[XP] Onwisbare bestanden en mappen

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Mijn HD bestaat uit verschillende partities, op mijn data partitie sla ik oa. mijn downloads op. Ik heb een mp3 bestand gedownload die er al geruime tijd staat en nu niet weg wil. Noch met del, noch met shift-del wil ie weg. Ik krijg de melding dat het bestand in gebruik is door een andere user of programma.

Lange tijd heb ik het bestand voor lief genomen... (MP3 werkte niet, maar stond ook niet in de weg). Nu heb ik mijn OS partitie leeg gemaakt en een clean install erop heb gezet en is de foutmelding er nogsteeds.

Ik weet zeker dat er geen andere users het bestand gebruiken (geen shares) en dat er geen andere prog`s gebruik maken van bestand (geen P2P, of wat dan ook).

Wie hoe of wat lockt dat bestand?

=> Zelfde doet zich nu ook voor met een folder, ik krijg de melding dat hij niet leeg is wat complete onzin is. geen systeembestanden, helemaal nix in de folder.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Klik het bestand eens aan, en wacht een minuutje. Probeer het dan nog eens te deleten.
Vaak zit Windows zelf in het bestand om er allerlei details uit te halen zoals kbps, lengte, ...

Anders probeer je het eens vanuit een dosbox.

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 09-06-2004 13:38 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Is dit niet net zoals met sommige .avi bestanden?
Dan kan je in je register de key waarin staat dat .avi bestanden bepaalde bevoegdheden hebben verwijderen.(heb ik ook gedaan en het werkt)
Ik zou ff googlen om te kijken of je in het register ook zoiets hebt maar dan met .mp3 bestanden.

ff zoeken zou ik zeggen :)

• Demnick D.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08-2017

Demnick D.

Oh dear....

Eazy

Taskmanager - zet de explorer uit
In de taskmanager via bestand een nieuwe taak starten.

In dit venster kan je een taak starten maar ook op de 'del' drukken terwijl de explorer niet naar het bestandje 'kijkt'

Selecteer te verwijderen bestand en duk op 'del''

Werkt niet altijd btw.

Demnick D.

Verwijderd

Dat bestand is dan gewoon in gebruik ofzow. Start is op in veilige modus en probeer het dan is te deleten... werkt dan vast wel. :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Taakbeheer -> onnodige processen uitschakelen

en dan je file verwijderen. Werkt ook bij sommige mappen ( system mappen dan niet).
Verder veilig modus is ook een goede optie zoals KnoWL3Dge aangeeft ;)

Wauw, een sig!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
gelukt in veilige modus, dom dat ik daar niet opgekomen ben..

thnx

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb het ook wel is gehad. Wat bij mij goed werkte is een keer scandisk de schijf te laten scannen. Tot nu toe heeft dat voor mij altijd gewerkt.
suc6

Verwijderd

Hann1BaL schreef op 09 juni 2004 @ 14:01:
Ik heb het ook wel is gehad. Wat bij mij goed werkte is een keer scandisk de schijf te laten scannen. Tot nu toe heeft dat voor mij altijd gewerkt.
suc6
Als je ff gelezen had, dan had je geweten dan het hem al is gelukt.. :/

@TS :) :*)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 14:03:
[...]

Als je ff gelezen had, dan had je geweten dan het hem al is gelukt.. :/

@TS :) :*)
Als jij is even naar de tijd kijkt, kan je eraan denken dat ik misschien het topic al geopent had voordat hij gepost had dat het em gelukt was.

Er zit 2 minuten tussen. Dus als jij nou voortaan niet reageert of weet waarop je reageert, komt alles gewoon weer goed :)

BTW, het is altijd handig voor mensen die zoeken naar een oplossing voor hetzelfde probleem om een groot aantal mogelijkheden te hebben. Opnieuw opstarten in veilige modus zou ik niet ideaal vinden en scandisk laden is altijd goed op z'n tijd.

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 09-06-2004 14:09 ]

Verwijderd

kan je eraan denken dat ik misschien het topic al geopent had voordat hij gepost had dat het em gelukt was.
topic geopend? welk topic? :? je zult reply bedoelen ofzow? :?
Er zit 2 minuten tussen. Dus als jij nou voortaan niet reageert of weet waarop je reageert, komt alles gewoon weer goed
Anders typ je wat sneller :+ geintje.. ;) sorry komt vast door het weer :P

edit:

Scandisk scant op bad clusters ed. :) Kan me niet voorstellen dat ie ervoor zorgt dat een bestand dat in gebruik is oid. wel weggegooit kan worden 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 14:13 ]

Pagina: 1