Ik heb een club3d gf fx5900xt. In de gebruiksaanwijzing staat dat deze kaart aan een voeding moet komen te hangen van 350 watt. Ik heb een voeding van 300 watt. Eigenlijk doet alles het prima, alleen reboot de pc soms spontaan tijdens het spelen bij FarCry en NFSU. Waarschijnlijk de voeding dus. Nu lees ik hier op GOT dat de voeding vaker de bottleneck is m.b.t. pc problemen. Ik heb helaas geen voeding van 350 watt of hoger tot mijn beschikking om die er even op aan te sluiten.
Nu vroeg ik mij af of er misschien een programma is die de hoeveelheid watt die de grafische kaart gebruikt kan 'loggen' zodat ik na een spontane reboot kan checken of het verbruik op dat moment boven de 300 watt is gekomen.
Of is er misschien een andere manier om te kijken of de voeding de oorzaak is van dit (en voor ander mensen misschien andere) probleem/problemen.
Nu vroeg ik mij af of er misschien een programma is die de hoeveelheid watt die de grafische kaart gebruikt kan 'loggen' zodat ik na een spontane reboot kan checken of het verbruik op dat moment boven de 300 watt is gekomen.
Of is er misschien een andere manier om te kijken of de voeding de oorzaak is van dit (en voor ander mensen misschien andere) probleem/problemen.