Gehuegen probleem: 128 MB=OK, 256=NoGo

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb 2x 64 Mb geheugen in mijn computer (BP6).
Merk Siemens, PC-100
Alles OK.

Ik heb er 128 Mb Toshiba geheugen bijgekocht (ook PC-100).

Dit heb ik er bijgeprikt, maar een blauw scherm was het resultaat. (Windows NT stop error). 128 Mb kapot?

Ik heb de 2x 64Mb verwijderd, en alleen de 128 Mb erin: geen probleem.

Dan de 2x 64 er maar weer bij, op dimm slot 2 en 3.
De computer start niet meer op, geen beeld en de harde schijf komt niet op toeren. Geen piepjes oid.

Rara?

ps het geheugen van Toshiba is gewoon 3,3 v, unbuffered, dus standaard spul.

Verwijderd

Waarschijnlijk zit het um in de CAS-timing. Deze instelling kun je in het bios veranderen.

• php
  • Niet online
Maar ik verander niets in de Bios. De standaard CAS timing werkt met alledrie de repen. Afzonderlijk doen ze het ook, maar in combinatie met elkaar niet. Het lijkt me sterk dat de CAS timing dan de oorzaak is. Dan moet een van de repen op zijn minst ook problemen geven als deze in zijn uppie in de compu zit.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Heb je al gechecked in je mobo boekje of die combinatie die je wil doen wel kan. En als je nu eend probeerd er 128 mb in te zetten en dan 1 reepje van 64 mb en op te starten. Denk dat de combinatie die je wilt doen niet ondersteund word door je mobo.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Of zit je misschien te klieren met gold/tin plated memory's?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

2x64mb + 128mb kan iig wel op een BP6..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

??? gold/tin plated memory's ???

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Heb je je systeem overgeclocked? Zo ja, ff terugclocken en dan testen. Als dan oke,
dan is je systeem niet stabiel met die hoeveelheid geheugen. Heb ik ook gehad met 32/64 mb
Van banken wisselen wil nog wel eens helpen. Het kan misschien wel zijn dat je pc niet met de verschillende repen tegelijk overweg kan.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

??? gold/tin plated memory's ??
Ja, ik heb ooit dit probleem gehad met verschillende memory's. De ene had gouden contacten, de andere tin contacten. Afzonderlijk werkte ze perfect, in combinatie werdt het een no-go.

• php
  • Niet online
Het systeem is niet geoverclokt (heb het zelfs op 66 Mhz staan voor het moment (ben net de boel opnieuw aan het installeren geweest, en had dan in ieder geval geen zin in gezeik)

Ik zal straks eens kijken wat de kleur is van de contacten.

Toch snap ik dat niet. Wat heeft de metaalsoort er eigenlijk mee te maken?

Verwijderd

Goede vraag, volgende vraag, ik weet niet precies wat het probleem zou moeten zijn.

Wel is het zo dat als jou MoBo tin contacten heeft voor de DIMM's en je zet er goud in, de zaak kan gaan corroderen.....

Ik ben er ooit per toeval achtergekomen, en de oplossing voor mij was gewoon tin DIMM's erin prakken.

Verwijderd

bij Merk Siemen geheugen ,werkt meest niet met ander merks geheugen zeker als twee soorten
merk in een mobo.

Verwijderd

bij Merk Siemen geheugen ,werkt meest niet met ander merks geheugen zeker als twee soorten
merk in een mobo.

Verwijderd

ga gewoon die 2x64 inruilen voor 1x128 van hetzelfde soort als die andere 128... een fatsoenlijke pczaak zou dat toch moeten doen...
Pagina: 1