Photoshop samenvoegen met html

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben nu al een behoorlijke tijd bezig met websites, en het is vooral gebleven bij wat mooie headers/images en een simpele html website er omheen.

Probleem is nu dat ik een aantal sites heb gemaakt die totaal zijn opgezet in photoshop. Het bewerken/updaten was een ramp, en voor een persoonlijk site is het opzich nog mogelijk maar voor een update gevoelige site is het een ramp.

Ik ben daar gelukkig een beetje van af gestapt, en heb photoshop beperkt tot de navigatie en de algemene design. Maar hoe krijg ik er dan html in verwerkt? Hoe pak ik dit aan?

Gaat dmv floating objects? of kan ik dit met tables aanpakken? Dus het design opknippen in stukjes? Dat opknippen heb ik hiervoor altijd gedaan, maar is niet altijd even goed uitgepakt..

Ik vraag jullie bij deze hoe ik dit het beste aan kan pakken, misschien zijn er wel andere methodes.. de search hier levert niet zo veel op. Of ik moet de verkeerde search keywords gebruiken :)

Ik gebruik btw dreamweaver/kladbok er bij voor html/css/javascript etc

Bij nader inzien is dit topic toch overbodig aangezien het hier om zogenaamd slicen gaat (van een collega gehoord) Als ik hiermee zoek kom ik al een stuk verder. Excuses voor het aanmaken van dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 09-06-2004 15:47 ]

Mijn V&A

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dit zijn toch wel redelijk basic dingen. Hoe je een website-ontwerp "verknipt" moet je zelf weten. De één doet het handmatig, de ander met slices, de ander met ImageReady, weer een ander met imagemaps en ga zo maar even door.

Dat is een kwestie van veel doen en veel uitproberen en je komt er waarschijnlijk zelf wel een keertje achter welke methode jij zelf het lekkerst vind werken. :)

Tip: Ontwerp zo, dat onderhouden niet zo lastig is als je beschrijft...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 14:24
Slices in ImageReady works fine for me! :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Volg wat HTML tutorials; dit is vooral kwestie van dingen proberen en er handigheid in krijgen.

Dit topic is gesloten.