[Win2003] Game support

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 13:54
Heeft iemand ervaring met gaming op een 2003 datacenter?
Is zo goed als niets over te vinden, en ik vroeg me toch af of er mensen zijn die wel eens gamen op dit OS.
Is wel handig ivm MCSA cursus om 2003 te draaien, maar ik heb geen zin in een multi boot, of nog meer systemen in huis.
VM is een optie, maar met 1GB misschien beetje weinig ram.

Someone help me out here? ;)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
tsja, erg knap dat jij datacenter hebt, die versie wordt namelijk alleen geleverd door bekende merken en wordt zelf getuned door het merk zelf.......

maar goed, voor mcsa heb je aan standard 2003 meer dan genoeg!

[offtopic]

ik wordt gek van mensen die willen gamen op een 2003 server... daar is het NIET voor gemaakt

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
daar is het niet voor gemaakt, maar het zal gerust werken hoor. Je moet alleen een aantal services (zoals geluid bv.) weer aan zetten.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 23:21
Werkt prima.. ik doe het ook al een paar maanden.
Zie http://www.msfn.org/win2k3/

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

Shunt

Boe

richardkraal schreef op 09 juni 2004 @ 10:49:
tsja, erg knap dat jij datacenter hebt, die versie wordt namelijk alleen geleverd door bekende merken en wordt zelf getuned door het merk zelf.......

[offtopic]

ik wordt gek van mensen die willen gamen op een 2003 server... daar is het NIET voor gemaakt
rustig maar hoor.
punt 1
dit os krijgt hij waarschijnlijk bij die training. en zo niet ilegaal of via het bedrijf. maar dat heeft hier dus geen ene bal mee te maken.

punt 2
hij geeft al aan dat dit hoofdzakelijk is voor een training die hij volgt. hij vraagt enkel of het mogelijk is en wat de ervaringen er mee zijn. jij geeft geen antwoord op een vraag maar klaagt enkel

kijk voor de grap ook eens in het let op vakje boven je schermpje waar je het bericht neer zet. daar staat reageer ontopic plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uit lokken (trollen) doe dat dan aub ook. ;)

je kan het os gewoon voor games gebruiken. het zal niet zo goed presteren als XP of 2K maar het werkt wel gewoon. je zal wel dingen als directX moeten instaleren gok want ik verwacht dat die er niet standaard bij zitten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 13:54
richardkraal schreef op 09 juni 2004 @ 10:49:
Kwam ik toevallig tegen.. Laat me nou gewoon ff.. ;)
I know..
[offtopic]
:Z
Nee, maar wel meegenomen.

De rest bedankt voor de info... Weet genoeg ;)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Shunt schreef op 09 juni 2004 @ 10:55:
je kan het os gewoon voor games gebruiken. het zal niet zo goed presteren als XP of 2K maar het werkt wel gewoon. je zal wel dingen als directX moeten instaleren gok want ik verwacht dat die er niet standaard bij zitten.
DirectX staat er ook gewoon op, alleen is Direct3D acceleratie en dat soort fratsen disabled of helemaal naar beneden getuned.

* Vinnie heeft gewoon een paar keer gegamed op Win2003 Ent. (om er later een gameserver van te maken).

C:\>_

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 13:55

Dennahz

Life feels like hell should.

IK heb 2 / 3 weken gedraait onder 2k3 server en kon daar gewoon in gamen.

Oude games als carmageddon werkten helaas niet.. maar Painkiller en Truecrime wel..

Gewoon services voor geluid, hardware versnelling enz aanzetten :)

Twitter

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Carmageddon is dan ook gewoon een DOS-spel, en daar is NT niet altijd even blij mee nee. Windows XP kan er soms nog wel 'wat' mee, maar perfect? Nee :)

C:\>_

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Kan je op Server 2003 gamen? Ja. Er is gewoon DirectX voor te downloaden, dus dat zou in princiepe geen probleem moeten zijn. Is het aan te raden? Nee. Gewoonweg omdat de stabiliteit van het systeem in de weg zit. Temeer als je ook nog eens de nieuwste drivers van ATi/nVidia gaat downloaden. Deze zijn niet eens certified voor Windows XP, dus helemaal niet voor 2k3. Als het mogelijk is zou ik de server in een virtuele machine draaien. Ik weet dat jij weet dat het niet de bedoeling is om games te draaien op een server, maar ik wil het je nogmaals afraden ivb met incompatibiliteit van drivers en daardoor instabiliteit van het systeem.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande antwoorden :)

Verder - eigenlijk is deze vraag al vaak genoeg voorbij gekomen. Ja je kan Windows 2003 als desktop os gebruiken als je dat wilt. Het is er echter niet voor gemaakt, en als je het dus wel doet moet je het ook zelf uit zoeken hoe je een en ander doet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.