[XP] PC start niet meer door na geslaagde partitiebewerking

Pagina: 1
Acties:

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:55

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
Na een geslaagde bewerking van de partities met Partition Magic v8 start windows niet meer door.

Je krijgt het normale bootscherm te zien, dat gaat goed, maar als ie dan over moet springen naar het welkom scherm krijg je een knipperende cursor linksboven en verder gebeurt er niks meer.

In safemode kan ie wel gewoon opstarten. En voorheen werkte de pc ook goed.

De schijf heb ik als volgt verandert:

C: (NTFS) > 20 GB naar 50 GB
D: (NTFS) > 40 GB naar 10 GB

Ik had net een schone installatie achter de rug met alles werkend en goed er op. (Office, Antivirus, Drivers etc.) en na de acties van PM start de pc dus niet meer op.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Herschrijven van MBR etc. werkte ook niet.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 03:50
Partition Magic garandeerd je niet altijd succes als je je partities (waarop ook
Windows staat) anders indeelt. Het lijkt er op dat je een frisse installatie van
Windows moet doen.

Mijn YouTube Channel

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
daar dacht ik zelf ook aan... Maar ja, misschien weet iemand het he..

Vervelend dat je niet net als bij 98 en ME gewoon kan overschrijven en dat alles behouden blijft.... Of kan dat wel met de windows CD? Zo ja, zou ik dat graag weten! :)

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou systeem herstel kunnen proberen vanaf de installatie cd. Ik geloof dat het inderdaad niet mogelijk is om "over" een vorige windows xp installatie heen te installeren.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
Met sysherstel kom ik altijd in een "dos"-scherm.

En dat heb ik ook uitgeschakeld in Windows zelf.

Of kom ik nu nooberig over :)

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Je kan windowsXp wel overschrijven.

Je moet hem dan alleen opstarten via deze computer de cdrom en dan setup kiezen.

Als het goed is komt dan de keuze mogelijkheid upgrade deze kiezen en alles blijft zoals het was.

Dit kan ook via veilige modus.

Vorige week nog bij iemand gedaan en deze comp werkt ok.

Via de windowscd booten, geeft altijd voorzover ik weet een clean install

[ Voor 23% gewijzigd door Dirtyharry op 09-06-2004 11:50 ]

Verwijderd

Je zou kunnen porberen om je master boot record te repairen.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 11:51:
heeft de TS al gedaan, eerst lezen, dan pas blaten svp :P

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 11:51:
Dat heb ik geprobeerd maar werkte niet :)

@DirtyHArry
Thanx voor de tip! Ga die manier proberen, want om alles opnieuw te doen heb ik weinig trek in :) en de mensen waar ik het voor doe hebben de pc ook snel weer nodig.

• Dirtyharry
minze schreef op 09 juni 2004 @ 11:57:
[...]

Dat heb ik geprobeerd maar werkte niet :)

@DirtyHArry
Thanx voor de tip! Ga die manier proberen, want om alles opnieuw te doen heb ik weinig trek in :) en de mensen waar ik het voor doe hebben de pc ook snel weer nodig.
Laat ff weten of het gelukt is ;)

Suc6

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Iets wat iets minder ingrijpend is wat je ook kan proberen is in safemode heel je devicemanager leeg te gooien en vervolgens te rebooten. Uiteraard probeer je dit pas uit na een volledige backup :)

Verwijderd

Misschien ooit eerst je D: partitie gemaakt en vervolgens je C: partitie? Maar de D: partie welk fysiek in het tweede gedeeltje van je schijf gezet?

Partitie tabel entry 1 wijst dan naar partitie D (fysiek partitie 2) en entry twee naar partitie C: (fysiek partitie 1).

PM vindt dit niet prettig en draaidt dat om, gevolg boot.ini klopt niet meer omdat die naar partitie table entry 1 wijst.

Oplossing boot.ini aanpassen.

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
Het is gelukt, de oplossing die DirtyHArry aandroeg is gelukt :). Alle data is er nog, alle instellingen. Ik hoefde alleen windows update nog maar te draaien :)

Thx!!

• Dirtyharry
minze schreef op 09 juni 2004 @ 20:02:
Het is gelukt, de oplossing die DirtyHArry aandroeg is gelukt :). Alle data is er nog, alle instellingen. Ik hoefde alleen windows update nog maar te draaien :)

Thx!!
Das mooi.

Dat het heeft gewerkt ;)
Pagina: 1