Toon posts:

[NT4] Aanmeldprocedure WinNT4 uitschakelbaar?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een machientje dat puur functioneert als print/fileserver, mijn verwachting is dat ie niet erg vaak opgestart gaat worden, maar hij draait in principe zonder toetsenbord en monitor, en dan wordt opstarten met de beroemde alt-ctrl-del procedure wel erg lastig. De machine wordt gemonitord met VNC, maar dat gaat pas zodra hij is aangemeld. Is er een manier waarop hij toch gewoon opstart, met andere woorden, kun je de aanmelding net als in WinXP of Win2k gewoon automatisch zonder wachtwoord laten verlopen? Sinds er dus daadwerkelijk op afstand door niet gerechtigden ook maar iets mee te doen is lijkt mij die aanmelding eigenlijk overbodig.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
VNC zou al moeten werken voor de aanmelding normaal gesproken, staat deze als service of kun je deze niet als systeem service instellen dan?

C:\>_

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:43

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Tweakui ?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou kunnen overwegen om een remote programma te gebruiken dat als service kan worden ingesteld. Dan start het namelijk direct op als je windows start. Wil je per se bij VNC blijven, dan kan je óf kijken of VNC kan worden ingesteld als service, óf je kan het instellen met TweakUI. Het laatste raad ik af, omdat niet zo erg veilig is. Een programma als service laten draaien is hier denk ik de beste oplossing, dan hoeft de server ook niet de hele tijd aangemeld te staan.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek op AutoLogon en je bent er: een paar regkeys en klaar :)

Maar inderdaad zie ik geen enkele reden om op een server in te loggen. Gewoon op het inlogscherm laten staan, zou ik zeggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben relatiegf nieuw met NT-server, maar begrijp ik dus goed dat als je niet aanmeldt toch de services beschikbaar zijn? VNC is een service, en staat op automatisch, maar blijkbaar komt het toch pas op als er een succesvolle aanmelding is geweest.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:52
F_J_K schreef op 09 juni 2004 @ 13:29:
Zoek op AutoLogon en je bent er: een paar regkeys en klaar :)

Maar inderdaad zie ik geen enkele reden om op een server in te loggen. Gewoon op het inlogscherm laten staan, zou ik zeggen.
http://www.sysinternals.c...urce/misc.shtml#autologon

Verwijderd

Topicstarter
Dat deed de truuk, thanks, en daar staan nog andere eventueel nuttige tools ook, ik ga daar nog eens duchtig grasduinen.
Pagina: 1