Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Ik probeer een adsl router van bewan te configureren. Het opzetten van de internetverbinding is geen probleem. Ik probeer alleen de router zo te configureren dat er bijvoorbeeld van buitenaf ssh toegestaan wordt.
Helaas is het beheerpakketje (werkt met uploaden van profiel bestanden) dermate beperkt dat dit hiermee dus niet kan.
Nu heb ik al handmatig het profielbestand proberen aan te passen, maar dit helpt niet. het profielbestand:
en nee, ssh 22/tcp toevoegen werkt niet.
Wanneer ik via telnet probeer in te loggen moet ik een wachtwoord invoeren. Maar dit wachtwoord is niet bij mij bekent. Waarschijnlijk alleen bij de leverancier van de adsl verbinding. De verschillende wachtwoorden die ik op internet ben tegen gekomen werkten niet.
Ik probeer een adsl router van bewan te configureren. Het opzetten van de internetverbinding is geen probleem. Ik probeer alleen de router zo te configureren dat er bijvoorbeeld van buitenaf ssh toegestaan wordt.
Helaas is het beheerpakketje (werkt met uploaden van profiel bestanden) dermate beperkt dat dit hiermee dus niet kan.
Nu heb ik al handmatig het profielbestand proberen aan te passen, maar dit helpt niet. het profielbestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| [File.profile] Type=user Version=2.00 File.snmpinit=151 File.services=90 File.dhcpd.leases=0 File.dhclient.leases=0 File.initdnsrelay=0 File.dhclient.conf=0 File.initphy=181 File.initppp=241 File.resolve=22 File.dhcpd.conf=0 File.profile=59 [File.snmpinit] access read public access write ADT [File.services] telnet 23/tcp domain 53/udp dhcp 67/udp dhcpc 68/udp tftp 69/udp http 80/tcp snmp 161/udp smnptrap 162/udp router 520/udp l2tp 1702/udp [File.dhcpd.leases] [File.dhclient.leases] [File.initdnsrelay] [File.dhclient.conf] [File.initphy] binary multimode modulation multimode |
en nee, ssh 22/tcp toevoegen werkt niet.
Wanneer ik via telnet probeer in te loggen moet ik een wachtwoord invoeren. Maar dit wachtwoord is niet bij mij bekent. Waarschijnlijk alleen bij de leverancier van de adsl verbinding. De verschillende wachtwoorden die ik op internet ben tegen gekomen werkten niet.
You thought your secrets were safe. You were wrong