Toon posts:

[db3] ascii karakters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je db3 databases opent in plain text staan er een aantal ascii karakters in die vertellen hoe de database indeling is, ik moet er nu achter zien te komen waar welk ascii kakarters voor staat... ik moet er dus eigelijk achter zien te komen hoe de database werkt.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit nou moet aanpakken :( ik hoop dat iemand hier een website ofzo weet waarop staat waar welk asii karakter voor staat.

In google kon ik er niks over vinden :(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 14:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waarom importeer je hem niet met Excel of Access en converteer je het naar een gangbaar formaat?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Open de bestanden in Dbase; ga zgn. quasi "modify"-en.
De header van een Dbase bestand bevat inderdaad de indeling; als ik me goed herinner: veldnaam, en soort veld.
Het enige wat je eigenlijk moet weten is de soorten velden die Dbase kent.
( zo was L = logic, dus een veld voor een boolean variabele)

eagle

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 09 juni 2004 @ 14:16:
Waarom importeer je hem niet met Excel of Access en converteer je het naar een gangbaar formaat?
daar zit hem juist het probleem, db3 slaat memo velden op in externe bestanden (.dbt) en als ik de db3 database importeer in excel dan zijn alle memo velden leeg terwij ze dat niet zijn...

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

is dat ook zo bij import in Access ?

Ik kan me herinneren dat er vroeger een stukje software was om memovelden in een (dBase)programma te kunnen openen.
Heel misschien heb ik dat nog ergens op papier ... maar dat is dus niet terug te vinden.

Ben je bezig met conversie ? En zo ja naar welke database ?
Je zou kunnen kijken hoeveel memovelden wél gevuld zijn, en als dat een klein aantal is, die gewoon handmatige over te nemen (als memovelden tenminste je enige probleem zijn).

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 09 juni 2004 @ 14:36:
is dat ook zo bij import in Access ?

Ik kan me herinneren dat er vroeger een stukje software was om memovelden in een (dBase)programma te kunnen openen.
Heel misschien heb ik dat nog ergens op papier ... maar dat is dus niet terug te vinden.

Ben je bezig met conversie ? En zo ja naar welke database ?
Je zou kunnen kijken hoeveel memovelden wél gevuld zijn, en als dat een klein aantal is, die gewoon handmatige over te nemen (als memovelden tenminste je enige probleem zijn).
Access vraagt om een indexerings bestand .ndx of .mdx en deze heb ik niet...

De dbf bestanden komen uit een export van CRM en die moeten gewoon leesbaar worden...

het gaat om een stuk op 10000 records dus heb niet zo'n zin om dat handmatig te gaan doen :P
Pagina: 1