Toon posts:

[javascript] resize Modal Dialog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik gebruik in mijn site een Modal Dialog welke ik in het hoofdscherm aanroep met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
var args = new Array();
args[0] = window;

mijnVenster = window.showModalDialog("test.php", args, "dialogWidth:250px; 
dialogHeight:80px; scroll:no; status:no; help:no; center: yes");

Nu wil ik in de dialog zelf een opdracht kunnen uitvoeren om het dialoogvenster te kunnen vergroten na een klik op een bepaalde button.

Dit heb ik geprobeerd met onderstaande code wat helaas alleen werkt bij een "normale" browser.
code:
1
window.resizeTo(250,400);

Ik kan met "window.close()" wel het dialoogvenster sluiten en dacht daarom dat dit ook wel zou lukken.

Weten jullie hoe ik het dialoogvenster (dus niet de gehele browser) kan "resizen" zonder dat het dialoogvenster of de inhoud hiervan opnieuw moet laden?

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 13:53 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Waarom wil je de Modal Dialog gebruiken? Andere browsers zoals FireFox ondersteunt dat niet. Is het niet handiger om dit gewoon met window.open() te doen?

[edit]
Jorgen... get a life ofzo, dit was best van belang als het niet alleen in het intranet gebruikt zou worden.

[ Voor 30% gewijzigd door TRON op 09-06-2004 14:20 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Zet de window.dialogWidth en window.dialogHeight... Dan vergroot het scherm automatisch.

code:
1
2
3
4
5
6
7
<input type="submit" onclick="foo();" />

<script type="text/javascript">
  function foo() {
    window.dialogWidth = "600px";
  }
</script>

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 13:56 ]

Verwijderd

TRON schreef op 09 juni 2004 @ 13:55:
Waarom wil je de Modal Dialog gebruiken? Andere browsers zoals FireFox ondersteunt dat niet. Is het niet handiger om dit gewoon met window.open() te doen?
Ik meen dat Gecko Modal Dialog ook gaat ondersteunen. Ten tweede: reageer graag op de vraag...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
TRON schreef op 09 juni 2004 @ 13:55:
Is een intranet applicatie voor een bedrijf dat alleen maar IE gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 13:56:
Zet de window.dialogWidth en window.dialogHeight... Dan vergroot het scherm automatisch.

code:
1
2
3
4
5
6
7
<input type="submit" onclick="foo();" />

<script type="text/javascript">
  function foo() {
    window.dialogWidth = "600px";
  }
</script>
Dit werkt prima!

Txs!

Verwijderd

offtopic:
Tot over drie maand, als je weer een probleem heb :Y)
Pagina: 1