[Access] Keuzelijst + subformulier

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan iemand me helpen met een probleem in Access. 8)7
Ik heb een keuzelijst met namen uit een personentabel. Eronder staat een subformulier met NAW-velden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik een naam uit de keuzelijst selecteer, dat de persoonsgegevens in het subformulier automatisch meeveranderen?

Help me out!!!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maak een macro aan die zorgt dat de query ververst word in je subformulier.

Wat je heb je zelf al geprobeerd trouwens?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• -Pjotrski-
  • Niet online
Bedankt voor reactie!

We hebben alle instellingen bij het maken van een subformulier geprobeerd..en ook bij de keuzelijst..
Hoe maak je zo'n macro? welke actie?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat je even wat Access basics moet gaan doornemen. Probeer eens met een wizard een keuzelijst te maken en bekijk de code die dan door Access gemaakt wordt.

Ik heb het idee dat je opbouw ook niet helemaal ideaal is. Je wilt die keuzelijst eigenlijk gebruiken als zoek-lijst, toch? Waarom dan de persoonsgegevens op het subformulier?

Wat is de relatie tussen het hoofd en sub formulier?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

-Pjotrski- schreef op 09 juni 2004 @ 12:53:
Bedankt voor reactie!

We hebben alle instellingen bij het maken van een subformulier geprobeerd..en ook bij de keuzelijst..
Hoe maak je zo'n macro? welke actie?
Uhm.. misschien bij macro's ? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Volgens mij wordt dat wat jij wil ook opgebouwd als je de wizard voor het besturingselement keuzelijst gebruikt. Zet in de ontwerpweergave voor formulieren die wizard (onderaan je toolbox) eens aan en zet een keuzelijst neer. De mogelijkheid om records op te zoeken met behulp van de keuzelijst wordt automatisch aangeboden. ;)

• -Pjotrski-
  • Niet online
Het hoofdtabel is Overdracht, de Personen tabel bevat NAW gegevens van huidige/vorige eigenaren.

De keuzelijst haalt de gegevens uit de tabel personen. De keuzelijst is alleen niet gekoppeld aan de NAW velden in het subform. Dus als er een andere persoon wordt aangeklikt als Huidige Eigenaar veranderen de velden niet mee.

De database (230k. zip) staat Hier

Ik hoop dat mijn probleem zo duidelijk is.
Pagina: 1