Toon posts:

[w2k server]groepsbeleid verkeerde server naam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows kan geen toegang krijgen tot het bestand gpt.ini voor groepsbeleidsobject *knip*
Het bestand moet aanwezig zijn op locatie \\school.local \sysvol\school.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini. Kan het netwerkpad niet vinden. . Verwerking van groepsbeleid afgebroken.

dit is de foutmelding uit de errorlogs ik zou niet weten wat ik er mee moet, school.local moet namelijk de server naam worden en dit is nu nog domeinnaam.local

specs:
w2k server
winxp clients
foutmelding op client, op allemaal!
Servernaam is altijd zo geweest, niet veranderd
er draaien nog geen andere wxp machines in het systeem die wel werken.

weet iemand van jullie waar het aan ligt, ik kom er helemaal niet meer aan uit. Op GoT zoeken heb ik al gedaan maar daar vond ik n iets en ik zou niet weten waar ik op google op moet zoeken :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat heb je precies veranderd? Zomaar de computer naam veranderd of hoe moet ik me dit voorstellen?

Verder - je bedoelt toch wel zeker server.school.local en niet school.local?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 15:35:
Windows kan geen toegang krijgen tot het bestand gpt.ini voor groepsbeleidsobject *knip*
Het bestand moet aanwezig zijn op locatie \\school.local \sysvol\school.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini. Kan het netwerkpad niet vinden. . Verwerking van groepsbeleid afgebroken.

dit is de foutmelding uit de errorlogs ik zou niet weten wat ik er mee moet, school.local moet namelijk de server naam worden en dit is nu nog domeinnaam.local

specs:
w2k server
winxp clients

weet iemand van jullie waar het aan ligt, ik kom er helemaal niet meer aan uit. Op GoT zoeken heb ik al gedaan maar daar vond ik n iets en ik zou niet weten waar ik op google op moet zoeken :(
Al op www.google.nl/microsoft gekeken of op www.technet.com ? hier staan meestal wel nuttige tips...of www.experts-exchange.com

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga zeker op die sites kijken.....

ik heb gewoon een aantal nieuwe pc's

het netwerk draaide op w2k met 98 clients
nu komen er xp clients bij.... en die moeten dus group policy ophalen maar willen dat niet omdat de servernaam dus niet klopt.

edit:
gpupdate geeft gewoon elke keer een extra melding in de error logs maar dat lijkt me logisch toch... :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 16:15 ]

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 15:35:

specs:
w2k server
winxp clients

De GPO's worden altijd doormiddel van het DFS systeem wat actief is op de sysvol volumes aangeroepen via de <domeinnaam> ipv <server>.<domeinnaam> dus dat klopt wel.
Kijk eens of je via de verkenner ook op \\<domeinnaam>\sysvol kan uitkomen en of daar alles in orde is qua aanwezige gpo - uid's?
Anders zou je eens kunnen controleren of de dns inrichting in orde is.
Tevens technet afstruinen met de engelse vertaling van de foutmelding levert ook vaak bruikbare resultaten op.

Heeft de server meerdere netwerkverbindingen?
Dan zou je nog eens naar netwerkverbindingen / geavanceerd / geavanceerde instellingen / adapters en bindingen > hier de lankaart met netbios / smb bindingen omhoog schuiven in de ranglijst, dit wil ook nog wel eens een verbetering / oplossing opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
als ik via verkenner naar de map ga waar de group policy objecten (gpt.ini) dan zit ik op \\server01\sysvol\school.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini

dat zou dus het pad moeten zijn, ik krijg dat alleen niet voor elkaar om dat dus zo ingesteld te krijgen....

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:32:
als ik via verkenner naar de map ga waar de group policy objecten (gpt.ini) dan zit ik op \\server01\sysvol\school.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini

dat zou dus het pad moeten zijn, ik krijg dat alleen niet voor elkaar om dat dus zo ingesteld te krijgen....
Dat is niet het pad dat AD aanroept voor de GPO's

AD roept \\school.local\sysvol\school.local\<etc> aan vanwege de redudantie die men realiseert wanneer er meerdere domain controllers zijn, als deze expliciet naar 1 server zou verwijzen, zou je al je GPO's kwijt zijn wanneer deze uitvalt, wanneer AD naar de DFS naam verwijst van sysvol (waar alle DC's automagisch lid van worden) zal de actieve of meest dichtbije DC gequeryed worden voor de GPO's

Dus de benaming daar klopt wel, alleen hij kan em hoogstwaarschijnlijk niet via de DFS naam bereiken...(tis overigens dezelfde locatie waar men uitkomt, alleen via een ander pad en systeem (DFS-pad en bijbehorende techniek ipv "gewone" share)

[ Voor 12% gewijzigd door Sundead op 10-06-2004 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus dan moet ik die map met al die getallen sharen en dan doet hij het wel of zie ik dat dan verkeerd....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:39:
dus dan moet ik die map met al die getallen sharen en dan doet hij het wel of zie ik dat dan verkeerd....
Dat zie je verkeerd :)

Wat hierboven staat zou automagisch goed moeten staan. Als er binnen AD fouten zijn met betrekking tot het resolven van hostnames dan moet je eens de DNS configuratie controleren. Dus _nergens_ externe DNS servers, niet bij de clients en niet bij de servers. (hooguit een forwarder gebruiken bij je eigen DNS server) Uiteraard moet de DNS dynamic updates aan hebben staan. (tenzij je zelf de service records wilt aanmaken, maar geloof me, dat wil je toch niet ;) )

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

dat zie je verkeerd inderdaad.

het is Sysvol\sysvol\domain.local\policies

de 2e sysvol dient geshared te zijn als SYSVOL
share rechten administrators Full control Authenticated Users Full Control Users Read
NTFS rechten administrators FC, authenticated users R/E, List, R. Creator Owner Special permissions, Server operators R/E, List, R. System FC

Verwijderd

Topicstarter
OK dankjewel allemaal, ik ga het morgen proberen

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:02
Vaak DNS problemen, of problemen met 1 van je DC's.
Probeer eens op 1 van de werkstations: gpresult /user USERNAME /V

Verwijderd

Topicstarter
info: het beleidsobject bestaat niet :x

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 10 juni 2004 @ 19:50:
dat zie je verkeerd inderdaad.

het is Sysvol\sysvol\domain.local\policies

de 2e sysvol dient geshared te zijn als SYSVOL
share rechten administrators Full control Authenticated Users Full Control Users Read
NTFS rechten administrators FC, authenticated users R/E, List, R. Creator Owner Special permissions, Server operators R/E, List, R. System FC
OK dit heb ik dus even gechecked en dat staat dus allemaal goed....

de policies hoeven niet afzonderlijk geshared te worden neem ik aan? omdat je gewoon full control hebt en dus ook alle submappen

any1?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 09:12 ]

Pagina: 1