Toon posts:

Hoge 12V na schoonmaak...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK,

Ik heb de search weliswaar gebruikt en wat topics erover gevonden maar daar staat net niet in wat ik wilde weten.

Ik heb zojuist mijn koeler vervangen door een Zalman CNPS7000a-Cu.
Temps zijn flink gedropt weliswaar :)

Maar nu ging ik om even wat te testen onder stress een game spelen en vervolgens begint asus pc probe te piepen, ik schrok eerst omdat ik vreesde voor de temps.
Maar het blijkt de +12v lijn die boven de 10% uit kwam...
Nu was hij altijd wel aan de hoge kant en zeker sinds ik de VCore op 1.75v had draaien... normaal zo'n 12.928 ~ 12.975
Maar bij stres springt ie nu soms naar de 13.12 ~ 13.2..
VCore iets verlagen heeft wel enigszins geholpen (staat nu op 1.65)...
Maar toch vraag ik mij af hoe schadelijk dit kan zijn voor mijn systeem, ik zou het toch wel erg lullig vinden als mijn net 1 week oude 9800pro daardoor sterft ofzo...

Dit zit erin:

Amd AthlonXP 2500+ @ 2200mhz momenteel(warm weer, heethoofd :/ )
Asus A7N8X-X
350watt voeding welk merk weet ik ff niet meer, geen budget ding in elk geval..
Sapphire Atlantis Radeon 9800pro
Pinnacle tv kaart
SB Audigy 2
3 Maxtor schijven van 60, 80 en 120 gb
Lite on ldw811s dvd brander
Coolermaster Musketeer
3x ccfl (waren uit tijdens meting)
Verder 1 120mm papst en een 80mm antec ledfan als casefans

Dit zijn alle stroomvreters..

m'n Voltages zijn nu

+12v - 12.928
+5v - 4.919
+3.3v - 3.376
Vcore - 1.728(staat in bios dat ie 1.65 zou moeten krijgen)

Zou er iets met de instellingen gedaan kunnen worden dat dit enigszins helpt verlagen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 01:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? hij heeft t prob blijkbaar ong steeds ondanks de lagere vcore, wel iets minder nu...

Verwijderd

Wat voor een voeding heb je in je pc zitten?
Wat ik weet is dat te hoge 12 volt lijnen niet echt lekker zijn voor je hd's.
Had zelf een no-name 300 watt psu die ook te hoge voltages op de 12 v gaf en heb hem direct vervangen....want de hd werd daardoor echt te heet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 01:12:
Wat voor een voeding heb je in je pc zitten?
Wat ik weet is dat te hoge 12 volt lijnen niet echt lekker zijn voor je hd's.
Had zelf een no-name 300 watt psu die ook te hoge voltages op de 12 v gaf en heb hem direct vervangen....want de hd werd daardoor echt te heet
Dus toch de voeding, maar goed ik had voor het plaatsen van de zalman weliswaar hoge voltages maar nu gaan ze door de 10% grens heen, voorheen niet...
Maar eens kijken wat een zalman 350+ watt kost dan...

Verwijderd

Blijkbaar wordt je voeding overbelast op de 5V lijn en probeert hij dat te compenseren door de output omhoog te gooien. Helaas voor jou gaat daardoor ook je 12V lijn omhoog. Kortom: je voeding zit een beetje op zijn laatste endjes te lopen en je kunt beter naar een zwaarder type uitwijken (of terugklokken :P).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 01:36:
Blijkbaar wordt je voeding overbelast op de 5V lijn en probeert hij dat te compenseren door de output omhoog te gooien. Helaas voor jou gaat daardoor ook je 12V lijn omhoog. Kortom: je voeding zit een beetje op zijn laatste endjes te lopen en je kunt beter naar een zwaarder type uitwijken (of terugklokken :P).
Ah ok duidelijk gevalletje van te zwakke voeding dus, en terugklokken heb ik al gedaan vanwege de hitte, dus maar een andere aanschaffen.

Zit net te kijken naar de Tagan TG480-U01 480W PSU,

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 02:15 . Reden: heb al wat topique's gevonden over de tagan :) ]

Verwijderd

Ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat bij die Tagan zit, maar aangezien je een AMD Barton + Asus A7N8X-X combi hebt raadt ik je aan om een voeding uit te zoeken die een sterke +5V lijn hebt. Zoals je hebt gezien aan je oude voeding steunt die hardwarecombinatie nogal op de +5V lijn (een A7N8X serie bordje heeft een CPU spanningsregelaar die van de +5V lijn het meeste/alles betrekt) vooral bij overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 06:22:
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat bij die Tagan zit, maar aangezien je een AMD Barton + Asus A7N8X-X combi hebt raadt ik je aan om een voeding uit te zoeken die een sterke +5V lijn hebt. Zoals je hebt gezien aan je oude voeding steunt die hardwarecombinatie nogal op de +5V lijn (een A7N8X serie bordje heeft een CPU spanningsregelaar die van de +5V lijn het meeste/alles betrekt) vooral bij overklokken.
Thx in elk geval heb er een aantal op een rijtje gezet. :)

Tagan 480 watt
+5VDC 0.8A ~ 48A
+5VSB 0A ~ 2.5A

Dit leverd hij, de meesten zoals enermax, zalman en antec houden op de +5VDC op bij 40A en de +5VSB bij 2.0A

Maar in elk geval Thx nogmaals ik ga een nieuwe voeding bestellen..

Verwijderd

Topicstarter
Tagan zit er nu een paar maanden in, DAMN! dat ding roeleert de pan uit. _/-\o_
Ik kan hem iedereen aanraden, voltages zijn:

+12.408v
+4.999v(en ongeacht wat ik uitspook, hij wijkt geen 0.001v er vanaf)
+3.339v

en hij is wel heel wat stiller als mijn oude voedinkje :)

Hij weegt alleen loodzwaar in vergelijking met andere voedingen die ik in me handen heb gehad. :X

Verwijderd

Zorg dat je goed geaard stopcontact heb

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:43

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 14:09:

Hij weegt alleen loodzwaar in vergelijking met andere voedingen die ik in me handen heb gehad. :X
Zwaardere voedingen zijn beter :)

[ Voor 37% gewijzigd door Haan op 22-08-2004 16:37 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1