Bittorrent werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62701

Topicstarter
Probleem:

Sinds kort loopt bittorrent vast wanneer de client veel verbindingen maakt met peers. Ik ben er achter gekomen door de search functie op GOT dat ik de verbindingen met peers moet inkorten naar maximaal 40. Dit is vrij irritant omdat ik nu niet meer boven de 20 kb/s uit kom en eerder weleens 200 kb/s.

Wat heb ik geprobeerd:

-Ik gebruik ABC client 2.6.8 en ik heb torrentstorm, azureus BT experimental maar allemaal hetzelfde probleem.
-Ik heb mijn router reset, ik heb een SpeedTouch 510 multi-pc (firmware 4.2.3.0.0) en natuurlijk de poorten opnieuw geforward.
-Toen heb ik windows XP maar opnieuw geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde.
-Andere netwerkkaart geprobeerd.
-Andere pc gebeurd dit nu ook.
Bittorrent werkt nu alleen maar met max 40 peers.
Op de router hangen 3 pc's. Ik vermoed dat mijn router de oorzaak is.

Systeem (download pc)

Amd duron 1400mhz
ASROCK K7S8X mobo
512 ddr sdram geheugen
Planet ADSL Basic--> 2240/416

Eerder stond emule en ABC aan om bestanden te downloaden. Ik hoef nu niet eens emule op te starten of de internet verbinding loopt direct vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73316

[Ik heb hetzelfde probleem met ABC, niet met die andere clients,

Ongeveer de helft van de films lopen vast nadat er ongeveer 2 Gb van binnen is, na het pauseren en weer doorstarten loopt het weer een paar minuten door totdat het weer misgaat.

Pfffff, kost weken en een muisarm om die felbegeerde film binnen te halen.

Geef mij maar Torrentstorm, no problemo's })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54
Jouw verbinding is iig snel zat en 40 connections is érg weinig hoor. Als je dit doet, staan dan die andere 2 pc's ook op internet (te leechen)? Je zou het eens kunnen proberen met één pc aan de router. Helaas ken ik de speedtouch routers niet, maar 40 connections is te weinig, dit zou minimaal 10 keer zo veel moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die andere pc's staan inderdaad te leechen. Ik ga ze zometeen los koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de andere pc's losgekoppeld, maar dat maakt voor Bittorrent vastloop issue niks uit. Ik ben nu bezig met de nieuwe versie van Torrentstorm en dan kijken bij hoeveel connections BT net niet vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu de laatste firmware van mijn speedtouch 510I router erop gezet en UPnP uitgeschakeld. Vervolgens moet ik connection zetten op 30 a 40 peers bij ABC en dan kan ik downloaden zonder vastlopers. Gelukkig gaat bij semi bekende torrents downloaden dan ook wel ongeveer 100 kb/s of meer. Ik snap het nog steeds niet want een tijd terug werkte BT perfect. Is het mogelijk dat je router in een keer ''minder'' wordt :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Ik heb nu dit zelfde probleem met vastlopers na zo'n 20 minuten, maar ik zit niet op router en heb kabel internet. Had dit eerst nooit. Nu na her-install windows XP en nu ZoneLabs ipv Norton krijg ik dit met ABC 2.69 en ook als ik 2.6.8 probeer.

Ligt dus wellicht niet aan router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb ook zo'n speedtouch 510 multipc modem en ik heb nergens last van, gebruik ook bt met de bittornado client 0.3.7 en ik kan gerust ruim 100 peers/seeds aan. Heb btw we the oriinele fabrieksfirmware 4.0.2.0.0 want die nieuwere versies waaronder 4.2.3.0.0 en die nieuwe 4.2.7.0.0 dede mij bt geen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het BT probleem volgens mij opgelost (tot nu toe werkt BT goed 180 verbindingen 8) ). Ik heb namelijk een fresh windows install gedaan en eerst geen drivers geinstalleerd. Toen BT opgestart en het downloaden ging goed. Toen drivers geinstalleerd, downloaden ging goed. Toen Zonealarm pro 5.0 suite geinstalleerd en het downloaden ging traag of stopte totaal :( .

Dit is met Azureus en ABC BT. Natuurlijk direct Zonealarm verwijderd. Ik heb nog een site gevonden waar het bevestigd staat.

Ik heb zelfs nu een andere speedtouch 510 I (betere versie). Deze was wel gratis want de garantie was nog niet voorbij. De lijn laten controleren, de modem in de centrale is nog gecontroleerd door KPN. En het was dus Zonealarm..... Ik dacht dat het niet Zonealarm kon zijn omdat ik gewoon toestemming geef en omdat ik eerder geen problemen had met Zonealarm maar dat was dus ook versie 4.5. Ik heb ook nog wel Zonealarm 5 uitgeschakeld maar toen bleef BT nog steeds steken, dus Zonealarm moet compleet verwijderd worden.

http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/ZoneAlarm

Ik ga nu Sygate proberen.
Pagina: 1