[access] query/ rapport problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:03
Ik heb een probleem met Access.
Ik moet uit een vrij grote database een aantal gegevens halen. Ik zal proberen uit te leggen hoe het in mekaar zit. In de DB word o.a. bij gehouden hoeveel leerlingen er in een bepaalde cursus zaten en waar die naar toe gaan.
het doel is te weten te komen hoeveel leerlingen afhaken en hoeveel er doorgaan naar de andere cursussen.

De cursus heeft als ID 1 en de verschillende cursussen waar je naar toe kan hebben ID 2 of hoger.
Maar het gaat speciaal om de leerlingen die doorstromen vanuit 1 je kan ook direct starten in 2 of hoger maar daar gaat het niet om. Dus die moeten ook niet in de uitkomst meegenomen worden.

Bij het zoeken op o.a GOT kwam ik union query al tegen maar daarmee is het me tot nu toe nog niet gelukt.

Heeft iemand anders misschien een idee?

bvd

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:03
niemand :'(

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nee natuurlijk niemand. :)

Lees je vraag eens door. Begrijp je zelf wat nu eigenlijk je probleem is?

Ik niet in ieder geval. Ik denk best da'k je kan helpen, maar dan moet je wel even duidelijk formuleren waarmee :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Snap er geloof ik ook niet veel van, je wilt dat mensen die curses 1 niet hebben afgerond dat die niet naar cursus 2 worden overgeze :? :? t

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Verwijderd

Je weet dus al welke leerlingen niet door gaan en welke wel doorgaan (ID2)

Kan je dan geen COUNT functie gebruiken?

iets van SELECT * from COUNT(ID2)
FROM ..
HAVING conditie
GROUP BY ID2

of als alles al in de database staan en niks geteld moet worden kan je een EXCISTS gebruiken waar je kijk om diege in ID2 staat en dus doorgestroomt is en deze laat je dan optellen.

Hoop dat ik je een beetje geholpen hebt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ook altijd leuke topics, waarin TS met een vraag komt en daarna niets meer laat horen :(

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sja. Dank voor de tips namens de topicstarter ( :* ), maar zo zonder enige eigen inbreng, een goede uitleg van wat er aan de hand is of ook maar een beschrijving van de DB is dit niet echt een nuttig topic zo.

Ik sluit het dan ook maar :o

Ecl!pS: enige feedback als het al dan niet is gelukt, zouden we waarderen. Anders blijven mensen moeite voor je doen terwijl je er niets meer mee doet. Ook is het nuttig voor de GoTsearch als je een gevonden oplossing geeft ;)
Natuurlijk open ik het topic met plezier weer als er iets is toe te voegen, mij e-mail adres staat in mijn signature :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.