Bottleneck vaststellen AMD K6-2/voodoo2

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Gegroet stervelingen,

Ik heb de volgende problemen:

1. Ik heb niet veel geld.
2. ik heb een voodoo2 + AMD K6-2 300@350.
3. Ik wil half-life(counterstrike) spelen zonder dat de fps meteen naar de 10 schiet (minder dan 10 geeft ie niet weer)(en dan schiet de ping ook met minstens 50 ms omhoog).
Als ik tegen de muur sta haal ik wel 70 fps, maarja, daar heb ik niks aan :-(.

vraag: Moet ik nu een nieuwe proc kopen of een nieuwe video kaart? Wat is de bottleneck?

extra info: Vriend van me heeft een AMDk6-2 300 met voodoo3 3000 erin en heeft ongeveer hetzelfde als ik. Volgens mij maakt de snelheid niks uit, alleen kan hij op een hogere res draaien. Maar op 640x480 heeft die voodoo3 ook vaak <10fps. Dus bottleneck is porc.?

thanxz for any info....

Carnifex

p.s. Zeg aub niet dat ik beiden moet vervangen, daar heb ik het geld niet voor, anders deed ik dat meteen.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:22

winnie

de poes...

Gegroet reeds gestorvene,
Als je nog even bij vertelt, hoeveel geheugen je hebt, kan er misschien een betere inschatting gemaakt worden.
Als ik het zo bekijk (en er van uit ga, dat je 64MB minimaal hebt, en al op 3.5*100 draait), dan zou ik voor een wat sneller proc gaan. Die voodoo zou voldoende voor de amd moeten zijn en een tnt2 of andere videokaart vraagt waarschijnlijk tot zeker een zwaardere processor. Kortom: koop een amd K6-2@450 of meer, of maak de upgrade naar een socket370/celeron.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan natuurlijk ook aan windows liggen, gooi zoveel mogelijk dingen uit de taakbalk..

Ik heb namelijk een Amd k6-2 300 met Voodoo2, en ik speel HL en UT op 640 x 480 probleemloos.... soms speel ik wel eens op 800 x 600.... Bij mij loopt het goed! :)

Whatever.

Verwijderd

Ik heb geen enkel probleem.
K6-2 300@350, V2, 64Mb.
Heb je sync to refresh rate wel uitstaan?
Verder kun je wellicht de WickedGL drivers installeren, schijnt te schelen.
www.wicked3d.com/technology/wickedGL.htm

• Carnifex
Thanxz

Ik heb dus 128 mb PC100 erin zitten en hij draait inderdaad op 3.5*100. Half life loopt op zich wel soepel, maar als je een counterstrike level als de_train speelt en je komt op een groter stuk open terrein dan wordt het onspeelbaar traag.
Ik ga dus op zoek naar een snellere proc. Misschien kan ik wel ergens goedkoop een K6-2 450 of K6-3 krijgen...

greetz,

Carnifex

• Jag
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Probeer ook nog je puter wat te tweaken met de laatste drivers/bios enz. Dat kan echt veel uithalen, kijk maar eens in deze topic: http://gathering.tweakers.net/Forum6/HTML/000215.html .
Ook kan je nog je proc en videokaart overclocken, kan ook veel schelen. Ik heb trouwens een AMD K6-400 met een V3 2K PCI gehad, en Half life draaide echt perfect.
Jag

• Carnifex
het gaat mij er dus om dat de fps niet zo hard omlaag gaat als het druk wordt met multiplayer games. Dan loop ik namelijk als een kip zonder kop rond te rennen omdat ik maar om de sec een nieuw beeldje te zien krijg :-(.
Gewoon ronlopen door levels en single player gaat goe met 25 tot 50 fps. Maar het is nou juist het multiplayer-gebeuren dat ik leuk vind(wie niet).
Overclock van videokaart heeft natuurlijk geen zin als de proc al max belast wordt.... Daarom wil ik weten wat bottleneck is.

ander vraagje: Als een chip heet wordt, gaat dan ook de snelheid achteruit? Of krijg ik alleen visuele storingen en vastlopers? Ik heb nameijlk het ID dat het trager gaat naarmate ik langer speel (kan misschien ook aan sprites liggen?)

• Jag
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Als een proc warmer wordt dan gaan de bewerkingen inderdaad langzamer, maar dit heeft geen invloed op snelheid. Maar als de proc te warm wordt, dan is de bewerking nog niet klaar voor de volgende klok, en dan loopt ie vast. Maar zo te horen heb jij hier geen last van, maar heb je te weinig geheugen. Extra geheugen kopen helpt dan natuurlijk, maar ook alle programma's die tegelijk met half life draaien sluiten helpt dan (moet je zoiezo doen). Ook kan je een prog downloaden die je geheugen leeg gooit, kan ook helpen. Maar hoeveel geheugen heb je?
Jag

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Ik snap ook niet wat je aan het doen bent, maar ik draai zelf counterstrike op een LAPTOP! Celeron 333 in software of opengl-Ati Rage pro 4mb...
Thuis heb ik een K6-2 350@400 met voodoo2, en ik kan dan zelfs in de heaviest gunfights geen vertraging herkennen....

• Sander|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-04 17:01
Een K6 doet het met Half-Life erg slecht omdat er geen enkele 3DNOW ondersteuning in zit en het een zeer FPU intensief spel is (daarom is een Athlon ook zo snel in HL). Voor weinig geld heb je met een K6-450 wel verbetering maar ik denk dat je uiteindelijk toch naar een Celeron of Coppermine 128 zal moeten kijken. Zet ook 3d geluid uit, klok je V2 over en zorg voor de nieuwste drivers.
Pagina: 1