Toon posts:

[XP/W2k] Gedrag USB-memory stick & SUBST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Achtergrond
Voor het (programmeer) ontwikkelwerk heb ik op mijn werk op mijn PC een D-drive 'gecreeerd' dmv van "subst d: c:\een_locatie". Dit om de zaken overzichtelijk te houden. Vanwege de IT-policy hierzo MAG er niet met een partitie manager de schijf opgesplitst worden (vraag me niet waarom...)
Natuurlijk maken we ook gebruik van de zeer handige USB-memory sticks om code heen en weer te slepen naar bijvoorbeeld huis.

Het probleem:
Eerst hadden we Win2k. Als ik hier de USB-stick bijplugde, dan verscheen er een nieuwe 'Removable Disk' op een vrije drive-letter en werken maar. PRIMA!!
Maar....
Nu hebben we XP. Als ik nu mijn USB-stick inplug, gaat deze gebruik maken van de D-drive die aangemaakt was via SUBST. Verwijder ik de stick of pas ik de drive-letter toewijzing aan, dan is de D-drive (de ge'subste spul) verdwenen uit Explorer. De grap is nu wel dat als ik expliciet de D-drive opgeef in de adres balk of via DOS-prompt, ik hier wel keurig terecht kom en overal mee kan werken.

Vragen:
- Wat hebben ze in XP anders gedaan, en hoe krijg ik het oorspronkelijke gedrag zoals onder Win2k ook hier onder XP?

Een bypass is dat ik geen subst gebruik, maar gebruik maak van netwerk shares.

Ben benieuwd...

Verwijderd

Topicstarter
Zet er maar een slotje op, want ik zie nu dat er een paar vergelijkbare zaken zaijn alleen gaat het hier om netwerk-drive mappings.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 12:03 ]