De PS/2 poorten van mijn Dell Dimension hebben het ineens begeven. Ze deden het zonder (?) reden ineens niet meer. En nee, ik heb niet de muis in de toetsenbordpoort gedaan en andersom. In apparaatbeheer e.d. kan ik niks vinden wat aangeeft dat ie kapot is. Geen enkele toets doet t, ook niet F1 of zoiets dergelijks. Iemand n idee? (Ik weet trouwens niet zeker of dit topic wel hier hoort, feedback welkom)
Een Usb toetsenbord gaan gebruiken?
of een verloopstekkertje van ps/2 naar usb!
Of een usb-hub met een ps/2 poort er bij
Je kan ze vervangen als het goed is: Frequently Asked Questions CME
En kijk toch hier even tussen, er staan ook oplossingen bij:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
of een verloopstekkertje van ps/2 naar usb!
Of een usb-hub met een ps/2 poort er bij
Je kan ze vervangen als het goed is: Frequently Asked Questions CME
En kijk toch hier even tussen, er staan ook oplossingen bij:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
[ Voor 130% gewijzigd door Outerspace op 09-06-2004 13:20 ]
Wauw, een sig!
Move OM -> OH want wat heeft dit met opslagmedia te maken
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ja, dat doe ik nu ook, anders kon ik natuurlijk niet weten dat ie in apparaatbeheer niks raars aangeeft. Maar ik heb nog meer usb zooi, en dat toetsenbord is, hoe zal ik t zeggen, verrekte bagger.
Doet alleen je tobo het niet meer of ook je muis niet? heb je al tobo's gewisseld met een andere pc? De pc al een keer helemaal opnieuw opgestart (stekker eruit en er weer in dus). Ruik je iets van een brandlucht bij je poort/chipset? Kan je wel op del rammen tijdens het booten om in de bios te komen? Het is toch niet toevallig een draadloos tobo?
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Er bestaan USB => PS/2 convertors dus dan hoef je geen nieuwe muis en keyboard te kopen.
Maar het lijkt me eigenlijk sterk dat de poorten zomaar hardwarematig stuk zijn gegaan. Werkt je toetsenbord ook niet in de bios?
Maar het lijkt me eigenlijk sterk dat de poorten zomaar hardwarematig stuk zijn gegaan. Werkt je toetsenbord ook niet in de bios?
Dat van die brandlucht weet ik niet, maar hij is niet draadloos, en ze doen t allebei niet. Het toetsenbord doet t wel op andere computers, en voor die muis had ik al een usb->ps/2 convertor, het ligt dus lijkt me aan de aansluiting. Ook heb ik meerdere keren de computer opnieuw opgestart. Hij doet he-le-maal niks. Van dat bios weet ik niet echt iets, dus dat zou ik je ook niet kunnen vertellen.
Kan je de ps2 poorten uitschakelen in de bios? (en dus ook weer inschakelen..)
Het lijkt me sterk hoor, maar de moeite van het kijken waard..
Ok, het lijkt aan je poorten te liggen, maar kun je voor de zekerheid een ander ps2 toetsenbord proberen op je pc?
Met de bios bedoelen we om tijdens het opstarten op del te drukken, waardoor je in de bios komt. Dan weet je of je toetsenbord op (bijna) hardware niveau werkt. Je hoeft verder niks in de bios aan te passen, alleen maar te kijken of je tobo daar wel werkt.
Met de bios bedoelen we om tijdens het opstarten op del te drukken, waardoor je in de bios komt. Dan weet je of je toetsenbord op (bijna) hardware niveau werkt. Je hoeft verder niks in de bios aan te passen, alleen maar te kijken of je tobo daar wel werkt.
doet niet aan icons, usertitels of signatures
never mind, op miraculeuze wijze doet ie t in een keer weer. snap er geen hol van. je kunt trouwens (bij mij i.i.g.) in t bios de muispoort aan en uit zetten, en ook iets met de parallelle (?) poort.
die poorten hebben een FUSE protectie... schakelen uit als dr iets raars gebeurd, gekke stroompjes etc... gewoon even wachten is dan meestal de oplossing
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Dat zal t dan wel zijn ja, al duurde t wel lang voordat hij t weer deed, n paar weken ofzo. Thanks anyway.
Het kan ook nog zijn dat je zekering van de PS/2 poort kapot is gegaan. Dit zou ook verklaren waarom je apparaatbeheer niets mis aangeeft: je muis en toetsenbord krijgen gewoon geen voeding.
Als je kunt solderen, kun je de zekering vervangen.
(Hmm, niet met je collega's gaan praten als je een bericht aan het tikken bent. (zie hierboven) )
Als je kunt solderen, kun je de zekering vervangen.
(Hmm, niet met je collega's gaan praten als je een bericht aan het tikken bent. (zie hierboven) )
[ Voor 18% gewijzigd door McFizban op 09-06-2004 14:10 ]
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Ik weet niet precies welk merk het was maar er waren ook bepaalde laptops waarbij dit regelmatig gebeurde, oplossing was een bootdisk maken met bios update en het werkt weer
Pagina: 1