[Win2KAS] Citrix en langzaam printen

Pagina: 1
Acties:

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Wij hebben hier meerdere W2KAS terminal servers. Tevens hebben wij sinds twee weken een trial versie van Citrix weten te bemachtigen. Een aantal mensen hebben de beschikking om over het ICA protocol te werken. De rest doet gewoon nog via RDP.

Nu is het zo dat de mensen die van ICA gebruik kunnen maken weer op RDP gaan werken omdat als zij via ICA printen via de applicaties (o.a. J. D. Edwards, MS Excel), zij slechts één pagina per minuut ontvangen van de printer, terwijl dit normaal (lees: met RDP) gewoon blijft doorvloeien.

Bij de knollentuin van Citrix vond ik het volgende:

Hint

Daar staan dus verschillende richtingen waar je kunt gaan zoeken. Zo staat er ergens dat je bij het user profile de modules.ini kan aanpassen om zo de "windowsize" aan te passen. Ik heb bij alle user profiles gezocht, maar ik kan nergens een modules.ini vinden.

Tevens staan er twee registry wijzigingen die je zou kunnen doorvoeren. Van die eerste snap ik eerlijk gezegd niet wat ze bedoelen. En die tweede kan ik op de een of andere manier niet wijzigen.

De client heeft de laatste versie van Citrix. De verbinding tussen ons kantoor en het kantoor van de mensen die testen is 512 Kpbs. Op dit moment zijn er slechts 4 mensen die zijn ingelogd via Citrix. Qua drukte op de terminal server zelf zal het niet uitmaken, ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat er meer dan 6 mensen tegelijk op zaten.

Als jullie meer info nodig hebben laat het me weten.

Is dit trouwens het goede op in te plaatsen (WOS), ik zou namelijk niet weten waar anders.

Hebben jullie een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door GZ op 09-06-2004 10:04 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Gebruik je autocreated, of normale netwerk printers in je ica sessie?
Indien autocreated, is de print bandbreedte dichtgeknepen via de printer settings in de CMC? (standaard staat hij vol open)
Indien autocreated; gebruik je de UPD driver, of zijn de echte printerdrivers op de citrix server geinstalleerd?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats deze even naar /24; ik denk dat ze daar iets meer mensen hebben die ervaring hebben met Citrix :)

WOS > PNS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je ook al gekeken wat er precies traag is? Is het opbouwen van de printjob lokaal dan wel remote traag (kijk eens in je spooler?) Heeft de printer zelf moeite ermee om de print job te verwerken? Gebruik je iets van network shaping tussen je netwerk toevallig?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
De module.ini staat op de client ergens in c:\program files\citrix

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• GZ
Op de server zijn de printers aangemaakt op IP niveau. Die zijn voor alle gebruikers beschikbaar. Dus ik neem aan dat je normale netwerkprinters bedoeld. Verder is er via Citrix niets anders ingesteld m.b.t. printers als gewoon het standaard gebeuren.
paulhekje schreef op 09 juni 2004 @ 12:14:
De module.ini staat op de client ergens in c:\program files\citrix
Hee bedankt, dat wist ik niet. Ik had alleen in de User Profiles gezocht. Nu de windowsize van 1440 naar 2880 gezet.
elevator schreef op 09 juni 2004 @ 12:35:
[...]

Maar gebruik je client printers (staat er Client in de naam? :+ ) of netwerk printers? :)
Dan zijn het netwerkprinters. :)

BTW: Als ik hier lokaal test en inlog via Citrix en geef een hele lap tekst op en print dan hier in hetzelfde netwerk als waar de Citrix server staat gaat het gewoon zoal normaal. Maar dat is alleen vanuit Notepad. Ik zal eens kijken of dat ook zo via MS Excel gaat.

[ Voor 71% gewijzigd door GZ op 09-06-2004 12:53 . Reden: Reactie voor paulhekje toegevoegd. ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• elevator
  • Niet online

elevator

GolbeZeromus schreef op 09 juni 2004 @ 12:21:
Op de server zijn de printers aangemaakt op IP niveau. Die zijn voor alle gebruikers beschikbaar. Dus ik neem aan dat je normale netwerkprinters bedoeld. Verder is er via Citrix niets anders ingesteld m.b.t. printers als gewoon het standaard gebeuren.
Maar gebruik je client printers (staat er Client in de naam? :+ ) of netwerk printers? :)

Verwijderd

elevator schreef op 09 juni 2004 @ 12:35:
Indien met client erin; In de CMC printer properties, staat een optie "create network printers as client printers". Indien uit, zijn het normale netwerk printers, indien aan, zijn het ica printers.

• GZ
OK, even gevraagd hoe het nu ging. Het ging nu iets vlugger. (Alleen 1440 naar 2880 gewijzigd in de modules.ini.) Morgen of laat in de middag geven ze een definitief antwoord.

Het kan natuurlijk ook nog een combinatie van factoren zijn.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
elevator schreef op 09 juni 2004 @ 15:55:
[...]

Is die optie pas niet in FR3 toegevoegd en was het in FR2 + hotfix niet nog een registry hack ofzo?
Waar staat die F nu eigenlijk voor? Ik zie het overal staan, maar wat het betekent? .... Release 3 neem ik aan?

[ Voor 37% gewijzigd door GZ op 09-06-2004 16:16 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:56:
Indien met client erin; In de CMC printer properties, staat een optie "create network printers as client printers". Indien uit, zijn het normale netwerk printers, indien aan, zijn het ica printers.
Is die optie pas niet in FR3 toegevoegd en was het in FR2 + hotfix niet nog een registry hack ofzo?

Verwijderd

elevator schreef op 09 juni 2004 @ 15:55:
Correct. :)

• paulhekje
FR = Feature Release;

Alle FR's zijn ook zonder FR-licentie te installeren alszijnde service pack, maar dan werken de extra features natuurlijk niet.
edit:
ik lees de zin nog eens na: wat een taalkundige draak :X

[ Voor 27% gewijzigd door paulhekje op 09-06-2004 21:02 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• elevator
  • Niet online

elevator

Het automatisch aanmaken van een printer als netwerk printer was dacht ik daadwerkelijk een "feature" van FR2 als ik het goed had. (oftewel - als je je FR level in je CMC op FR1 zetten was de feature / bug er niet)

• GZ
Helaas krijg ik nog steeds te horen dat het hele printen maar matigjes verloopt. De instelling van 1440 naar 2880 is nu op de server en op de client gedaan.

Iemand nog ideeen?

• paulhekje
Is er in de citrix management console een beperking ingesteld op de printbandbreedte?

(Printer Management; tabblad Bandwidth)

nog een link met extra printinfo: http://www.printingsupport.com

[ Voor 27% gewijzigd door paulhekje op 14-06-2004 14:59 ]

• GZ
paulhekje schreef op 14 juni 2004 @ 14:31:
Is er in de citrix management console een beperking ingesteld op de printbandbreedte?

(Printer Management; tabblad Bandwidth)
Die instelling staat op unlimited.

Verwijderd

In de CMC, klik met de rechtermuis op de server, en selecteer "set FR level"
Op welke staat hij nu?
Welke citrix clientversie gebruik je nu?
In de CMC printeropties, staat de optie "create network printers as client printers" aan?

• elevator
  • Niet online

elevator

Weet je trouwens zeker dat je printers niet teruggevallen zijn naar de Universal Printer Driver? Die wil ook nog wel eens print jobs creeeren die velen malen groter zijn dan een standaard driver.

Verder - als je in een client sessie:
- Start
- Run
- \\Server\Printer
uitvoert, en vervolgens die printer gebruikt. Is het dan ook traag? :)
Pagina: 1