Toon posts:

WiFi netwerk niet als beschikbaar netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst specs.

Linksys wrtg54 wireless router
Dell 510m met dell truemobile 1400 (2.4 GHz IEEE Std 802.11b, IEEE Draft Std 802.11g)

De router aangesloten op chello modem. Alle pc's die eraan hangen werken goed via DHCP server, ook de laptop als deze met utp verbonden wordt.

Nu heb ik wireless netwerk open gezet (stond uit omdat er geen gebruik van gemaakt werd nog) en de laptop ziet geen netwerk. SIDD transmissie staat aan en geen beveiliging voor de rest. Na een volledige windowsupdate op de laptop zag de laptop wel het draadloos netwerk maar hij komt alleen bij voorkeursnetwerken met een kruis erdoorheen. Als ik op vernieuwen druk bij beschikbare netwerken verdwijnt het kruisje en staat het plaatje van de zendmast daar. Echter niet bij beschikbare netwerken.

Bij m'n vriendin thuis pikte haar laptop een wireless netwerk van de buren op met wat moeite en we konden daar gewoon internetten in de tuin. De laptop staat bij mij minder dan een meter van de router af dus dat mag het probleem niet zijn. Zie ik iets over het hoofd? Ik heb forum afgezocht en boekje doorgenomen, er staan geen andere instellingen die nodig zijn. Ik kan pas half zes weer proberen want ik zit nu op het werk maar alle suggesties zijn alvast welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik nou z'n rare vraag 8)7 zal zo zelf maar weer verder klooien