Toon posts:

Lagere case temp hogere cpu temp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een antec plus view 1000 AMG. Door de aanschaf van deze kast is mijn case temp met 10 graden gezakt. Hartstikke mooi maar nu is mijn cpu temp met 5 graden gestegen. Alles zit nog goed op z'n plaats klein laagje arctic silver er op. En toch wordt hij warmer t.o.v de vorige kast.

Ra ra hoe kan dit.

p.s. alles is dus nog het zelfde met de vorige kast dus heb em niet overgeklokt geen bios updates niets van dit alles.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Andere airflow langs je tempsensoren, niet alleen door de kast zelf, maar ook doordat com/power/etc-kabels waarschijnlijk niet precies zoals in je oude kast zitten. Oh, en 1 vraagteken in je topictitel is echt genoeg, ik heb er een paar uitgehaald.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Zit je cpufan dichter op de voeding ofzow? zodat de cpufan minder goed kan aanzuigen. of zit de voeding juist verder weg zodat ie er minder lucht wegzuigt? :? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is nu dus verder verwijderd van mijn cpu dus de warme lucht van de voeding (stralings warmte) blaast hij nu minder over de proc het zou dus koeler moeten worden. Ik heb een aero 7+ cooler. maar dit mag dus ook niet baten

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Maku

Derp

Mischien heb je over of onderdruk in je nieuwe kast .. het beste is even veel cfm naar binnen laten blazen als naar buiten .. ps heb je de koeler er af gehad bij het verhuizen ? zit er wel genoeg of niet te veel koelpasta op de cpu mocht het zo zijn ?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Als je een andere kast heb dan kan dat het probleem zijn en als het alleen de voeding is geweest dan is het waarschijnlijk een andere airflow binnen de bestaande kast oid.

Onder en overdruk verhalen gaan alleen op als er een significant verschil in druk is. Dit is bij een computerkast niet het geval.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Maar als de case temp daalt dan zou toch ook de cpu temp dalen?
En omdat mijn case temp zo drastisch is gedaalt dan zou je verwachten dat de cpu temp ook daalt maar deze is hoger geworden. Ik heb nu twee fans achter die warme lucht uit blazen en twee voor die koele lucht inblazen + nog een in de side panel.
Voor heen was dit 1 voor 1 achter en 2 boven allen in de oude en nieuwe opstelling op 7 V.
En nee de cpu cooler is er tijdens de verhuizing niet af geweest

Verwijderd

De casetemp is alleen lokaal gedaald bij je mobocasesensor. Omdat de CPU verder van de voeding af zit wordt de warme CPU lucht minder snel afgezogen naar buiten via de voeding. Het beter begeleiden van de airflow over de CPU zelf zal je huidige opstelling kunnen verbeteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 23:39 ]

Verwijderd

mischien kreeg je cpu hiervoor niet genoeg stroom, en nu wel, maar hierdoor is dan warschijnlijk ook het deel van de stroom dat in warmte word omgezet gestegen;)
Pagina: 1