Toon posts:

[Idee] 0 modderatie met tag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is de titel een beetje onduidelijk, dus ik zal mijn idee hier toelichten:
Vaak zie je (ik althans) een post die wel op het goede niveau staat, maar waarvan de tag naar jouw inzien verkeerd is, bijvoorbeeld in informatieve post die op inzichtvol staat, of een grappig bedoelde post die op interessant staat.
Nu kun je die alleen de in jouw ogen correcte tag meegeven, als je m omlaag/omhoog mod. Is het geen idee om in plaats daarvan gewoon een aantal modderatieopties te maken die alleen de tag veranderen? Dus:

0 informatief
0 inzichtvol
0 interssant

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nu zijn die tags niet zo erg bijster interessant. Het niveau is datgene wat de post maakt en ook waarop je sorteert.... maar idd is een rare tag af en toe datgene wat raar staat.

Mijn voornaamste bezwaar bestaat ei'k uit het feit dat je korte moderatiepulldownmenu wat langer wordt... niet echt boeiend bezwaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt mij ook wel handig. Maar het zal wel weer een hoop programmeerwerk vergen en er zijn waarschijnlijk andere dingen met een hogere prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Is een aardig idee. Er zal met een aantal zaken rekening moeten worden gehouden:

• De 'nulwaardering' moet niet meetelen voor de weging van opvolgende moderaties (zoals dat met '0-gemodereerd' wel is). Als je namelijk echt alléén de tag wilt aanpassen, dan moet je ook niet aan de score gaan zitten IMO. Anders moet je gewoon 0 gemodereerd gebruiken vind ik.

• De beschikbare tags moeten scoreafhankelijk zijn. Daarmee bedoel ik dat je alleen een 0-interessant moderatie zal kunnen geven als de score op dat moment boven 0 ligt, om te voorkomen dat een -1 troll naar een -1 interessant wordt gezet. Andersom moet een 0-troll tag alleen beschikbaar zijn als de reactie al op -1 staat, alleen ten onrechte op 'flamebait' (of wat je soms zelfs ziet -1 overbodig) gezet is.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Eensch met bovenstaande sprekers, en bij nader inzien ook met het eerste puntje van Superdeboer :).

[ Voor 86% gewijzigd door Steve op 09-06-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Een en ander is hierover wel eens langs gekomen. Door de moeilijkheid qua implementatie en 't precieze hoe en wat is er volgens mij nooit echt ver op ingegaan.

De tag van een reactie an sich maakt mij niet veel uit, alleen het effect dat een verkeerde tag kan hebben wel. Je ziet vaak dat als een post eenmaal een tag heeft gekregen, hij diezelfde tag ook vaak houdt tot het einde, zelfs als die verkeerd is. Wanneer een reactie eenmaal foutief als dubbelpost geboekt staat, of troll, komen ze bijna niet meer van die tag af. Het lijkt wel een soort Pavlov-effect, men ziet dubbelpost te staan als tag bij een reactie en denkt, oh, een dubbelpost, ik doe er ook nog -1 dubbelpost bij, zonder te kijken of het daadwerkelijk klopt. Dit navolgeffect heb je bij alle tags wel, maar bij sommige is dit effect sterker.

Nu rijst de vraag bij mij, als je de tag kan veranderen zonder de score te beïnvloeden, wie zegt dat er dan wel de juiste tags worden uitgedeeld? Er lopen genoeg moderators rond die zich nu al niet laten tegenhouden door het feit dat iets op een verkeerde score terecht komt.

[ Voor 7% gewijzigd door JAVA-Doctor op 09-06-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over het eerste puntje van Superdeboer, ik ben het er niet helemaal mee eens :P
Immers, in jouw ogen staat de modderatie wél al op de goede waardering, daar wil je deze dus houden.
Als jij geen invloed hebt op hoe zwaar de volgende modderatie meetelt, is de kans groter dat de reactie weer van de in jouw ogen goede rating af wordt gehaald, dus heb je nog steeds niks bereikt en had je net zo goed een plus of min beoordeling kunnen geven.

offtopic:
edit;
Niet echt een eigen topic waart, maar kan een PM ff naar mijn reactie kijken, die heeft namelijk 1x volkomen onterecht een troll meegekregen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Niet echt een eigen topic waart, maar kan een PM ff naar mijn reactie kijken, die heeft namelijk 1x volkomen onterecht een troll meegekregen.
Hmm, ik kan me die reactie nog herinneren. Ik dacht dat ik hem een 0-gemodereerd gaf. Die zie ik er echter niet bijstaan, alleen die -1 Troll. Ik vrees haast dat ik heb misgeprikt en die troll heb gegeven. Ik doe er in ieder geval maar een puntje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
polaris schreef op 09 juni 2004 @ 21:09:
[...]

Hmm, ik kan me die reactie nog herinneren. Ik dacht dat ik hem een 0-gemodereerd gaf. Die zie ik er echter niet bijstaan, alleen die -1 Troll. Ik vrees haast dat ik heb misgeprikt en die troll heb gegeven. Ik doe er in ieder geval maar een puntje bij.
De enige keer dat jij die reactie gemod hebt is die +1. Die -1 troll is gegeven door een andere user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 09 juni 2004 @ 21:12:
[...]

De enige keer dat jij die reactie gemod hebt is die +1. Die -1 troll is gegeven door een andere user.
Inmiddels alweer een keertje +1 informatief gekregen, wmb staat ie nu goed en hoeft er geen powermod meer aan te pas te komen, maar hij stond al tijden op een troll, vind ik wat minder fijn ;)
Back on topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
denk dat het mee wegen van de moderatie geen probleem is.. we hebben ook 0 gemodereerd. Maar wat al genoemd is is dat de lijst met tags 2x zo lang gaat worden en het heel gemakkelijk wordt om een foute moderatie te geven (0 +tag ipv +/-1 +tag)

Voor mij zelf sprekend zou ik er niet gelukkig van worden met een stuk langere lijst van tag.
ook denk ik dat de score belangrijker is als de tag, dus eventuele mismodden door de dubbele tag in de lijst zijn minder wenselijk dan een foute tag op een post

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Pagina: 1