Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
hoe groot zijn je .jpg bestanden dan gemiddeld? Als die maar 1 Mb zijn zou het bijna niks uitmaken.
Alors.
Ze zijn wel groter dan 1 Mb (5.1 Mpixel camera), maar ik neem aan dat als een plaatje kleiner is dan de doorvoer snelheid dat een hogere doorvoer snelheid toch wel verschil zal maken?
Ik denk dat je met uitlezen iets snelheids winst zou hebben. Maar ik zou het je niet met zekerheid kunnen vertellen omdat ik een standaard sd kaartje heb.
een plaatje (kb) kan niet kleiner zijn dan een doorvoersnelheid (kb/s). Een afstand kan ook niet kleiner zijn dan een snelheid. 
Maar ik denk dat je bedoelt dat als een plaatje 300 kb is dat het wel uitmaakt of je 300 kb/s hebt of 600 kb/s. Maar wat ik bedoel is: hoe kleiner je plaatjes, hoe minder dat gaat uitmaken, in dit geval slechts 0.5 seconden, en da's dus niks.
Maar met 5.1 mp plaatjes zou het wel eens kunnen uitmaken. De Sandisk Ultra II kaarten staan goed bekend.
Maar ik denk dat je bedoelt dat als een plaatje 300 kb is dat het wel uitmaakt of je 300 kb/s hebt of 600 kb/s. Maar wat ik bedoel is: hoe kleiner je plaatjes, hoe minder dat gaat uitmaken, in dit geval slechts 0.5 seconden, en da's dus niks.
Maar met 5.1 mp plaatjes zou het wel eens kunnen uitmaken. De Sandisk Ultra II kaarten staan goed bekend.
Alors.
Bij SD zit de controller toch in de camera en niet in de geheugen kaart?
Dan is de camera de beperkende factor en niet het geheugen.
Dan is de camera de beperkende factor en niet het geheugen.
Wat is dan het nut van die snellere types SD geheugen?
Sneller geheugen voor als je een camera met snelle controller hebt, net zo als je ram in je PC.
Ok, dus als je sneller geheugen wilt gebruiken moet je camera dit ondersteunen. Ik ga maar eens met HP mailen dan. Maar ik denk dat snellere controllers alleen in de profi camera's zullen zitten.
Verwijderd
Alleen Smartmedia bevat geen geheugen controller intern.
SD, CF, MMC, xD en MS bevatten allen een geheugen controller in de kaart zelf.
CF en SD zijn nagenoeg gelijk, alleen de externe bus is bij de één serieel (SD) en bij de ander parallel (CF).
Sneller geheugen kan veel invloed hebben op de snelheid waarmee weggeschreven wordt. Maar veel hangt ook af van de werking van de camera. Als een camera al niet snel is met het verwerken van de foto voordat deze op de geheugenkaart wordt geschreven wordt (compressie e.d.) dan zal het nauwlijks invloed hebben. Zoals eerder gezegt kun je beter de febrikant voor info vragen.
Ter vergelijking:
Ik heb een kyocera M410R waarin MMC en SD kunnen. Met MMC kon ik 1 foto per seconde maken in continuous shot mode. Met een Sandisk Ultra II SD kan ik met ruim 3,3 foto's per soconde nemen. (trouwens, dan is een kaartje met 256 MB in 115 seconden vol met 380 foto's op 4MP
).
SD, CF, MMC, xD en MS bevatten allen een geheugen controller in de kaart zelf.
CF en SD zijn nagenoeg gelijk, alleen de externe bus is bij de één serieel (SD) en bij de ander parallel (CF).
Sneller geheugen kan veel invloed hebben op de snelheid waarmee weggeschreven wordt. Maar veel hangt ook af van de werking van de camera. Als een camera al niet snel is met het verwerken van de foto voordat deze op de geheugenkaart wordt geschreven wordt (compressie e.d.) dan zal het nauwlijks invloed hebben. Zoals eerder gezegt kun je beter de febrikant voor info vragen.
Ter vergelijking:
Ik heb een kyocera M410R waarin MMC en SD kunnen. Met MMC kon ik 1 foto per seconde maken in continuous shot mode. Met een Sandisk Ultra II SD kan ik met ruim 3,3 foto's per soconde nemen. (trouwens, dan is een kaartje met 256 MB in 115 seconden vol met 380 foto's op 4MP
Verwijderd
Ondersteunt een camera die opslaat op een sd kaart in principe dan ook elke sdkaart?
Ik zag namelijk de actie van de hema, maar ik zou graag willen weten of elke sdkaart daar dan ook in kan.
(had wat verhalen gehoord dat sommige cameras soms geen 1GB kaartjes ondersteunen:S)
Alvast bedankt
Erik
Ik zag namelijk de actie van de hema, maar ik zou graag willen weten of elke sdkaart daar dan ook in kan.
(had wat verhalen gehoord dat sommige cameras soms geen 1GB kaartjes ondersteunen:S)
Alvast bedankt
Erik
Ik heb tijdje terug bij MyCom een 1 Gb SD card (van het snellere type) besteld. HP R707 ondersteunt dus iig 1 Gb kaartjes. Volgens HP zou de snelheid van de kaart ook uit moeten maken maar merk ik nog nix van. Wellicht als ik weer eens een langzaam kaartje erin doe dat ik het merk.
Pagina: 1