Ik zit hier op het werk met een nieuwe comp win2000 waar bijna niets meer prive op kan, omdat dit door de admin is gedisabled. Sinds die tijd kunnen perl (.pl) bestanden ook niet meer worden weergegeven in IE 6.0 SP1 maar worden aangeboden om te downloaden. Is dit een functie die op de server cq firewal wordt ingesteld of is het instelbaar op een lokale machine ?
Heeft niets met programmeren te maken
PW -> WOS
PW -> WOS
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb je dit getest met bestanden die je eerder wel gewoon kon bekijken? Als dit zo is kan het zijn dat de firewall of eventueel de proxy de content-type aan de hand van de extensie toevoegt (wat me vreemd lijkt overigens). En als je het niet hebt gedaan moet je die bestanden eens bekijken op een plek waar het wel goed gaat en op je werk (eventueel met telnet kijken welke content-type wordt meegestuurd).Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 15:00:
Ik zit hier op het werk met een nieuwe comp win2000 waar bijna niets meer prive op kan, omdat dit door de admin is gedisabled. Sinds die tijd kunnen perl (.pl) bestanden ook niet meer worden weergegeven in IE 6.0 SP1 maar worden aangeboden om te downloaden. Is dit een functie die op de server cq firewal wordt ingesteld of is het instelbaar op een lokale machine ?
Ik denk dat de reden daarvoor is dat de server als content-type iets teruggeeft als "application/octed-stream" i.pv. "text/plain". Daar kan je op je lokale machine niets tegen doen (denk ik), maar op de server kan een admin dat via MIME types wel instellen.
Als ze IIS draaien, dan kan dat door het IIS console te openen, eigenschappen voor Websites te kiezen en naar het menu HTTP-headers te gaan. Met een druk op de knop Bestandstypen bij "MIME-toewijzing" kan je een extentie koppelen aan een MIME-type. Je zou dan eens ".pl" -> "text/plain" kunnen proberen.
Als ze IIS draaien, dan kan dat door het IIS console te openen, eigenschappen voor Websites te kiezen en naar het menu HTTP-headers te gaan. Met een druk op de knop Bestandstypen bij "MIME-toewijzing" kan je een extentie koppelen aan een MIME-type. Je zou dan eens ".pl" -> "text/plain" kunnen proberen.
[ Voor 40% gewijzigd door Infinitive op 09-06-2004 15:08 ]
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Ik heb hier niet direct een oplossing voor, wel een workaround. Kijk op welke locatie het bestand staat, kopiëer deze locatie naar het klembord, neem bijvoorbeeld wordpad, klik openen, plak hier de locatie die je eerder hebt gekopiëerd en klik openen. Dit zou in princiepe gewoon moeten werken.
Er wordt trouwens aangeboden om het bestand te downloaden. Klik dan gewoon op openen. Eventueel het programma selecteren waarmee je het bestand wilt openen. Dit heeft het zelfde effect als hierboven beschreven. Wat hierboven staat werkt echter ook als je (eigenlijk) niets mag downloaden (het downloaden schermpje is dan afgeschermd door de admin).
Er wordt trouwens aangeboden om het bestand te downloaden. Klik dan gewoon op openen. Eventueel het programma selecteren waarmee je het bestand wilt openen. Dit heeft het zelfde effect als hierboven beschreven. Wat hierboven staat werkt echter ook als je (eigenlijk) niets mag downloaden (het downloaden schermpje is dan afgeschermd door de admin).
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."