Toon posts:

Incompatibiliteit tussen Maxtor, Quantum en Hitatchi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het meest vreemde is mij gisteren overkomen

ik zal het probleem voorleggen.

ik heb een asus a7v8x-x mobo met een XP2600+ processor

windows XP is mijn operating system

oorspronkelijk had ik een quantum fireball 20Gb (5200 rpm) met een Maxtor 40Gb (7200 rpm) hd als primary slave

alles werkt prima

nu heb ik als master een nieuwe hd gekocht, een Hitachi 80Gb (7200rpm) zet ik als master en zet ik die Maxtor als slave

met deze instelling ziet hij tijdens de windows installatie de Maxtor harddrive wel, maar geeft hij hem geen letter en ziet hem als een dynamic drive ipv NTFS
eenmaal in windows kan ik ook niet op de Maxtor drive komen, ik kan er verder ook niks mee doen. Hij vind hem wel in de device manager en zegt dat alles goed werkt, maar zegt dat de status "foreign" is en de drive "dynamic" in plaats van "online" en "basic"

als ik nu de Quantum harddrive zet als slave dan vind hij die opeens wel onmiddelijk

conclusie, met de Hitatchi als master kan ik wel de Quantum harddrive accessen maar niet de Maxtor

zet ik nu weer de Quantum harddrive als master en de Maxtor als slave dan vind hij de Maxtor opeens wel weer, ook bij windows installatie ziet hij hem weer als een NTFS partition ipv een dynamic partition zoals toen ik de Hitatchi als primary master had

dit verwart mij ENORM en mijn enige oplossing is denk ik om alles van de Maxtor op de Quantum drive te zetten en vervolgens alles van de Quantum drive op de Hitachi drive en vervolgens de Maxtor formatteren met NTFS filesystem en hopen dat hij dan wel werkt 8)7

heeft iemand ooit dit probleem gehad? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 11:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

maar zegt dat de status "foreign" is
Wellicht moet je even via de schijfbeheer de dynamische volume opnieuw importeren?

Verwijderd

Topicstarter
oh dat zou wel handig zijn als het wat makkelijker kan ja

@_@

hopelijk staat er ergens op tweakers uitgelegd hoe je dat moet doen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is simpel hoor :) Even op desbetreffende schijf/volume in schijfbeheer rechtsklikken en de rest wijst vanzichzelf uit. Een beetje inzicht en creativiteit is nooit weg.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet nog wel even de engelse termen voor schijfbeheer enzo vinden daar ik de engelse versie van winXP heb :)

momenteel ben ik even niet thuis maar ik weet nog dat het enige wat ik met die Maxtor kan doen is op "populate" drukken en dan krijg ik te zien dat het dus dynamic en foreign is

maar goed ik zal je raad opvolgen :)

je hebt me al es eerder goed geholpen met een DNS probleem :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, da's dus Disk Management :)
je hebt me al es eerder goed geholpen met een DNS probleem :)
Oh? Ik zie mijn reacties hier anders niet tussen :P DNS werkt niet op tweede PC

[ Voor 75% gewijzigd door BalusC op 09-06-2004 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
oops! je had iets gepost bij die Duron topic :) sorry :)
Pagina: 1