Toon posts:

[xp] netwerk delen levert opeens vertraging op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 pc's aan elkaar gekoppeld (eentje xp home en eentje xp pro) dmv een crossover kabeltje. de xp home kast is met een tweede netwerkkaart verbonden met adsl.

Het netwerk, inclusief internet delen, werkte prima, tot ik afgelopen weekend de xp home kast meenam naar een lan party. Ik heb hem daar op een switch aangesloten en de LAN - connectie die ik voorheen voor het thuisnetwerk gebruikte, daartoe aangepast. Nu staat de pc weer thuis en heb ik alles weer op elkaar aangesloten.

Het probleem is nu dat internet enorm traag werkt wanneer de 2 pc's aan elkaar verbonden zijn, maar zodra ik het netwerkkabel uit de xp home kast haal, werkt het internet weer vloeiend. Zal dus geen probleem aan de ISP kant zijn. Met traag internet bedoel ik: Browsen met opera geeft continu de melding "request queued for sending to server", msn ping timed de hele tijd uit, etc etc.

Ik heb enkele malen geprobeerd mbv "Set up a home or small office network" functie op beide pc's alles weer goed te krijgen, maar dat gaat blijkbaar niet door - ik blijf hetzelfde probleem houden. Heb ook in device manager de netwerkkaart voor LAN verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook dat werkte niet. Ik kan wel zonder problemen van de ene pc de andere pc accessen, maar wanneer beide pc's verbonden zijn, loopt het internet voor beide pc's dus nauwelijks.

Ik heb het proces in de FAQ voor Internet delen stap voor stap nog een keer uitgevoerd, maar ook dat wilde niet werken (alle instellingen stonden al zoals aangegeven).

Ik gebruik een firewall op de xp home pc, maar of die aan of uit staat heeft geen merkbare invloed op de snelheid.

Heeft iemand ideeen inz wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt! _/-\o_

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik denk dat iemand tijdens die LAN party een leuk virus op je pc heeft gezet, maar dat blijft gissen omdat je niet echt veel nuttige info geeft=>

-instelling TCP/IP + protocollen
-processen