Toon posts:

[Java] Set jdk path blokkeert edit.com

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn cursus AMBI (HP.2) ben ik Java aan het leren, nu heb ik daar wel al redelijk veel ervaring mee maar dan met Jbuilder en niet vanuit de dos shell.

In het begin van het boek staat dat ik het pad moet instellen van de jdk zodat javac.exe / java.exe globaal te gebruiken is. Nadat ik in autoexec.bat het lijntje SET PATH=C:\jdk\bin heb ingesteld en opnieuw heb opgestart had ik het probleem dat de dos editor (edit.com) niet meer werkt, deze gebruik ik voorlopig voor het schrijven van java en heb ik dus nodig.

Ik heb hier ong. een uur mee lopen kloten, alle combinaties geprobeert, maar de ene keer werkt javac niet en de andere keer de editor niet.

Combinaties die ik heb geprobeerd:

- In de dos shell set path=c:\jdk\bin getikt, restart, javac doet het, editor niet.
- In msconfig set path=c:\windows; c:\; c:\jdk\bin getikt, editor doet het, javac niet.
- In msconfig set path=c:\jdk\bin; c:\windows; c:\ getikt, javac doet het, editor niet.
- In msconfig het path verwijderd, editor doet het, javac niet.
- In msconfig set path=c:\jdk\bin getikt, javac doet het, editor niet.

Verder heb ik nog van alles geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet om beiden werkende te krijgen.. Sorry voor mijn java-n00b vraag, maar ik heb echt alles geprobeerd, overal gezocht, maar niks werkt :'(

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Probeer
code:
1
set path=%PATH%;c:\jdk\bin

eens in de commandprompt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft nog niets met Java te maken, maar met het installeren van software. Oftewel; dit hoort in Software Algemeen thuis.

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng, als ik dat probeer in dos dan krijg ik de foutmelding 'Er zijn te veel parameters.'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit in autoexec.bat getypt, ik denk dat je dat bedoelde, alleen werkt nu javac wel maar edit weer niet :'( :'(

Dit staat er nu in autoexec.bat:

SET PATH=c:\jdk\bin
SET COMSPEC=C:\WINDOWS\COMMAND.COM
SET windir=C:\WINDOWS
SET winbootdir=C:\WINDOWS
SET PROMPT=$p$g
SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
SET TMP=C:\WINDOWS\TEMP

Vreemd genoeg heeft windows (ME) %PATH% automatisch weggehaald. Iemand nog enig idee wat ik kan doen ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gewoon je path aanpassen :X

set path=c:\windows;c:\windows\command;c:\jdk\bin

zo moeilijk is dat niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks :) het werkt nu, vreemd, want ik heb echt alles al geprobeerd en ook dit, en toen werkte javac wel maar de edit.com niet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 15:37:
Thanks :) het werkt nu, vreemd, want ik heb echt alles al geprobeerd en ook dit, en toen werkte javac wel maar de edit.com niet.
mja, dit is gewoon basic stuff, wat je gemakkelijk zelf hadden kunnen vinden imo. Zeker als je een "programmeur" bent ;)

Verwijderd

edit:
win me... ja dus. ik laat de post toch maar staan voor diegenen die het niet zouden weten

ehm gebruik jij nog een win9x? Zoniet dan heeft het geen zin een autoexec.bat te maken want die wordt toch niet uitgevoerd.
Vanaf windows2000 moet je gewoon de omgevingsvariabele PATH aanpassen in control panel -> system -> environment variables
Terwijl je daar dan toch bent kan je gelijk een JAVA_HOME user variable aanmaken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 15:40 ]

Pagina: 1