in dollars iets van $110, de verzendkosten schijnen echter wel behoorlijk hoog te zijn. maar het is wel de enige mogelijkheid voorlopig aangezien act-labs momenteel (en misschien wel nooit meer) niet kan leveren/produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

een pain gamepad :D
dat je om je beide handen handschoentjes hebt en die connecten met een usb
in je handen een gamepad.
er wordt gewerkt met een pijnsensor.
als je bij ut geraakt wordt dat je pijn voelt, of bij een racegame als je een ongeluk veroorzaakt.
bij voetbal als je een schop krijgt of getackled word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Blackhole schreef op 09 juni 2004 @ 17:16:
Geef mij maar iets zo als MP3 spelers die ze nu hebben, maar dan met bril.

Dus je MP3 is je PC en en die bril je Monitor.
Dus thuis even een GAME Uploaden naar je Player.

En dna kan je gewoon UT in de trein spelen of in de pauze's..
Dat zou wel heel cool zijn.
En dan dat er twee schermpjes in zitten een voor linker oog en een voor rechteroog. Beide schermen weergeven verschillende informatie naast de bestaande 3d wereld.
Dus zeg maar met een soort van DVDplayer afstandbediening.
Ik zou voor een hele mooi game controller gaan.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 schermpjes die verschillende dingen weergeven = koppijn binnen 30 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 28-10 21:36

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik ben ervoor de besturing z realistisch mogelijk te maken voor elk spel.
zoals ut of far cry spelen op een lopende band met een geweer in de hand met echt terug slag etc alles er op en er aan.
zelfde geld voor race spellen in een stoeltje zitten die echt beweegt met echte besturing gas, rem etc... niet zo'n nep pedaaltje van nu....

en het liefst alles in een cabine die ook nog de echte weersomstandigheden nabootst die zich in het spel afspelen dus verschrikkelijke hitte in een woestijn en koude regen als je door Nederland loopt ofzo :)

dan heb je er fysiek ook nog wat aan nu zit je altijd maar op je lui-reet wat op een toetsenbordje te rammen en het enige actieve spelletje dat ik ken is op de ps2 met een camera wat poppetjes van een beeld rammen, maar dit is niet erg geavanceerd natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander Koen
  • Laatst online: 26-06 14:00
Een grote bol waar je in kan staan, waarin de hele spelwereld is geprojecteerd en die alle kanten op kan draaien. Je kan dan in alle richtingen lopen. En dan nog een geweer om mee te schieten, met force feedback. En eventueel nog een pak die punches uitdeelt op de plek waar je geraakt wordt.

zo'n bol bestaat al en zo'n pak ook geloof ik, dus dat is wel haalbaar. Alleen niet betaalbaar waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Een lekker wijf dat "games met me meespeelt :+

Een Holodeck is natuurlijk de natte droom van elke FPS fan. :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:37

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Om niet te ver voruit te lopen :p

Een soort pak, dat helemaal om je lichaam zit gespannen, met een VR-bril, en dan met je muis en toetsenbord een fps spelen, en dat dan de pijn gesimuleerd word, en ook bijvoorbeeld als je tegen een muur loopt, dat je dat ook echt voelt :+

Zou wel moeten lukken :)

Oja, USB natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:44:
2 schermpjes die verschillende dingen weergeven = koppijn binnen 30 minuten
Niet als je er aan gaat wennen.

Kijk eens naar die Combat heli piloten die vliegen ook met een kijker op en de andere oog op hun panelen.

Dus het is gewoon even wennen.
Maar als je het gewent ben wil je niet anders meer :D

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Commander Koen schreef op 10 juni 2004 @ 14:00:
Een grote bol waar je in kan staan, waarin de hele spelwereld is geprojecteerd en die alle kanten op kan draaien. Je kan dan in alle richtingen lopen. En dan nog een geweer om mee te schieten, met force feedback. En eventueel nog een pak die punches uitdeelt op de plek waar je geraakt wordt.
Note: ik beperk me even tot FPS

Zoiets zit ik ook aan te denken, alleen lijkt het mij lastig om zo'n grote bol te bewegen. Misschien is het makkelijker om op een soort van trackball te lopen. Dus op een bal i.p.v. in een bal. Als het goed is hoef je dan een kleinere bal te hebben die moet kunnen bewegen.

Wat betreft het nabootsen van punches e.d. moet men oppassen dat het niet te echt word. Je wil niet met een gebroken been die bal uitkomen :P

Wapens is een ander probleem aangezien er grote verschillen zijn in de FPS games. Misschien is het beter om 2 handschoenen te dragen en een pak. De handschoenen geven het gevoel van het wapen door, het pak zorgt voor de terugslag punch en het gewicht als het op je rug hangt of je heup.

Het nadeel is dat je nu ziet dat je geen echt wapen vast hebt. Dit kun je compenseren door de spelwereld niet op muren te projecteren maar op een lichtgewicht bril. Het nadeel is dat je dan nog niet 100% in de viruele wereld zit maar in ieder geval is het een stuk realistischer dan nu :) Het voordeel is dat dit waarschijnlijk makkelijker te realiseren is dan de projectie op de muren, vloer en plafond (meer rekenkracht voor nodig denk ik).

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat betreft het nabootsen van punches e.d. moet men oppassen dat het niet te echt word. Je wil niet met een gebroken been die bal uitkomen
kan dmv niet al te harde stroomstootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Commander Koen schreef op 10 juni 2004 @ 14:00:

zo'n bol bestaat al en zo'n pak ook geloof ik, dus dat is wel haalbaar. Alleen niet betaalbaar waarschijnlijk.
Klinkt als CAVE in Amsterdam. Alleen hier staan je in een kobus Quake te spelen :P.

http://www.sara.nl/products/products_08a_01_ned.html

CAVE in actie:
http://www.evl.uic.edu/pape/CAVE/DLP/

[ Voor 6% gewijzigd door Arx op 10-06-2004 22:03 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zerora schreef op 10 juni 2004 @ 16:58:
[...]

kan dmv niet al te harde stroomstootjes.
hopelijk krijg je geen kortsluiting dan :(
Want dat zou dan wel erg snel GAME OVER zijn.

maar dat hadden ze al eens uitgevonden, alleen dit werd nooit goed gekeurd :(

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 10-06-2004 22:57 ]

Pagina: 1